Ga naar inhoud

[dm7025] CCcam 2.0.3 herkent irdeto2 kaart niet

wian

Aanbevolen berichten

Ben al een uur aan het stoeien met een dreambox 7025 met Canal Digitaal irdeto2 kaartje. In een CI module werkt ie meteen.

Heeft iemand deze combinatie werkend? Ik heb het zonder CAMKEY en met "CAMKEY: /dev/sci0 00 00 00 00 00 00 00 00" geprobeerd.

P.S. enige foutmelding die ik zie is: card init fail

hobby4all

Link naar reactie
Delen op andere sites

Geen idee maar ooit in een eerdere versie van de Ccam config file bewerkt even zoek functie gebruiken hoe zoeken op irdetto

Echter in de tussentijd nieuwe image op mijn dreambox gezet en dan is alles leeg geweest als ik het goed heb.

Met Ccam 2.03 werkte de irdetto kaart in eenmaal zonder problemen.

Richard

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wat zijn de eerste 4 cijfers van je kaart?

Ik heb 4012, 4021 en 4022 werkend.

4004 is me niet gelukt.

Heb je de smartcard met de chip naar beneden in de onderste reader gedaan (sci0)?

[edit]Oooops. Niet goed gekeken. Ik heb heb het over TVHome Irdeto2 kaartjes en jij over Canal digitaal[/edit]

gr,

BW

DM7020HD - 1TB HDD 2.5" - 2x DVB-C/T (Ziggo) - OpenPLi 3.0 (29-01-2013)

DM7025 - 2x DVB-C (Ziggo) - OpenPLi 2.1 (04-04-2012)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Citaat:
Wat zijn de eerste 4 cijfers van je kaart?
Ik heb 4012, 4021 en 4022 werkend.
4004 is me niet gelukt.

Heb je de smartcard met de chip naar beneden in de onderste reader gedaan (sci0)?

[edit]Oooops. Niet goed gekeken. Ik heb heb het over TVHome Irdeto2 kaartjes en jij over Canal digitaal[/edit]
gr,
BW

De irdetokaart moet gewoon werken heb hem hier ook werkend met ccam 2.0.3 en 2.01 en krijgt zijn update ook, de eerst cijfers van de kaart zijn 4004.

Heb niks aan de camkey veranderd zo gelaten zoals het er stond in de CCam.cfg

card reader /dev/sci1
handled 12066(4817) ecms and 51(51) emms
Irdeto card
Caid 622 ASC 505
Cardserial xxxxx
Provider 00 012845
Provider 01 ffffff
Provider 02 ffffff
Provider 03 ffffff
Chid 0004 - date 0x28 valid 0x1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ook geen verschil. Heb verschillende CAMKEY/CAMDATA combinaties uit het DVB-C forum geprobeerd, maar het werkt niet. Een casema irdeto2 kaartje werkt meteen, zonder CAMKEY en dit kaartje is nieuwer dan het CD kaartje.

Heb ergens een opmerking gelezen dat de driver voor de kaartlezers in de 7025 anders is als bij andere dreamboxen, misschien heeft het daar mee te maken. Jammer.

hobby4all

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen