Gast Geplaatst: 27 augustus 2007 Geplaatst: 27 augustus 2007 als ik mijn werkgroep open vind ik geen dreambox kan ik dat voor elkaar krijgen want ik wil de dreambox net als c: gebruiken door te mappen maar dat lukt maar niet iemand die even soufleeret misschien 1 ker had ik het bijna voor elkaar \\192.168.1.2\hdd maar vroeg toen om een paswoord en user waar ik nooit om gevraagd had en ook niet ken
Gast Geplaatst: 27 augustus 2007 Geplaatst: 27 augustus 2007 User = root Pass = dreambox Als je dreambox aan het netwerk hangt dan doe je het volgende: 1) Rechter muisklik op Mijn computer (Map netwerk disk) 2) Dan moet je in je netwerk je dreambox zien hangen. 3) Geef het ding een letter en maak verbinding. JJK
Gast Geplaatst: 27 augustus 2007 Geplaatst: 27 augustus 2007 dat is het probleem ik zie hem niet terwijl ik hem met ftp can benaderen
Gast Geplaatst: 27 augustus 2007 Geplaatst: 27 augustus 2007 Maar voorheen zag je hem wel: Citaat: 1 ker had ik het bijna voor elkaar \\192.168.1.2\hdd maar vroeg toen om een paswoord en user waar ik nooit om gevraagd had en ook niet ken Hoe heb je de Dreambox settings staan (Communicatie setup)? JJK
dream-on Geplaatst: 29 augustus 2007 Geplaatst: 29 augustus 2007 Welke img gebruik je? Bij bv. nabilio verschijnt hij direct in je explorer lijst. bij gemini moet je 1st samba installeren en configureren. Vu duo2 met pli
fwiarda Geplaatst: 29 augustus 2007 Geplaatst: 29 augustus 2007 Kijk eens naar /etc/samba.conf: Code: [global] workgroup = your-group-name netbios name = your-dvbrcv-host-name server string = Dreambox DVB Receiver security = share guest account = root[hdd] path = /hdd comment = /hdd read only = no guest ok = yes M.v.g., Frits
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen