Ga naar inhoud


[TF7000CI] WAARSCHUWING combinatie Stab en Diablo


winwiz

Aanbevolen berichten

aha nu bergrijp ik het ook....serie of paralel....had dezelfde denkfout als sjaak........maar wel leuk allemaal we dwalen af van waar het over gaat ,zie het eerste bericht van winwiz........wat is er nu mis en wie staat er in zijn recht.....volgens de verdere berichten lijkt het zeer wel mogelijk om deze combinatie (ik heb hier en daar ook ff navraag gedaan en is mij ook bevestigd door div sat leverancier) te gebruiken. En op mijn oproep voor zowel positive als negative bevindingen wat betrefd het uitvallen van de LNB spanning in combinatie met Stabb 100 en een diablo cam heefd tot op heden nog niemand gereageerd Het ljkt mij toch vreemd dat ik de enige ben met deze combinatie.....tot heden werkt het goed maar gezien het bericht van winwiz in de eerste alilea frees ik het ergste als mijn lnb spanning het laat af weten en ik voor de kosten moet opdraaien terwijl er (wie weet) een foutje in de tuner zit zoals het niet werken van de automatische stroombegrenzer (Max 500Ma zie hierboven) zoals aangegeven door Gerti de topfield moderator op het topfield.DEbforum. DUS HEEL GRAAG positive en negative berichten betreffende uitval van lnb spaning en bij uitval...........hoe is dit opgelost

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 41
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

@Henk48

 

In ieder geval werkt mijn combinatie ( 7700 + Stab HH100 + Diablo + Aston 1.07 ) naar behoren. We hopen maar dat dat zo blijft. Ik heb er wel vertrouwen in daar het op mijn 5000PVR ook zonder problemen werkt.

Synology DS414 + DS1815+(8GB) + iPad Pro 10.5 64Gb (iOS 11) + iPhone 7+ 128 GB (iOS 11) + MacbookPro 15" 2016 (MacOS  High Siera 10.13)  + Apple Watch Series 3 (WOS 4) + Apple TV3 + Apple TV4 + Nvidia Shield + Microsoft Gecertificeerd.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Citaat:
zoals het niet werken van de automatische stroombegrenzer

Geloof maar niet dat er zoiets geavanceerds op zit.

Wel een kortsluitbeveiliging. Wat dacht je hoevaak in de praktijk de coaxkabel kortgesloten wordt?

Wordt er kontinue duidelijk meer dan 0,5 amp getrokken dan gaat zo´n ontvanger vroeger of later om zeep.

Link naar reactie
Delen op andere sites

heb zoals belooft een mail gestuurd naar Korea en ook andwoord gekregen

 

bij Topfield kunnen ze zich niet voorstellen dat de LNB input op de receiver geen spanning geeft met of zonder de HH100 er tussen

Maar er wordt niet bevestigd dat de combinatie de oorzaak is.

 

wel wordt er gevraad hoeveel mensen deze combinatie gebruiken in Nerderland.

 

ik hoop dat jullie daar andwoord op kunnen geven.

Mvrgr Sigma

DM8000HD-PVR/DvD_DM7020HD-V2_DM800Se-V2_DM525

Harddisk Samsung 2TB__Tuner A :draaibaar Tuner B :vast Tuner C Tuner D

Vantage 8000 S TWIN HDTV PVR

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 3 weken later...

Inmiddels is er een nieuw moederboard gekomen in de TF7000ci van mijn vriend en dit was niet gratis !!(heeft wel een korting gekregen). Men bleef bij de mening dat de aangesloten apparatuur de oorzaak was van het defect. We weten inmiddels ook dat de bewuste importeur hier meeleest en ze waren "not amused". Even voor hen, ik ben niet de gedupeerde, het is een goeie vriend van mij. Het nieuwe moederboard was trouwens ook defect (geen HDMI) en heeft hier zonder problemen nog een andere voor gekregen.

 

Ik ben wel verleden week langs geweest, gewoon voor de gezelligheid en hebben samen eens het defecte moederboard bekeken. We vonden zeer waarschijnlijk de oorzaak van de afwezige LNB spanning. Er zit namelijk een IC in die dat verzorgd, de LNBP8 (datasheet http://www.st.com/stonline/products/literature/ds/10979.pdf

Deze is gegarandeerd kortsluitvast, zoals al eerder gemeld, en behoort via pootje 4 de lnbspanning te verzorgen. Deze is dus afwezig bij het defecte board en aanwezig bij het goede board. Zover we hebben kunnen zien loopt deze uitgang naar het tuner board toe, waar deze spanning toegevoegd wordt. De ingang spanningen bij beide waren prima in orde.

 

Dit houdt voor mij in ieder geval in dat de verklaring dat Diablo en Stab een te zware belasting zouden vormen echt onzin is. De Diablo krijgt zijn spanning echt niet vanuit die LNBP8 zodat hij een extra belasting zou vormen voor het geheel.

 

Dit alles even ter info.

Synology DS414 + DS1815+(8GB) + iPad Pro 10.5 64Gb (iOS 11) + iPhone 7+ 128 GB (iOS 11) + MacbookPro 15" 2016 (MacOS  High Siera 10.13)  + Apple Watch Series 3 (WOS 4) + Apple TV3 + Apple TV4 + Nvidia Shield + Microsoft Gecertificeerd.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nou als het dan daar door komt zou je toch verwachten dat hun dat moederboard vergoeden

 

vind het ook erg vreemt dat er niet meer mensen zijn met dit probleem het lijkt er op dat het een maandag morgen moederboard was

 

jammer dat de link het niet doet

Mvrgr Sigma

DM8000HD-PVR/DvD_DM7020HD-V2_DM800Se-V2_DM525

Harddisk Samsung 2TB__Tuner A :draaibaar Tuner B :vast Tuner C Tuner D

Vantage 8000 S TWIN HDTV PVR

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja is ook vreemd.... maar hier kwamen we pas achter nadat het vervangend moederboard er was. Zodoende konden we ook vergelijken. Trouwens de link is gerepareerd.

 

Touwens is er iemand hier aanwezig die spullen heeft om smd te (de)solderen?

Synology DS414 + DS1815+(8GB) + iPad Pro 10.5 64Gb (iOS 11) + iPhone 7+ 128 GB (iOS 11) + MacbookPro 15" 2016 (MacOS  High Siera 10.13)  + Apple Watch Series 3 (WOS 4) + Apple TV3 + Apple TV4 + Nvidia Shield + Microsoft Gecertificeerd.

Link naar reactie
Delen op andere sites

2 door cams en 1 (de mijne maar niet de persoonlijke mijne) door nog onbekende oorzaak, had er niet eens een cam inzitte toen die ermee stopte, bij de schotel beeld, in het huis niks, terug naar de schotel en ook niks, vervangen en weer beeld.

gr, WPW. -=[Deze ruimte is opzettelijk leeg gelaten]=-

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dus als ik het goed begrijp is het hellemaal niet zon geweldig aparaat ben bij dat ik hem nog niet heb gekocht

 

doe mij maar mijn oude TF5000PVR

Mvrgr Sigma

DM8000HD-PVR/DvD_DM7020HD-V2_DM800Se-V2_DM525

Harddisk Samsung 2TB__Tuner A :draaibaar Tuner B :vast Tuner C Tuner D

Vantage 8000 S TWIN HDTV PVR

Link naar reactie
Delen op andere sites

Welnee het is een top apparaat! zelfs SD via hdmi ziet er veel beter uit dan scart en hij kan beiden tegelijk aan, scart naar video en tv voor SD en rf coax en hdmi naar hdmi tv, SD/HD op 3 bronnen tegelijk, 1080i is werkelijk prachtig op de 26PFL5322 in de slaapkamer en keuken (met hdmi trans electric verdeler, ook de AT-HDMI14 heb ik getest).

gr, WPW. -=[Deze ruimte is opzettelijk leeg gelaten]=-

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...