Ga naar inhoud


[TF5000pvr] Harde schijf wissel


topfieldfan

Aanbevolen berichten

ik had vandaag besloten om mijn topfield te voorzien van een nieuwe hd.

maar ik wilde de bestanden die op mijn oude hd staan overzetten.

mijn computer herkent de topfield schijven niet.

als ik in schijfbeheer kijk zie ik de topfield hd wel.

nu dacht ik dan doe ik mijn oude hd weer terug in de topfield en ga dan via de trage usb de bestanden overzetten,maar van mijn topfield moet ik de hd eerst formateren en dat wil ik niet want dan ben ik mijn gegegevens kwijt.

iemand een oplossing om mijn topfield harde schijven te kunnen lezen

Link naar reactie
Delen op andere sites


Citaat:
ik was nog vergeten om te melden dat ik werk met een externe hd behuizing met usb aansluiting via mijn laptop.

ik plaats dus de topfield hd in die externe hd.

 

Zoiets heb ik ook, een 'oude' Topfield schijf in een externe USB behuizing. Werkt als een tierelier met TopfHDRW, het programma herkent direct de schijf met Topfield indeling.

Link naar reactie
Delen op andere sites

ik heb het nog geprobeerd met topfhdrw maar dan moet ik een partitie (bijv c.d.e.)kiezen maar ik zie nergens mijn topfield schijf?

m.a.w hoe benader ik mijn topfield hd?

nog een vraag,moet een topfield altijd de schijf formateren als er gewisseld word om herkend te worden door de topfield,dan ben je dus je gegevens kwijt.

als je hem niet formateerd na een wisseling dan word deze niet herkend?

het maakt toch niet uit hoe de jumpers staan op de hd?

 

met vriendelijke groet topfieldfan

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik begrijp niet helemaal welke problemen je hebt, maar misschien helpt het volgende:

  • Ik zou de jumpers van de schijf op Master zetten, je hebt immers geen Slave drives?
  • Als ik een schijf met bestanden uit de Topfield haal, in een USB behuizing zet, en die vervolgens aan mijn PC koppel, dan ziet TopfHDRW die schijf direct als Topfield schijf, en kan er mee werken.
  • Bij TopfHDRW zit een hulpprogramma om Topfield schijven te controleren, te reparen (softwarematig), en zelfs te formateren.
  • Als je een schif uit de Topfield gehaald hebt, en je zet hem weer terug, dan zie ik niet in waarom de Topfield de schijf niet zou herkennen. Je mag de schijf natuurlijk niet gepartitioneerd of geformateerd hebben met Windows, dat spreekt vanzelf.
Link naar reactie
Delen op andere sites

grunnsat bedankt voor het beantwoorden van mijn vragen.

ik heb nu met topfhd dokter een check uitgevoerd en deze opgeslagen.

nu herkent topfhdrw mijn schijf wel.

ik heb nu mijn bestanden veilig op mijn pc opgeslagen.

nu ga ik ze terugpplaatsen op mijn nieuwe topfield schijf.

met het herkennen van de topfield schijf bedoel ik als de topfield bijv een 80gig hd heeft gehad en ik plaats een 250 gig dan moet deze geformateerd worden om te worden herkend.als ik dan mijn 80 gig er weer terug in doe vraagd hij weer om te formateren om herkend te worden,en dat wilde ik niet omdat ik dan alles kwijt ben.ik neem aan dat wanneer je steeds dezelfde schijf terugplaatst dit niet hoeft te doen.

dit was `voor mij eenmalig

 

bedankt

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 8 maanden later...

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...