Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Heb DreamDVD op m'n dreambox 7020 met gemini 3.6 geinstalleerd. Even een dvd geupload naar mijn schijf in de dreambox.

Wanneer ik nu een film afspeel, zit ik met het probleem dat wanneer er een ondertitel wordt afgespeeld het beeld helemaal wit wordt en de tekst zwart.

Heeft iemand dit wel eens gehad????

Dreambox 7020 & 600

Geplaatst:
Citaat:
Heb DreamDVD op m'n dreambox 7020 met gemini 3.6 geinstalleerd. Even een dvd geupload naar mijn schijf in de dreambox.

Wanneer ik nu een film afspeel, zit ik met het probleem dat wanneer er een ondertitel wordt afgespeeld het beeld helemaal wit wordt en de tekst zwart.

Heeft iemand dit wel eens gehad????

Dan heb je de oude DreamDVD. Je moet een versie hebben met een "a" er achter (nummer ben ik vergeten).
Geplaatst:
Citaat:
Euh, dan moet ik hem handmatig installeren. Hoe doe ik dat?

Euh... ik heb niet veel verstand van Gemini, maar de normale manier is die 0.82a versie zoeken, uitpakken en /var/dvd/dreamdvd kopieeren naar je Dreambox (ook in /var/dvd).
Geplaatst:

Heb de (a) file in mij tmp dir gezet en toen geinstalleerd.

Vreemd maar de plugin staat nu onder: Blue - Panel => (6) Plugin (Tools) => DreamDVD.

Wanneer ik de plugin start wordt het beeld even zwart en daarna springt hij weer terug naar een tv-kanaal. Ik kom dus helemaal niet meer in dat dvd menu!!!

De vorige versie stond onder Blue - Panel => (0) Dream DVD

Deze deed het wel, maar niet goed dus...

Dreambox 7020 & 600

Geplaatst:

Ben nog tot laat bezig geweest, maar krijg het echt niet werkend.

Wanneer ik via de bestandsmode gewoon een vob file opstart, wil hij wel lopen maar heb ik dus geen geluid, dus dit zal wel niet de bedoeling zijn.

Zijn er mensen die hetzelfde probleem hebben ondervonden????

Dreambox 7020 & 600

Geplaatst:

Geen geluid betekent dat de dreambox het AC3 geluid enkel via de digitale (optische) uitgang kan afspelen. Kijk maar eens via de knop AUDIO, met sommige DVD's kun je wel geluid krijgen op de analoge uitgang.

M_Z

Geplaatst:

Hallo M_Z:

Met versie 0.82 kreeg ik netjes onder het Bleu Panel onder entree (0) Dream DVD te zien. Wanneer ik deze selecteerde had ik 2 keuzes om aan te geven waar de DVD files staan (ik heb dus geen DVD kit). Iets met ISO en met Directory of zo.... Probleem was echter dat de ondertitel niet goed werd weergegeven. Ik had wel geluid!!!

Met versie 0.82a moet ik een niveau dieper in het Blue Panel, nl naar Plugin en daar kan ik DreamDVD kiezen. Wanneer ik deze kies krijg ik even zwart beeld, en dan springt hij weer terug naar TV modus.

Dus ik dacht laat ik het eens via de bestandsmode proberen. Maar dit zal toch niet de bedoeling zijn. Volgens mij speelt hij dan gewoon een mpegje (VOB) af, maar niet in DVD modus.

Doe ik iets verkeerd?

Dreambox 7020 & 600

Geplaatst:
Citaat:
Dan heeft Gemini een brakke 0.82a opgeleverd (ik kan 't weten, want heb vanwege dit probleem speciaal 0.82a in de PLi downloads gezet en niet 0.82).

Maar als jij juist 0.82a bent gaan gebruiken dan is hij toch niet brak.

Hoe werkt het bij jou, in welk menu zit hij, en wat gebeurd er als je dreamDVD kiest?

Dreambox 7020 & 600

Geplaatst:

Met Pli Helenite kun je de VOB- en ISO files gewoon afspelen vanuit de bestand mode.

gewoon bladeren naar de folder waar je de bestanden hebt staan, en afspelen maar .

Geplaatst:
Citaat:
Citaat:
Dan heeft Gemini een brakke 0.82a opgeleverd (ik kan 't weten, want heb vanwege dit probleem speciaal 0.82a in de PLi downloads gezet en niet 0.82).

Maar als jij juist 0.82a bent gaan gebruiken dan is hij toch niet brak.

Hoe werkt het bij jou, in welk menu zit hij, en wat gebeurd er als je dreamDVD kiest?

Nee, 0.82a is niet brak, maar weet ik veel wat Gemini heeft uitgespookt. Een doorschijnend wit beeld bij ondertiteling is duidelijk een bug in 0.82 en die is opgelost in 0.82a.

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen