Ga naar inhoud

[7025S] oude analoge set upgraden met dreambox + 2 oude analoge ontvangers

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

hallo

ben bij een kennis voor een dream aan te sluiten

nou kom ik erachter dat hij nog een annaloge lnb heeft

vraag is als ik deze vervang voor een nieuwe digitale lnb ik dan ook de nog aanwezige analoge decoders setjes die hij wil blijven gebruiken (2 stuks)ik bij deze ook alle zenders opnieuw moet inscannen,of blijven deze hetzelfde na de analoge lnb voor een digitale heb vervangen?

groetjes Peter

Geplaatst:

idd een oude analoog

nL zenders bij scannen haalt ie niet binnen terwijl een bv een paar zenders maar niet alle van tv vlaanderen weer wel

handmatig de freqenties invoeren van de nl kanalen vind ie niets

dus ga er ook vanuit dat het de LNB is want met humax heb ik hetzelfde euvel

maar de vraag was als ik deze vervang voor een recente lnb of ik dan voor de analoge setjes alle kanalen opnieuw moet inscannen of pakt hij deze gewoon weer op naar vervanging?

Geplaatst:

Er bestaan geen analoge of digitale LNB's. Een LNB is gewoon een omzetter voor de hoge frequenties.

Het kan wel zijn dat die oude LNB nog met 10 Ghz werkt in plaats van de tegenwoordige 9.75/10.6 Ghz. Als de ontvanger dat niet "weet" krijg je inderdaad maar een paar (toevallige) zenders binnen. Ik weet echter niet of dat in de Dream via menu in te stellen is.

Geplaatst:

Je moet de LNB inderdaad vervangen door een nieuwer type. Je oude analoge ontvanger blijft gewoon werken met de nieuwe LNB, tenminste, bij mij was dat ook zo. Is ook handig met afstellen, je analoge zie je beter aan of het signaal goed is.

Geplaatst:

Dat dat de oude ontvanger blijft werken dacht ik zelf ook zo.

Maar als ik deze vervang voor een nieuwe en zet meteen de analoge decoder aan heb ik dan meteen beeld op bestaande kanalen die voorheen te ontvangen waaren of moet ik deze ook opnieuw gaan zoeken.

Geplaatst:

Je analoge heeft meteen beeld, zenders blijven gewoon hetzelfde. Daar was ik wel blij mee, want ik had geen handleiding...

Geplaatst:

Zie nu net dat met bestaande fec de 5/5 niet in te stellen is de tvv die ik wel heb binnen kunnenn halen pakt hij op fec 5/6 horizontaal terwijl normaal tvv op 12670 5/5 vertikaal zit

dank je voor je aantwoord dan nu meteen naar de shop voor een quad lnb

zag het nl niet zitten alle analoge setjes opnieuw de kanalen in te scannen

Vanwege jouw antwoord weet ik het zeker nu

kennis zat af te wegen of een lnb nieuw halen of een nieuwe schotel erbij plaatsen omdat hij erop staat dat de analoge moeten blijven werken

Geplaatst:

Oude LNBs hebben een andere Local Oscilator Frequentie (LOF). Voor moderne "digitale" LNBs is dit 9.75 en 10.6 GHz. Met een 22 kHz puls kan deze worden omgeschakeld.

In het tunerconfiguratiemenu van de DM7025 zijn deze waardes in te stellen. De default is de moderne "Universal LNB". Je kan ook voor een handmatige instelleing kiezen en dan kan je zelf de waardes voor LOF/L en LOF/H invoeren.

Mij is niet duidelijk of jouw "analoge" LNB ook een low en een high frequentieband ondersteund. Zo niet dan kan je maar de helft van de kanalen ontvangen.

M.v.g., Frits

Geplaatst:

heb het werkent met bestaande lnb

wel raar hoor want met humax had ik op bestaande nl kanalen geen signaal

na hier een nieuwe xenderscan op los te hebben gelaten met alle instellingen op universeel werd opnieuw de nl kanalen ingelezen met beeld maar de bestaande voorgeprogrammeerde nl kanalen geen beeld,Raar??

heb daarna de dream aangesloten met een nieuwe settingslijst hierop geen beeld op nl kanalen

daarna handmatig laten zoeken en waarempel beeld op nl kanalen

voor mij een mistery maar goed alles draaid verder nu

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen