Gast Geplaatst: 7 september 2007 Geplaatst: 7 september 2007 hallo ben bij een kennis voor een dream aan te sluiten nou kom ik erachter dat hij nog een annaloge lnb heeft vraag is als ik deze vervang voor een nieuwe digitale lnb ik dan ook de nog aanwezige analoge decoders setjes die hij wil blijven gebruiken (2 stuks)ik bij deze ook alle zenders opnieuw moet inscannen,of blijven deze hetzelfde na de analoge lnb voor een digitale heb vervangen? groetjes Peter
Gerrit Vermeulen Geplaatst: 7 september 2007 Geplaatst: 7 september 2007 Analoge LNB? Een LNB is toch voor analoge en digitale ontvangst te gebruiken. Het zou alleen kunnen als hij erg oud is, dat hij de hele band niet kan ontvangen. Dreambox 7020 & 600
Gast Geplaatst: 7 september 2007 Geplaatst: 7 september 2007 idd een oude analoog nL zenders bij scannen haalt ie niet binnen terwijl een bv een paar zenders maar niet alle van tv vlaanderen weer wel handmatig de freqenties invoeren van de nl kanalen vind ie niets dus ga er ook vanuit dat het de LNB is want met humax heb ik hetzelfde euvel maar de vraag was als ik deze vervang voor een recente lnb of ik dan voor de analoge setjes alle kanalen opnieuw moet inscannen of pakt hij deze gewoon weer op naar vervanging?
Gast Geplaatst: 7 september 2007 Geplaatst: 7 september 2007 Er bestaan geen analoge of digitale LNB's. Een LNB is gewoon een omzetter voor de hoge frequenties. Het kan wel zijn dat die oude LNB nog met 10 Ghz werkt in plaats van de tegenwoordige 9.75/10.6 Ghz. Als de ontvanger dat niet "weet" krijg je inderdaad maar een paar (toevallige) zenders binnen. Ik weet echter niet of dat in de Dream via menu in te stellen is.
Gast Geplaatst: 7 september 2007 Geplaatst: 7 september 2007 Je moet de LNB inderdaad vervangen door een nieuwer type. Je oude analoge ontvanger blijft gewoon werken met de nieuwe LNB, tenminste, bij mij was dat ook zo. Is ook handig met afstellen, je analoge zie je beter aan of het signaal goed is.
Gast Geplaatst: 7 september 2007 Geplaatst: 7 september 2007 Dat dat de oude ontvanger blijft werken dacht ik zelf ook zo. Maar als ik deze vervang voor een nieuwe en zet meteen de analoge decoder aan heb ik dan meteen beeld op bestaande kanalen die voorheen te ontvangen waaren of moet ik deze ook opnieuw gaan zoeken.
Gast Geplaatst: 7 september 2007 Geplaatst: 7 september 2007 Je analoge heeft meteen beeld, zenders blijven gewoon hetzelfde. Daar was ik wel blij mee, want ik had geen handleiding...
Gast Geplaatst: 7 september 2007 Geplaatst: 7 september 2007 Zie nu net dat met bestaande fec de 5/5 niet in te stellen is de tvv die ik wel heb binnen kunnenn halen pakt hij op fec 5/6 horizontaal terwijl normaal tvv op 12670 5/5 vertikaal zit dank je voor je aantwoord dan nu meteen naar de shop voor een quad lnb zag het nl niet zitten alle analoge setjes opnieuw de kanalen in te scannen Vanwege jouw antwoord weet ik het zeker nu kennis zat af te wegen of een lnb nieuw halen of een nieuwe schotel erbij plaatsen omdat hij erop staat dat de analoge moeten blijven werken
fwiarda Geplaatst: 7 september 2007 Geplaatst: 7 september 2007 Oude LNBs hebben een andere Local Oscilator Frequentie (LOF). Voor moderne "digitale" LNBs is dit 9.75 en 10.6 GHz. Met een 22 kHz puls kan deze worden omgeschakeld. In het tunerconfiguratiemenu van de DM7025 zijn deze waardes in te stellen. De default is de moderne "Universal LNB". Je kan ook voor een handmatige instelleing kiezen en dan kan je zelf de waardes voor LOF/L en LOF/H invoeren. Mij is niet duidelijk of jouw "analoge" LNB ook een low en een high frequentieband ondersteund. Zo niet dan kan je maar de helft van de kanalen ontvangen. M.v.g., Frits
Gast Geplaatst: 7 september 2007 Geplaatst: 7 september 2007 heb het werkent met bestaande lnb wel raar hoor want met humax had ik op bestaande nl kanalen geen signaal na hier een nieuwe xenderscan op los te hebben gelaten met alle instellingen op universeel werd opnieuw de nl kanalen ingelezen met beeld maar de bestaande voorgeprogrammeerde nl kanalen geen beeld,Raar?? heb daarna de dream aangesloten met een nieuwe settingslijst hierop geen beeld op nl kanalen daarna handmatig laten zoeken en waarempel beeld op nl kanalen voor mij een mistery maar goed alles draaid verder nu
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen