Ga naar inhoud


Humax 5400 krijg ik niet aan de praat via diseqc met t55


frankiej

Aanbevolen berichten

Ik heb een T55 schotel met 4 twin lnb's erop. (13; 19,2; 23,5; 28,2) Aan de ene (Edision) switch hangt m'n dreambox 7020 welke hiermee perfect werkt op alle 4 satellieten. Aan de andere switch heb ik de humax zitten. Ik heb al veel rondgekeken op de diverse fora maar krijg niet gevonden wat en waar ik moet instellen om hem aan de gang te krijgen. Ik heb in het schotelinstellingen menu al wat zitten vogelen met de disqc a t/m d maar helaas het signaal blijft 0,0. Wie kan mij tips geven?

dreambox 7020 gemini (mounted @ hdd pc), WF-T55 met 4 Inverto twins en 2 Edision 4-1 switches.

Link naar reactie
Delen op andere sites


en de astra's ?

heeft dit niet ook te maken met aan welke "poort" van de switch je de lnb's koppelt? Bij mij is de volgorde zo:

Lnb1: Astra 1 19,2

Lnb2: Hotbird 13

Receiver

Lnb3: Astra 3 23,5

Lnb4: Astra 2 28,2

 

De switch voor de dreambox heb ik exact zo aangesloten. Bij de dream is dat ook makkelijk te wijzigen in het menu.

dreambox 7020 gemini (mounted @ hdd pc), WF-T55 met 4 Inverto twins en 2 Edision 4-1 switches.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nou, schiet mij maar lek. Ik heb de switch er tussen uit gehad: geen resultaat. Vervolgens wel signaal als ik bij de schotelinstellingen de eutelsat w2 koos. Softwareprobleem dacht ik. Cleaner erdoor (daarvoor niet gedaan) en vervolgens de 3.4 plugged 9.5 van josje erin met de settingslijst 131923. De settings voor de Astra 2 laten we maar even achterwege.

Maar nu komt het: diseqc instellingen goed gezet: Astra 1 op A, Hotbird op B, Astra 3 op C en Astra 2 op D. Geen signaal. Diseqc op disabled gezet: signaal op astra 1. Vervolgens de anderen ook uit, weer geen signaal. Toen bij elke satelliet de diseqc gekozen waarbij ik ook signaal kreeg: A,b,c,d,toneburst a, toneburst b. Geen enkele logische volgorde hierin dus.

Echter na wat gezap al vrij snel de melding van no signal. Wederom zitten vogelen met de diseqc instellingen, en wederom beeld. Dit heb ik nu enkele keren gehad en telkens moet ik voor welke satelliet of zender(groep) dan ook een andere diseqc selecteren. Wat is er loos? De kabel is ok: nieuw en ik heb daarmee ook de schotel in zijn geheel afgesteld. Kan de hummie misschien niet goed overweg met diseqc??

Nu draait er dus Toh 3.4 Hotplugged 9.5 met een diseqc zenderlijst voor astra 1, 3 en hotbird op. Moet ik misschien een paar trappen terug in bijv de toh versie? Overigens heb ik bij de satellieten die in de toh lijst staan en die ik niet gebruik, de diseqc keuze op disabled gezet, bij vrijwel alle stond die op diseqc B ingesteld.

dreambox 7020 gemini (mounted @ hdd pc), WF-T55 met 4 Inverto twins en 2 Edision 4-1 switches.

Link naar reactie
Delen op andere sites

de switch is volgens de leverancier (CW) de gevoeligste die er is. Hij opperde het te proberen met een kortere kabel (er zit 25 m. aan). Ik heb het met 7 m. geprobeerd maar geen verbetering. Wel heb ik enige aanpassingen gedaan:

1. in de settingslijst onder de tab "Antenna" de diseqs van de 4 Lnb's aangepast aan mijn 4 aansluitingen.

2. ik heb ontdekt dat de Humax eerst op een zender moet staan van de satelliet waar je de schotelinstellingen van wilt wijzigen: pas dan komt er in het volgende scherm signaal.

 

De eerste ervaringen totnutoe zijn goed, het zappen gaat goed behalve het sh...max-gebeuren maar das een ander verhaal.

dreambox 7020 gemini (mounted @ hdd pc), WF-T55 met 4 Inverto twins en 2 Edision 4-1 switches.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...