Ga naar inhoud


Hoe 2 twin-lnb's met switches installeren tbv Inverto 7000?


DIY

Aanbevolen berichten

Hallo iedereen,

 

Sinds afgelopen vrijdag heb ik een Inverto 7000m DVR en sinds vanmiddag werkt alles, bijna...

Ik heb 2 twin lnb's zodat ik zo flexibel mogelijk ben in gelijktijdig opnemen en kijken naar programma's van de Astra's op 19,2 en 28,2, dat was in ieder geval mijn plan.

Wie kan me vertellen of onderstaande configuratie goed is en zou moeten werken?

 

2* 2-1 switch (DiSEqC 1.0)

2* twin-lnb

Van beide lnb's 1 kabel naar beide switches

Van 1 switch een kabel naar tuner 1

Van 1 switch een kabel naar tuner 2

 

Ik heb gezocht en gelezen op het forum en andere sites, handleidingen gelezen, maar ik heb weinig tot niets gevonden over bovenstaande. Excuses als er toch ergens een topic staat, ik zou dan graag een linkje krijgen.

 

Alvast bedankt!

 

Xander.

Link naar reactie
Delen op andere sites


Ik kan voorgaande post niet meer bewerken of afsluiten, maar ik ben er al van overtuigd dat ik e.e.a. goed aangesloten heb.

Nu blijf ik dus zitten met het eigenlijke probleem dat BBC en ITV niet gevonden worden, als ik hier niet uitkom zal ik dit in een nieuwe post met juist onderwerp aankaarten (tbv de zoekfunctie).

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Pedro Newbie

Zoals jij het beschrijft is het ook zoals het hoort.

In de ontvanger moet je de antenneconfiguratie ook naturlijk aangeven maar dat zal je ook wel gedaan hebben neem ik aan.

Dus in de tuner bij de antenneconfiguratie op DUBBEL zetten en dan vervolgens bij tuner 1 de Astra 1 op Diseqc A zetten en de Astra 2 op Diseqc B.

Hetzelfde doe je bij tuner 2 en dan alles opslaan natuurlijk

 

Je schrijft alleen:

Citaat:
Wie kan me vertellen of onderstaande configuratie goed is en zou moeten werken?

 

Begrijp ik uit bovenstaande dat het niet werkt???

Zo nee, wat is je probleem, wat werkt er niet zoals verwacht?

 

EDIT: Ik zie dat ik net te laat was met posten.

 

Maar uit je bovenstaande reactie vermoed ik dat je de Astra 2 niet hebt toegevoegd in je antenneconfiguratie.

Indien je dit wel hebt gedaan dan heb je misschien alleen gezocht op de Astra 1. Bij het zoeken kan je aangeven op welke sat's er gezocht moet worden, misschien dat er nu alleen de Astra 1 vermeld staat.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo Pedro Newbie,

 

Bedankt voor je reactie, ik was er dan misschien wel van overtuigd dat hardwarematig alles goed zat, maar bevestiging neemt natuurlijk dat allerlaatste stukje twijfel weg!

 

Mijn huidige/oorspronkelijke probleem staat in een nieuwe topic, compleet met config. en instellingen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...