Ga naar inhoud


TV Vlaanderen STBtool


Eddy VL

Aanbevolen berichten

Ik heb een Arion AF-9300PVR 160 Gb aangeschaft met de software voor TV-Vlaanderen. Ik ondervind daarmee soms problemen met het overschakelen van kanaal. De oplossing is simpel: zet er nieuwe software op. Het maakt me niks uit of ze van TVV komt of de Arion versie. Ik heb al gevonden dat er mensen zijn die problemen hebben met het uploaden van de nieuwe software (zwart beeld, spul doet niks meer). Uit beroepservaring heb ik geleerd van eerst een backup te maken van de bestanden. En hier wringt het schoentje: STBtool werkt niet correct op TVV. Is er een tool die wel werkt? of waarmee ik een omvorming kan maken?

Link naar reactie
Delen op andere sites


Ok, volgende vraag:

Ik zou willen weten wat STBtool opstuurt (en ontvangt) als je de kanaalgegevens terugstuurt naar je Arion.

Zou er iemand willen helpen met een log-file te maken van de COM-poort?

Het gaat over een Arion Twin (9300-9400) met de firmware Arion of Eycos (niet van CD of TV-VL, want dan kom je in de problemen) en het programma STBtool?exe van Arion of Eycos. Om de log te maken gebruik ik HDD Free Serial Port Monitor(Freeware) maar iets anders is ook goed.

Heel moeilijk is het niet, als je niet goed weet hoe of je hebt het programma niet, dan zal ik alle mogelijke hulp of uitleg geven... (E-mail)

Mogelijks is er dan een tool in de maak...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Heel simpel: als je de editor opent en je selecteert TV of Radio met een IRD van TVV (downloaded) dan zijn de namen van de kanalen telkens 2 posities opgeschoven en aangevuld met "brol". Ook de settings zijn niet correct.

Kan ook niet werken: TV-VL slaat zijn kanalen op in records van 46 bytes (4272 stuks) en Arion heeft 4466 kanalen van 44 bytes. TV-VL heeft er het nummer van het kanaal op de afstandsbediening tussengezet. (Er zijn nog verschillen: de getallen staan bij TV-VL als twee bytes (Hi-LO) en bij Arion als word (LO-HI).

Als je dit gebruikt om terug te zetten slaat je receiver in de knoop...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Citaat:
Ik heb een arion 9280 dus een cd/TVV model en voor het backuppen van de kanalenlijst gebruik ik het programma SetEdit5020.
Dit werkt volgens mij wel goed.
Even googelen om het programma te vinden op internet.

SetEdit5020 werkt inderdaad zeer goed. De gratis versie is wel beperkt tot het wijzigen van 20 lijnen per keer. Na 20 lijnen dien je telkens op te slaan.
In tegenstelling tot de originele TVV/CD soft kan je ook de zender volgorde en benaming wijzigen.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik had de 1.0 versie geprobeerd en deze werkte niet vermoedelijk omdat de time-out te kort stond. Ik heb nu de laatste demoversie van setedit 5020 (1.04) op gezet en inderdaad, deze werkt. Ik heb deze versie op 30 seconden time-out gezet en nu gaat het wel.

Blijkbaar is dit een tweetalige versie... Ik zit nu enkel nog met de vraag of je een IRD file van CD of TVV kunt inlezen in een receiver met Arion FW? en omgekeerd?

Vermoedelijk niet... Ik kan nu backuppen en terugzetten dus kan er eens geëxperimenteerd worden.

Zoals GR Ronald beweert kan het verschil in de bootloader gemaakt worden, maar

dan zou CD of TVV ook moeten werken met de bootloader van Arion (maar met IRD's van Arion).

Zeg dit is wel verwarrend hoor: spreken over 2 files met die allebei IRD heten maar een verschillende inhoud en bootloaders met dezelfde versie maar een verschillend programma...

Als moest blijken dat Setedit geen Arion-IRD's op CD of TVV kan zetten en omgekeerd dan kunnen we vooralsnog een tooltje maken. (ingeval je wilt omschakelen van CD naar Arion of omgekeerd en je je settingslijsten wilt behouden) Iedereen bedankt al voor de hulp, ik kan nu wat verder experimenteren en ik zal de resultaten in dit rubriekje zetten...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Citaat:
En voor zover mij bekent werkt STBTool NIET op een CD of TVV versie,
ook niet als je er niet CD/TVV firmware opzet..

Andere BOOTLoader.


Ik heb dit wat verder onderzocht.
De Bootloader leest (op aanvraag van de editor) geheugenplaats AAAA tot geheugenplaats ZZZZ en stuurt die naar de COM-poort in stukjes van 1024 byte. De editor schrijft deze weg in een file (.IRD) ongeacht de inhoud. Bij Upload word deze file door de Editor naar de Compoort gestuurd (in pakjes van 1024).
en de Bootloader zet die terug op plaats AAAA tot ZZZZ, ongeacht de inhoud.

Je kan in principe met STB-tool een backup maken van TVV en die achteraf terugplaatsen. Alleen het editeren gaat niet.

Zowel bij SetEdit als STBtool moet je de file openen, dan editeren en terug opslaan. Daar SetEdit tweetalig is (herkent de eerste 4 bytes) kun je een TVV-IRD editeren en opslaan als TVV. Wat NIET kan is een TVV openen en opslaan als een Arion en omgekeerd. (Ook niet met convert, mogelijks wel TVV naar Arion als je omvormt naar een andere ontvanger en dan terugzet naar Arion. Wel omslachtig)

Als je een upgrade doet van TVV naar Arion dan kan je de backup van TVV niet inlezen in de Arion-FW omdat de structuur verschilt. Je kan dan wel bvb een Duitse IRD-lijst inlezen (Niet CD of TVV). Als je fe eigen Backup wilt gebruiken zul je die eerst moeten omvormen...

'k weet niet of er interesse is maar ik ben bezig met een programmatje te schrijven om om te vormen, waarbij ik mogelijks wel eens een beroep zou kunnen doen op de Sat4All-ers....
Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...