Ga naar inhoud


triax 78 cm met 4 koppen


Gast Vegasboy

Aanbevolen berichten

Hallo allemaal. Ik heb mezelf een triax multifeed en 4 ALPS koppen opgehaald. Nu open ik de verpakking en zit werkelijk niets in wat me een beetje op gang kan helpen. Kan iemand me vertellen hoe ik ongeveer de 4 koppen moet plaatsen voor de volgende 4 satellieten en welke satelliet in het midden moet worden uitgelijnd.

 

Ik wil graag ontvangen astra 19,2 / 23,5 / 28 / en de hotbird op 13.

 

Als iemand weet hoe ik moet beginnen kom ik er wel uit.

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 35
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

dat staat hier meermaal beschreven, maar dan met de 88.

als je tegen de schotel aan kijkt (van voren) heb je deze lnb volgorde: Astra2/eurobird 28 , 23.5 , 19.2 , 13

eerst moet je de astra 19.2 lnb zo vermogelijk naar het midden plaatsen, en dan de schotel uitrichten, het plaatsen van de andere lnb's is dan een eitje.

 

MVG. Gerard

If history repeats itself, and the unexpected always happens, how incapable must Man be of learning from experience.

 

-George Bernard Shaw

Link naar reactie
Delen op andere sites

Citaat:
als je tegen de schotel aan kijkt (van voren) heb je deze lnb volgorde: Astra2/eurobird 28 , 23.5 , 19.2 , 13
eerst moet je de astra 19.2 lnb zo vermogelijk naar het midden plaatsen, en dan de schotel uitrichten, het plaatsen van de andere lnb's is dan een eitje.

Correct maar misschien een nuttige (logische) opmerking:
- 19° is niet juist het midden tussen 28 en 13 (9° en 6° verschil)
- met de Triax multiholder kan er geen lnb in het midden geplaatst worden; het is juist links of rechts van het midden (van de bevestiging van de houder).
- het is dus wijs om 28 en 23.5 langs de ene kant, en 19 en 13 langs de andere kant te voorzien waarbij de 19 TEGEN de bevestiging van de houder zit.

Gerdy

Link naar reactie
Delen op andere sites

Citaat:
Citaat:
als je tegen de schotel aan kijkt (van voren) heb je deze lnb volgorde: Astra2/eurobird 28 , 23.5 , 19.2 , 13
eerst moet je de astra 19.2 lnb zo vermogelijk naar het midden plaatsen, en dan de schotel uitrichten, het plaatsen van de andere lnb's is dan een eitje.

Correct maar misschien een nuttige (logische) opmerking:
- 19° is niet juist het midden tussen 28 en 13 (9° en 6° verschil)
- met de Triax multiholder kan er geen lnb in het midden geplaatst worden; het is juist links of rechts van het midden (van de bevestiging van de houder).
- het is dus wijs om 28 en 23.5 langs de ene kant, en 19 en 13 langs de andere kant te voorzien waarbij de 19 TEGEN de bevestiging van de houder zit.


ik zeg ook ZO VER MOGELIJK.

MVG. Gerard

If history repeats itself, and the unexpected always happens, how incapable must Man be of learning from experience.

 

-George Bernard Shaw

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nou ik heb het geinstalleerd. Het stelde indaad niet zoveel voor. Ben al met al een uurtje aan het werk geweest.

 

Ben begonnen met de Astra 19,2 oost kop.

Deze geplaatst als je voor de schotel staat aan de linkerkant van het midden, met de ronding van het klembeugeltje naar het midden gericht.Zodat het kopje zover mogelijk naar het midden zit.

Positie gevonden.

 

Toen de Astra 23,5 aan de andere zijde erop geschoven, tot hij stijf op de andere beugel zat. Inene goed had direct de satelliet te pakken.

 

Daarna de 28,2 positie deze naast de 23,5 positie geschoven met de ronding van het klembeugeltje weer naar het midden gericht. Strak ertegen aan en bingo direct vol bereik.

 

De 13 graden positie van Hotbird hart op hart 4,5 cm naast de 19,2 positie geschoven en ook vol bereik.

 

Verder alles strak en recht staan .

 

Alles werkt tot volle tevredenheid.

 

Gisteravond alle frequenties van alle sats ingevoerd en ingescand. Nu nog een mooie zenderlijst gaan samenstellen.

 

Poeh poeh wat een werk, daar gaat nog het meeste tijd inzitten.

 

Iedereen nogmaals bedankt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bij jou zal het strakker op elkaar staan dan bij mij. 13 19 etc Triax 88. Het enige dat ik bij mij niet snap is dat de Hotbird LNB helemaal naar voren in de houder moest zitten terwijl het zelfde type voor 28 oost helemaal naar achteren zit. Schotel en arm lijken optisch correct.

post-32414-1318259386,2861_thumb.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

wow wat heb jij de beugel naar beneden staan links, dat heb ik niet. Ik heb het net eens geprobeerd maar ondervind eigenlijk niet zoveel verschil. Ik heb de Hotbird kop iets dichter op de 19,2 postie zitten. Mij valt wel op dat je de Hotbird pakt op een gebied van bijna 5 cm. op de beugel , maar bij hart op hart 4,5 cm is het signaal het sterkst.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Citaat:
wow wat heb jij de beugel naar beneden staan links, dat heb ik niet.


Dat komt omdat hij de beugel verkeerd gemonteerd heeft. Hij moet hem omdraaien.
Hij heeft de bout nu in de onderste gleuf door de rail, maar als je de rail omdraait komt het gaatje vanzelf in de bovenste gleuf uit. Zie bijlage.
Dan moet ie links wel iets hoger staan, maar als ie omgedraaid is kan ie niet meer zo schuin gezet worden.

post-2340-1318259386,3241_thumb.gif

Dreambox 8000HD, Xtrend et5000 & et9000, Qnap 209-II Pro 2Tb,Wavefrontier T 90,Stab HH120 Triax 78 cm, Triax 78 cm CDS Duo LNB

Member of the PLi team

Link naar reactie
Delen op andere sites

Snap ik niet. Rails kan maar op 1 manier in de traixhouder. Gebruik het kleine schroefje niet. Zo schuin gaf het beste resultaat. HB wordt gedeeltelijk door een boom afgeschermd. Schotel is tweedehands dus kan zijn dat deze een beetje verbogen is. Bij mijn 55 cm schotel met HB, A1 en A2 stond het verhoudingsgewijs ook zo.

Bewerking: Ik snap het nu wel. Met het extra schuinstaan compenseer ik de te hoge stand van de LNB's. Had het eerst wel goed gedaan maar kreeg HB niet zo goed. Toen de beugel er zo ingedaan en kreeg een beter resultaat bij HB. A2 bleef hetzelfde. Op een VHsat Vik.2003 C/N A1 ARD1-transponder 14 á 15, A3 TV GLd 13, A2 BBC2Eng 12 en HB Arm 1 10.

post-32414-1318259386,3697_thumb.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...