Ga naar inhoud


[600PVR] switchen tussen motor en 1 vaste LNB?


matthijs12

Aanbevolen berichten


Kies voor afwijkende configuratie en ik weet niet of je de motor via de 600pvr laat draaien. Zo ja kies je voor disecq 2.0 en stel je je rotor in.disecq AA LNB 0

 

Je geeft de hotbird LNB 1 en disecq AB

 

zo niet moet je kiezen voor disecq 1.0.

De hotbird sateliet schotel noem je LNB 1 en daar stel je disecq in op AB

 

Je motorsysteem blijft LNB 0 en die daar geef je disecq AA aan. Je draait dan met de hand(afstands bediening) naar de juiste sateliet.

 

Zo werkt het bij mij.

 

Succes

 

Zo werkt het

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik zou i.p.v een standaard diseqc switch een uncomitted type (diseqc relais) gebruiken. Een rotor wil best wel wat stroom gebruiken en daar wordt de gemiddelde switch niet vrolijk van en de kans dat ie sneuveld is niet ondenkbeeldig.

In geval van een uncommitted switch kun je de instelling van elflaminge wel als leidraad gebruiken. Alleen kies je voor rotor, bijv uncomitted 1(LNB0) en voor de vaste schotel kies je uncommitted 2 (LNB1)

 

Magic

The latest Pli in the box. Vu+ Duo,Dm7000, Triax+ Stab en Wavefrontier T55

Link naar reactie
Delen op andere sites

Citaat:
Ik zou i.p.v een standaard diseqc switch een uncomitted type (diseqc relais) gebruiken. Een rotor wil best wel wat stroom gebruiken en daar wordt de gemiddelde switch niet vrolijk van en de kans dat ie sneuveld is niet ondenkbeeldig.
In geval van een uncommitted switch kun je de instelling van elflaminge wel als leidraad gebruiken. Alleen kies je voor rotor, bijv uncomitted 1(LNB0) en voor de vaste schotel kies je uncommitted 2 (LNB1)

Ik heb de volgende setup:
DM600PVR => Rotor => Disecq switch => LNB's

De LNB op de bewegende schotel zit op Diseqc-poort 0 (de eerste poort dus, ook wel A/A genoemd) en de andere LNB's van de vaste schotel zitten op poort 1 en 2 van de Diseqc-switch. De switch hoeft zo niet veel vermogen te schakelen.
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...

Denk dat ik zo een uncommited switch nodig heb. Heb een DB500s waarbij de STAB HH100 rotor niet aangestuurd kan worden als de switch aangesloten is. Nu weet ik niet pcies welke ik moet nemen. Als ik bv kijk bij de beschrijving van een SPAUN SUR 211 op een bepaalde webwinkel, dan staat er dat het voor gebruik is in DiSEqC 1.1 situaties.

 

Dit zegt me eigenlijk niet zo veel. Maakt het nog uit voor de bovenstaande instellingen dat het voor 1.1 situaties is bedoeld?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Heb je het als volgt aangesloten:

 

Dreambox => Motor => Diseqcswitch => LNB's

 

Dan moet het gaan. Sluit de draaibare LNB aan op de eerste poort van de Diseqc switch. Stel de draaibare LNB in als 1.2 en de vaste LNB als 1.0. Bovenstaande werkt in ieder geval met een DB500 en DB600 (beide configs getest).

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...