Ga naar inhoud


Targa pc met Philips HD tv


Gast

Aanbevolen berichten

Vandaag heel blij een HDMI kabel gekocht, want ik had bij de nieuwe Targa pc een DVI-HDMI adapter meegeleverd gekregen. PC aangesloten bij televisie met adapter en al richting de nieuwe Philips HD 1080p tv. Inderdaad zie je de pc opstarten, maar daarna.... blauw scherm. De televisie meldt dan nog wel: video not supported .

 

Geen idee wat ik er aan kan doen, want ik zo niet bij Windows aanmelden en even instellingen aanpassen als dat nodig is. Heeft iemand dit ook al meegemaakt en nog beter: Weet er een oplossing voor? Ik hoor graag van jullie.

Link naar reactie
Delen op andere sites


Widescreen flat TV

37PFL7662D/12 Verbinding

Vraag

Blauw scherm bij het aansluiten van een extern apparaat via HDMI.

 

Antwoord

Het is mogelijk dat u een blauw scherm krijgt bij het aansluiten van de TV op een extern apparaat (zoals een DVD-speler, een DVD-recorder, een set-top box enz.) met een videoformaat dat niet overeenkomt met de videoformaten die de televisie ondersteunt.

 

Deze TV ondersteunt alleen video-indelingen met een vernieuwingsfrequentie van 50 of 60 Hz. Het bronapparaat (DVD-speler, set-top box enz.) dient de TV-functie te lezen en alleen de door de TV ondersteunde indelingen (inclusief vernieuwingsfrequentie) weer te geven.

 

Stel op uw externe apparaat (zoals DVD-speler, DVD-recorder, set-top box enz.) de juiste video-indeling in die door de TV wordt ondersteund. Raadpleeg de gebruikershandleiding van het externe apparaat voor informatie over het wijzigen van het videoformaat.

 

Meer info : HIER

Zo nu eerst een Bavaria na zoveel werk.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gelukkig heeft de gebruikte pc twee DVI uitgangen. Eén daarvan heb ik gebruikt voor een pc monitor en de andere voor de HD televisie. Middels het scherminstellingen menu in Windows de tweede uitgang gekenmerkt voor telelvisie. Vervolgens opnieuw starten en voila, met een verschrikkelijk lage resolutie had ik beeld op de televisie. Daarna proberen de perfecte resolutie in te stellen. Vervolgens de pc opnieuw gestart na de monitor losgekoppeld te hebben. De pc ziet nu de tv als primair scherm.

 

Het enige wat niet lekker gaat is de tv instelling voor de verschillende formaten. Normaal staat het formaat op breedbeeld, maar heb gemerkt dat bij het afspelen van films de instellingen van de tv naar 16:9 moeten worden gezet. Waarom dan niet op 16:9 laten staan, zal je denken... maar dan zie je de onderste werkbalk niet meer.

 

Maar zie het niet als klagen, want het is een leuke ervaring en een luxe om je films direct van de pc af te spelen op je HDTV.

 

Nu nog even een HD bestandje scoren om proberen af te spelen op de tv.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...