Ga naar inhoud


Automatisch decoderen met verschillende CAMS


dvdmike

Aanbevolen berichten

Hallo,

 

Na veel experimenten rondom automatisch decoderen op mijn Lemon 070 met de nieuwste firmware, en met mijn XCAM-Orion, Super-T-REX en DragonCAM, lukte het mij maar nooit om een gecodeerde opname goed en foutloos te decoderen.

Uiteindelijk heb ik afgelopen week er maar een Aston DUAL module bij gekocht, en nu gaat decoderen helemaal probleemloos.

Dit ter uwer informatie.

 

Wat ik nog vragen wilde: hoe herken ik de hardwareversie van mijn nieuwe Aston Dual module?

DVDMike
- VU+ Duo2 Twin tuner

- M7 tuner
- Disecq 1.1 - 78 cm - 19-23-28

Link naar reactie
Delen op andere sites


Gaa naar menu, common unterface, aston module, information , en dan module information.

Laat ons weten wat jij krijk graag. Ik heb hetzelfde module met een goren LED voor. Ik krijg de informatie Module aston 1.03.

Serial number FFFF 128523

Application version 1.0300B

Hardware ??.????

Cicas version 1.0002

Boot version ??.????

Ik heb geprobeert om dit te updaten via satelliet STB comag maar het lukt niet.

Link naar reactie
Delen op andere sites

De grap is dat dit blijkbaar per Inverto kan verschillen. Ik heb ervaring met twee identieke opstellingen waarvan de een problemen had met de Aston. Deze gaf ook al die vraagtekens in de info van de module, de andere niet. Kaart omruilen met de andere Inverto en de vraagtekens verdwenen. Terugwisselen en daar waren de vraagtekens weer. Erg vaag, maar de grap is ook dat ik de Aston op de ene Inerto wel kan updaten met STB Comag, en de andere doet dat niet.

 

Kan liggen aan kleine versieverschillen van de modules of de Inverto. Niet makkelijk na te gaan helaas.

 

Overigens schijnt versie 2.18 niet meer OTA te staan wegens problemen. Zie ook deze discussie op dit forum: link

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo,

 

Hier even de gegevens van mijn AstonDUAL:

 

bedieningsversie 2.1800T

hardwareversie 1.0000

cicasversie 1.0003

bootversie 1.0300

CA versie ASTON 2.0R14

 

Deze info kon ik wel vinden, maar ik kan nergens het getal 1.07 vinden uit de vermelding "Aston SECA DUAL 1.07". Dus ik vroeg mij even af of ik wel de nieuwste versie heb.

Softwareversie is in ieder geval wel 2.18.

 

Heb de module nou een dikke week, en decoderen gaat nog steeds knettergoed!

 

Bedankt voor jullie reacties!

DVDMike
- VU+ Duo2 Twin tuner

- M7 tuner
- Disecq 1.1 - 78 cm - 19-23-28

Link naar reactie
Delen op andere sites

De CI-handling is (volgens mij bij veel ontvangers) altijd een tricky zaak. Gaat het in de ene firmwarerevisie goed met de ene CAM, dan gaat het in de volgende weer fout.

De Aston is een goede, maar dure CAM, waarbij het DUAL-deel niet zinvol is (i.c.m. Inverta). Er zijn meerdere CAM's die het goed doen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Citaat:
De CI-handling is (volgens mij bij veel ontvangers) altijd een tricky zaak. Gaat het in de ene firmwarerevisie goed met de ene CAM, dan gaat het in de volgende weer fout.
De Aston is een goede, maar dure CAM, waarbij het DUAL-deel niet zinvol is (i.c.m. Inverta). Er zijn meerdere CAM's die het goed doen.
Ach, het kan verkeren. In het begin hadden mijn ouders nog hun Canal Digital CI, en die deed het heel slecht. Vervangen door de Aston (met groene led) en het werkte nagenoeg perfect. Met latere firmware-combi's van zowel kaart als Inverto ging het wisselend. De Aston werkt in de meeste gevallen hier wel in twee installaties. De Canal Digitaal CI heb ik niet meer gebruikt. Als het goed is is daar nieuwe firmware voor. Ik vraag me af of dit nou echt beter gaat werken dan de Aston.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Citaat:
Gaa naar menu, common unterface, aston module, information , en dan module information.
Laat ons weten wat jij krijk graag. Ik heb hetzelfde module met een goren LED voor. Ik krijg de informatie Module aston 1.03.
Serial number FFFF 128523
Application version 1.0300B
Hardware ??.????
Cicas version 1.0002
Boot version ??.????
Ik heb geprobeert om dit te updaten via satelliet STB comag maar het lukt niet.


Ik heb net hetzelfde als jij. Momenteel is het zelfs zo dat wat dan ook, ik niet kan upgraden naar de nieuwste versie. Ik heb gedaan zoals op de website van Aston geschreven staat maar het baat niet.
Bij het decoderen gaat het dan goed fout. De eerste seconden zijn goed en dan stopt het afspelen. Dit probleem heb ik eerder gehad en na de update van mijn Aston was dit opgelost.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Dan weet ik niet hoe ik het vroeger gedaan heb.

Het is namelijk niet de eerste keer dat mijn CAM zich naar zijn basis FW terug zet.

Wat ik wel gelezen heb is dat met de nieuwste versie wat problemen zijn geweest en dat hoj niet meer OTA is. Waarschijnlijk is dit de reden waarom ik niet meer kan updaten. Gewoon afwachten dus en verder doen met mijn revolution card. Dit werkt gelukkig ook nog.

Het een en ander over de Aston Cam is te lezen op dit forum.

MAW het is geen probleem van de inverto.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Oorzaak van probleem is dat de update transponder voor Inverta dezelfde is als de update transponder van de Astona en dan kunnen er dus gekke dingen gebeuren bij updaten. Discussie is dan dus wiens probleem het is: van Inverta of Astona. Zeg het maar!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Citaat:
Oorzaak van probleem is dat de update transponder voor Inverta dezelfde is als de update transponder van de Astona en dan kunnen er dus gekke dingen gebeuren bij updaten. Discussie is dan dus wiens probleem het is: van Inverta of Astona. Zeg het maar!
He? Is dat echt zo? Kijkt de Inverto naar STB Comag voor zijn firmware? En ik heb nog niet meegemaakt dat de Inverto de Aston zelf update. Altijd weer dat gedoe met de kaart 'klaarzetten' zoals Rob in zijn handleiding beschrijft.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...