Ga naar inhoud

[7025] Hoe moet je een Flash erase uitvoeren?

Rytec

Aanbevolen berichten

Hoe moet en kun je een flash erase uitvoeren op een dm7025? Ik heb in een ander topic gelezen dat je de bovenste knop moet ingedrukt houden als het logo op het display verschijnt maar bij mij doet ie dan niets.

Wat ik wel doe is de /var en /usr wissen in de flash vooraleer ik een nieuwe erop zet.

~~Rytec Team~~

VU+DUO OpenPli-TVV-Pana TH42-PV700

VUSolo,DM7025+,DM500

*Pli/Rytec EPG POWERED*

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nee hoor, dat gaat nooit lukken. Kies in het menu maar voor een factory reset, daar heb je wat aan. Knoppen ingedrukt houden is voor de 7000 en 5620 enzo.

Knop ingedrukt houden op de 7025 zorgt ervoor dat er een IP adres op het display komt te staan die je in je webbrowser kunt intypen. Daar kun je er een nieuw image in zetten. En dat gaat nog redelijk rap ook.

DroomDoos

Link naar reactie
Delen op andere sites

Je kunt geen flash erase uitvoeren bij de DM7025.

In principe moet het geheugen automatisch gewist worden als je opnieuw flasht, mijn ervaring is dat dit maar ten dele gebeurd, er blijft altijd rommel achter van de vorige image.

Ik maak altijd de toegevoegde mappen (per imagebouwer verschillend) leeg via ftp en dan uitzetten met schakelaar. Anders blijft er toch rommel achter als je er een andere image in zet.

Toshiba 46RV555D

Pioneer VS-922 + Wharfedale
DM8000 S-C-T OpenATV 4.1
Archsat 85 triple Astra plus Hotbird en een draaibare Triax 88cm

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb de indruk dat een imagebouwer zelf kan bepalen of er bij het flashen van zijn image serieus gewist wordt.

Ik heb eens de test gedaan om voor het flashen wat nutteloze bestanden in /var en /usr te plaatsen,

na het flashen met Ronaldd stonden die er nog in, na het flashen met Boxman waren ze weg.

't Kan toeval geweest zijn, doe zelf de test eens.

VU+ Duo - Triax 88 - Smart TMT43 LNB - Dune Smart D1 mediaplayer

Op een Hitachi 42PD8600 Plasma TV.

Link naar reactie
Delen op andere sites

• 4 weken later...
Citaat:
Knop ingedrukt houden op de 7025 zorgt ervoor dat er een IP adres op het display komt te staan die je in je webbrowser kunt intypen. Daar kun je er een nieuw image in zetten. En dat gaat nog redelijk rap ook.

DroomDoos

Ik had moeite om hier een handleiding van te vinden, dus ik post 'm hier maar voor mensen die daar ook last van hadden:
Een en ander is beschreven door Dream zelf in Flashing a new firmware (image) by Browser (Engels). Er is daar ook een Duitse versie beschikbaar.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen