Ga naar inhoud


Gevraagd: IRD Files


Eddy VL

Aanbevolen berichten

Zoals vermeld in onderw "TV Vlaanderen STBTool" ben ik een omvormingstool aan het maken voor IRD-files (TVV-CD naar Arion en omgekeerd). Ik heb nu een werkende versie, maar aangezien ik maar 1 IRD-file TVV en 1 Arion-file beschikbaar heb is het wat vroeg om hieruit te besluiten dat het altijd zal werken.

 

De vraag is nu om IRD-files te sturen (E-mail + attach) met de vermelding van het ontvanger-type, de gebruikte software en het aantal gebruikte tuners (1 kanalenlijst voor beide of 2 gescheiden tuners), met of zonder HD (Grootte) enz.

 

Ik tracht nu uit te pluizen waar en of het ontvangertype of software/versie enz vermeld zijn in de IRD.

 

Ik ben ook bijzonder geinteresseerd in de IRD van gescheiden Tuners, want bij de TVV en de gemeenschappelijke lijst is er maar plaats voor 4000 TV-kanalen...

dus deze lijst zal er waarschijnlijk anders uit zien.

 

Het speelt geen rol of het Arion-versie is of TVV-CD, ik lust ze beide...

 

Als het tooltje wat verder ontwikkeld is zal ik het beschikbaar stellen, wie interesse heeft stuurt maar een mailtje.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 3 weken later...

Tom,

 

 

Hartelijk bedankt voor de medewerking.

Ik heb tot nog toe heel weinig reactie gehad op de vraag nar IRD's. Ik heb gezien in je file dat er inderdaad verschillen zijn met de 9300.

Ik zal de tool ook uitbouwen voor de 9400 en nu ik een IRD-file heb zal dat ook mogelijk zijn.

 

Wat betreft de 1 kanalenlijst voor beide tuners bedoel ik de instemming in "Zenders zoeken" --> "Systeeminstellingen" --> "Tuner"

Je hebt hier de mogelijkheden "T1/T2" "Lus" "Beide".

Er is o.a. bij de 9400 de mogelijkheid om 2 TV's onafhankelijk van mekaar elk op zijn eigen tuner te laten werken. (moet dan T1/T2 staan)

Dit maakt dat je ergens 2 kanalenlijsten kunt hebben. Hoe dit werkt heb ik nog niet uitgezocht (ben daar ook nog maar pas mee bezig) maar deze file helpt wel.

Ik vind trouwens in een IRD maar 4000 kanalen, maar wel aparte transponders en sat-instellingen voor T1 en T2, terwijl Arion 8000 kanalen opgeeft.

 

Ik kan ondertussen zelf wel al lezen in de file hoe de tuner-instelling staat.

 

Momenteel werkt de Tool voor het omvormen van TVV/CD naar Arion (en omgekeerd) voor de 9300. Het opladen en terugzetten van een IRD werkt op TVV/CD en zou moeten werken op Arion, maar is nog niet uitgetest. Ik kan hierbij mijn eigen sat-instellingen opslaan en ze overzetten naar andere IRD-files.

 

Ik ben nu aan het werken voor enkele functionaliteiten: Na een upgrade moet je "Fabrieksinstellingen" doen. Je bent dan je LNB-instellingen kwijt en moet ze met de hand terug invoeren (DisCeQ), alsook Taalinstellingen enz. De bedoeling is om deze instellingen ook apart op te slaan zoals de LNB settings en ze dan na een "Fabrieksinstellingen" terug in te voeren. (Alleen LNB en systeeminstellingen terugzetten)

 

Je bent dan ook je favorieten kwijt: De bedoeling is om ook deze te kunnen terugzetten, ook al staan je transponders en LNB anders.

 

Wat staat er nog op het verlanglijstje:

Een upgrade doen.

Een .mem terug afhalen van de ontvanger zodat je hem kunt terugzetten.

Een backup maken van alles en terugzetten.

 

Je ziet ik kan nog wat hulp gebruiken...

 

mailto:EddyVlaemynck@skynet.be

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...