Ga naar inhoud


[Pioneer] DBR-S100NL.....BNP1310-E/1 !!!


Gast

Aanbevolen berichten

Beloof ik iemand "even" een Astra-Hotbird setting voor 'm er in te zetten, ik dacht er dus even 430 en de bijbehorende settings en eprom in te fietsen, mooi niet, er zit een BNP1310 print in!

Volgens Pionero kan je hiervan de soft niet veranderen, andere settings en eprom kan er wel in, maar dan moet je die wel hebben!

Andere eprom lukt inderdaad voortreffelijk, maar de deco weigert ieder settingslijstje dat ik 'm aanbied, ik heb geen settings voor de standaard soft.

Wat nu?

Link naar reactie
Delen op andere sites


Euhhh, de man wil de nederlandse kanalen op Astra en de poolse op Hotbird; als ik je nu vertel dat bij een scan in willekeurige volgorde de deco al vol zit voordat 'ie ook maar de helft van Cyfra+ gevonden heeft?

Laat ik 'm met Cyfra+ voorkeur scannen dan vind 'ie later op Astra C+ niet meer!

Hoe haal je nu toch de lijst uit de deco? Vragen, vragen, vragen!

Moet toch kunnen zou je denken, gezien het feit dat anderen ook lijstjes voor de patch-versies maken?

Ik zoek allen maar een lijstje voor de originele soft, boehoe, boehoe!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Astra heeft +/- 850 kanalen. Hotbird heeft er meer dan 1000.

Strategy Er van uitgaande dat je 2 LNB's hebt:

1) Omwikkel de Astra LNB met een stukje aluminium folie. Dit gaat beter dan de connector loskoppen, omdat de DisEq dan soms niet meer wil schakelen.

2) Scan alle Hotbird kanalen. (Ik doe dat op dish-2)

3) Gooi alles weg wat je niet wilt hebben to tje er 150 tot 200 overhoud.

4) Haal de alumimiun van de Astra LNB en wikkel die nu om de Hotbird LNB

5) Scan nu de Astra kanalen. (Ik doe dat op dish-1)

6) Haal alle aluminium weg

7) Sorteer de kanalen

8) En als je tijd hebt kun je daarna gaan kijken

 

Succes

Satori

Link naar reactie
Delen op andere sites

Huh, ja daar zat niets nieuws bij; mij een beetje te omslachtig.

Inmiddels heb ik het programmeerverhaal wat slimmer opgelost:

Deco leeg gemaakt, in mode Canal digitaal op Hotbird laten scannen, waar bij ik de LNB kabel los liet tot hij al zo'n 25% gedaan had, kabel er aan, dan slaat hij de rest van de Hotbird op inclusief de begeerde Cyfra+ kanalen.

Vervolgens nog even op Astra laten scannen in de mode kanalen toevoegen, die komen dan keurig van af 1 etc. Alles tot 500 word dan gewist, maar de Cyfra kanalen begonnen door de speciale tactiek pas bij 620.

Prachtig dus, alleen besef ik plots dat ik ben vergeten om de eprom eerst EPG-vrij te maken!

Nu kan het niet meer, aangezien deze deco de onaangename eigenschap heeft om alles te wissen zodra je 'm in de service-mode zet! Stom, stom, vergeten! Dan zou ik alles weer opnieuw moeten doen, en ik heb net al die poolse kanalen bij elkaar gezet!

Kon ik die lijst er nou maar uit peuteren!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...