Ga naar inhoud


cardsharing met dbox1 via cam3d en season


Gast mm9500 freak

Aanbevolen berichten

Hallo

 

Is het mogelijk om met behulp van camd3 en een season interface een zender pakket te decoderen op de dbox1 via cardsharing ?

 

Ik heb op diverse boards hier iets over gelezen, maar een bevestiging heb ik niet.

 

Mischien weet iemand van jullie of dit mogelijk is?

 

 

mvg,

Marcel

Link naar reactie
Delen op andere sites


Zal het ff kort samen vatten.

Maak een map en pak daarin alle bestanden uit. (als je mijn mail gebruikt het bestand hernoemen naar zip want anders kon ik het niet versturen.) Zet in die map ook de nieuwste k*y file.

Sluit je season aan op com1. Dan start je de camd3.exe daarna de cardclient.exe. Dan zet je de Dbox aan of geef je een cam reset.

 

Kies nu een kanaal van de duitse betaal aanbieder.......

 

Martin

Easyvdr based VDR 1.7.29 server met als clients S100 & Kreatel vip 1710 / 1960 en hopelijk snel een Raspberry Pi

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als je alleen 1 pc gebruikt kun je dat UDP adres het beste op 127.0.0.1 zetten, dat is het interne ip adres van je eigen PC.

 

Nu alleen nog maar eens proberen om niet alleen de CAID 17x2 door te sturen maar alle die aangeboden worden door de DBOX.

 

Martin

Easyvdr based VDR 1.7.29 server met als clients S100 & Kreatel vip 1710 / 1960 en hopelijk snel een Raspberry Pi

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hi Rekordc, bedankt voor je stappenplan, ik ben al weer een stukje verder gekomen , maar het loopt nog niet, dat wil zeggen het programma d-box1-sat.vbs heb ik gestart, en mijn ip van mijn pc heb ik in de conf ook ingetipt, maar bij het starten staat er in het programma,, 00 00 00 00 00 00 00 00 Reset detected during read Send ATR ´´ en er gebeurt niets.

Dan heb je in je stappenplan staan,, nog even de udp port vrijschakelen, dus forwarden in je router cq. Modem.

Hoe vind ik deze??

Moet er trouwens ook nog een speciale cam in de Dbox1 zitten?

Sorry veel vragen, maar ik hoop steets iets verder te komen.

Alvast bedankt voor jullie geduld en moeite, met zo beginners als ik.

Mvrg.kapboom10

Link naar reactie
Delen op andere sites

Stappenplan is niet van mij, alle credits daar voor gaan naar mm9500 freak.

 

Ik heb als camsoftware 4.1 by stahler er in zitten, bij mijn vader zit een amon 5.2 of 5.1 en daar werkt hij ook mee.

 

Woon je toevallig de buurt van Enschede (duitsepostcode 48xxx), dan kan ik wel ff langs wippen en je verder proberen te helpen.

 

Martin

Easyvdr based VDR 1.7.29 server met als clients S100 & Kreatel vip 1710 / 1960 en hopelijk snel een Raspberry Pi

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi Rekordc, bedankt voor je hulp, maar ik woon in de buurt van Kleve, dus s-Heerenberg (NL)denk ik voor jouw te ver weg??

maar als ik nu het bestand “d-box1-sat.vbs” start dan loopt ie even en dan vraagt ie naar Season connected-Wait for Reset, dan haal ik de Season eruit en dan vraagt ie weer het zelfde.

Maar ik zal eens een andere cammodule proberen, misschien dat het dan lukt, zal hier verder over berichten.

Alvast zover bedankt.

Mvrg.kapboom.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi kapboom

 

Ik gebruik een amon 4.1 by straler cam.

De cam die ook gebruikt kan worden met WCE 1.59

 

ALs je de season aansluit op je pc (com poort instellingen, wel goed natuurlijk), de receiver aan op een premiere zender dan het script starten en season even eruit en weer erin doen en dan moet je normaal gesproken beeld hebben.

 

Je moet er wel voor zorgen dat je de netwerk instellingen goed hebt.

 

dus je ip adres invullen in camd3 config en in cardclient.

als het nu niet werkt dan moet je de UDP poort vrijschakelen in je router of modem

 

Ik zal je mijn progje eens mailen mischien zit hier verschil in.

 

Gr,

Marcel

 

ps je moet wel even een mail adres bekendmaken in je profiel anders wordt mailen erg lastig.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...