Ga naar inhoud

(7000) Mounten van externe network drive

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Je kunt toch geen 3 dezelfde files hebben op dezelfde locatie (opgenomen files = de movie directory)? Of begrijp ik je nu verkeerd?

• Reacties 34
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit onderwerp

Beste reacties in dit onderwerp

Geplaatste afbeeldingen

Geplaatst:

Ik kon de extenties van die files natuurlijk niet lezen. Wellicht hadden ze wel ergens een [1]...[2]... er ergens achter staan. Dat kan inderdaad niet anders. Helaas heb ik ze niet meer op de NAS staan.

De heropstart van Enigma heeft te maken met corrupte elp en lck files op de NAS. Ik heb de movie directory schoon gemaakt en hij doet het weer. Heb nog wel blokvorming. De doorvoer over het netwerk lijkt dus onvoldoende. Ik ga nu de size instellingen nog eens opnieuw uitproberen. eens kiijken of dit enig positief effect heeft hierop.

ontvangers: Dreambox 7000 - Dreambox 8000 (openPLi)

schotels: 1m draaibaar - Visiosat G4+1:(19E/13E/1E/5E/5W) - 54cm:(10E) - 60cm:(23E/28E)

Geplaatst:

Als je een splitsize hebt gedefinieerd (bv 1Gb), dan wordt er na het bereiken van die size een tweede .ts file aangemaakt, die dan .ts.001 heet, daarna komt een .ts.002 enz. Bij afspelen plakt enigma die weer keurig aan elkaar.

Als je een opname op je PC afspeelt met bv VLC, heb je dan nog blokvorming (kortom, gaat het bij opnemen al mis, of bij het afspelen)?

Zet eens 'nolock' bij de opties van je mount, het kan zijn dat je NAS niet met locking om kan gaan.

Geplaatst:

Misschien help dit je.

Ik heb zelf een Freecom (FSG-3) in mijn netwerk hangen.

Deze zit in de zelfde werkgroep als mijn overige pc's.

op de dreambox (nieuwste image) maar ook op vorige images gebruik ik de volgende instellingen .

-ip adres van de FSG (192.168.2.10)

-de map die je wilt mounten (moet wel een ROOT-MAP zijn)bv: Muziek (\\FSG\Muziek)

-de loginnaam van de FSG (admin?)

-het wachtwoord van de FGS (password?)

Daarna AUTOMOUNT nog aanvinken en klik op mount.

Meer is het niet.

post-887-1318259409,7994_thumb.jpg

Dreambox7000S met amber display, 78cm Triax schotel,SG2100A rotor 4 F-connectors,10 meter kabel, satfinder en C+ abbo en nog een stuk of wat andere kaartjes en natuurlijk vrij zicht op het zuiden.

Geplaatst:

Bij de Freecom die ik heb kan je nergens een werkgroep opgeven. Is toch van een ander type. Nu de mount op zich werkt OK. Alleen krijg ik blokken in beeld en onderbrekingen in de audio en in het slechtste geval corrupt files, omdat de doorvoer op het netwerk kennelijk onvoldoende is. De size instelling heeft weinig invloed. Ook het aanzetten van 'nolock' is geen verbetering. Het gaat al fout tijdens de opname. Ik zie dus dezelfde blokken, op dezelfde plaatsten als ik de file met VLC op de PC bekijk. Ik moet dus op zoek naar een manier om de netwerk output op de box omhoog te krijgen lijkt me. Als dat mogelijk is tenminste.

ontvangers: Dreambox 7000 - Dreambox 8000 (openPLi)

schotels: 1m draaibaar - Visiosat G4+1:(19E/13E/1E/5E/5W) - 54cm:(10E) - 60cm:(23E/28E)

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen