Ga naar inhoud

[600S] hoe nfi bestand (gemini4) installeren ?

Gast GervdV

Aanbevolen berichten

Zojuist een Dreambox 600 PVR aangeschaft en wil hierop Gemini 4.0 op installeren. Ben gewend aan img bestanden voor de 7000, maar vind voor de 600 nfi bestanden???

Kan iemand mij vertellen hoe ik deze kan installeren op de 600, please??

Link naar reactie
Delen op andere sites

Is hier al eens eerder geschreven maar de makkelijkste en snelste procedure voor de 600 is :

Open je Telnet client en maak verbinding met je Dreambox. Standaard is ook hier... Login: root Pass: dreambox

Type de volgende commando’s (na iedere regel ENTER)

mount /boot –o remount,rw

rm /boot/*

reboot

De Dreambox staat nu in de wachtstand.

Open je internetbrowser (bv. Internet Explorer) en type in de adressenbalk het IP van je Dreambox. (voorbeeld 192.168.0.103).

Nu opent er een pagina getiteld: This is the DM600 bootloader Web Interface met daaronder een afbeelding van de processor en wat tekst.

Klik rechtsonder op de oranje link firmware upgrade

Op de volgende pagina op Blader en selecteer de te flashen image. (LET OP! Alleen images geschikt voor de 600 en eindigend op .nfi)

Daarna klik je op Flash!.

De image wordt geladen en vervolgens geflashed. Geduld, dit duurt even. Wanneer het blauwe balkje naar de 100% gegaan is en er staat fineshed kun je de box uitzetten en vervolgens weer aan.

Hij start nu op met de nieuwe image!

Voordeel van deze methode is dat het vele malen sneller gaat dan via de serieele kabel in combinatie met het programma DreamUp.

Dreambox DM800HD met de laatste Nabilo

Visiosat Big Bisat - Astra 28.2E / Astra 23.5E / Astra 19.2E / Hotbird 13E / Eurobird 9E / Sirius 4.8E / Thor 0.8W / AB3 5W

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb je aanwijzingen opgevolgd, maar na de opdracht reboot gaat hij in de wachtstand en brand alleen de rode led nog. Daarna de Dreambox benaderen via de browser lukt niet en hij wil op geen enkele manier meer opstarten.

HELP!!!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Citaat:
Ik heb je aanwijzingen opgevolgd, maar na de opdracht reboot gaat hij in de wachtstand en brand alleen de rode led nog. Daarna de Dreambox benaderen via de browser lukt niet en hij wil op geen enkele manier meer opstarten.

HELP!!!

Wat Simean was vergeten:
Je moet een dhcp-server in je netwerk hebben (in de router bijvoorbeeld). Ofwel: als je altijd "dhcp" aanvinkt bij de netwerkinstellingen, dan heb je blijkbaar een dhcp-server. Als je dat niet hebt, dan heb je nu geen IP adres en kun je 'em niet benaderen.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Je moet inderdaad weten welk het ip is van je dreambox..

tenzij je een vast ip had ingesteld fungeert je router als dhcp server en dien je enkel even te zoeken welk het ip is van je dreambox.

Je kan deze search ook doen met DCC of je kan gewoon beginnen pingen of je kan in je router kijken welk ip hij aan je dreambox heeft toegekend.

Dreambox DM800HD met de laatste Nabilo

Visiosat Big Bisat - Astra 28.2E / Astra 23.5E / Astra 19.2E / Hotbird 13E / Eurobird 9E / Sirius 4.8E / Thor 0.8W / AB3 5W

Link naar reactie
Delen op andere sites

ik heb vandaag '600pvr_Flashing_Assistant' van IHAD gedowned en gestart. Nadat ik het IP-adres (door DHCP aangewezen) in de router heb opgezocht, kon ik probleemloos en snel flashen via de web-if

grtz arie

Dreambox8000(Sat/Sat/Cab/Ter)+2Tb-SATA \ 800HD(sat) ; 500HD+1Tb=>eSATA \ Clark_Tech ET9000 \ alles met open-PLi

Link naar reactie
Delen op andere sites

Inmiddels heb ik Gemini aan de praat gekregen.

Was gewoon een kwestie van een nieuwe versie van dreamup downloaden. Hiermee liep íe in een keer door.

Iedereen bedankt voor het meedenken.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen