Ga naar inhoud


[500S] geen signaal op 23,5°O en 28,2°O met Technisat multytenne 45


xilorp

Aanbevolen berichten

Dit is mijn instelling (en die werkt)

 

LNB 1 : Astra 1 19.2 op AA

LNB 2 : Hotbird 13.0 op AB

LNB 3 : Astra 3 23.5 op BA

LNB 4 : Astra 2 28.2 op BB

Dreambox 7000, Maxtor 120GB, Dream Beta 1.10 op flash, Pli Iolite op usb, Multytenne schotel, D-Link DWL810+ Ethernet to Wireless netwerkaansluiting

Link naar reactie
Delen op andere sites


Citaat:
Deze instelling heb ik ook in mijn configuratie staan en met deze werkt hij dus niet.
Misschien dan toch de switch in de multytenne kapot?????

Zou kunnen. In de handleiding van van multytenne staat een andere volgorde probeer die is. Misschien hebben ze wel de switch aangepast dat die wel klopt met de instructie.

Dreambox 7000, Maxtor 120GB, Dream Beta 1.10 op flash, Pli Iolite op usb, Multytenne schotel, D-Link DWL810+ Ethernet to Wireless netwerkaansluiting

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 5 maanden later...

Gelukkig ben je niet de enige met problemen bij het uitrichten

 

Ik heb de duo versie.

 

Bij het uitrichten heb ik of beeld op astra of op astra 23,5 de regoiokanalen. Maar nog geen een keer op beide tegelijk laat staan op alle kanalen.

 

Het signaal is gemideld "85"/ AGC "80" / BER "0" en soms en beetje

zodra ik schakel loopt de BER op.

 

Snap niet helemaal wat er fout gaat schotel staat waterpas, kabels vervangen aan de dreambox ligt het niet wat die werkt prima met mijn oude schotel.

 

Misschien iemand tips of tegen vergoeding wilt uitrichten omgeving OSS

Link naar reactie
Delen op andere sites

Sorry maar ik moet ook zeggen dat het hier opgelost is.

We hebben de schotel hoger gehangen en het probleem is weg.

Dus beeld op alle satellieten.

Dreambox 500c, 8000ss/cc, Nokia DboxII, VU+DUO Wavefrontier T90, 10 dual lnb`s, Microclient

PLi Image

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...
Origineel bericht van: xilorp
Sorry maar ik moet ook zeggen dat het hier opgelost is.
We hebben de schotel hoger gehangen en het probleem is weg.
Dus beeld op alle satellieten.

Probleem hier ook gehad, alleen beeld op 13 en 19 graden, niets op 23 en 28.
Zelfde configuratie, DB500+ en technisat.
De schotel nog weer wat hoger zetten hielp niet, LNB op andere technisat gezet, -nergens- ontvangst.
Uiteidelijk bleek de enige oplossing een nieuwe LNB en daarna alles heruitrichten.

De LNB voor garantie krijgen blijkt nogal moeilijk te zijn bij een best firma in Rotterdam mad , 5 weken en een hoop boze telefoontjes verder kreeg ik eindelijk een nieuwe.
Nu werkt alles perfect.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Het komt op mij over, al of er de eerste keer met een verkeerde instelling is uitgericht. hierdoor met de verkeerde lnb uitgericht......

daarna de instelling gecorrigeerd, nu is de switch wel goed, maar de lnb's niet uitgericht.

 

door nu de schotel te verplaatsen is opnieuw uitgericht, met de juiste lnb configuratie en doet alles het.

De schotel op de originele plaats hangen zou dan ook weer moeten werken (als er zicht is op de sat's vanaf die plek uiteraard)

DM500 -PLi Iolite - Technisat Multytenne 45

DM800 -PLi Iolite - Rotor - 60cm pan

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: MSneijders
Het komt op mij over, al of er de eerste keer met een verkeerde instelling is uitgericht. hierdoor met de verkeerde lnb uitgericht......
daarna de instelling gecorrigeerd, nu is de switch wel goed, maar de lnb's niet uitgericht.

door nu de schotel te verplaatsen is opnieuw uitgericht, met de juiste lnb configuratie en doet alles het.
De schotel op de originele plaats hangen zou dan ook weer moeten werken (als er zicht is op de sat's vanaf die plek uiteraard)


Dat dachten wij dus ook, maar de instellingen in de droomdoos klopten gewoon.
Btw, de schotel is de eerste keer opgehangen en gericht door een erkent satbedrijfje die al een stuk of 30 van deze schoteltjes had opgehangen.
Is een vriend van mij, en heeft de droomdoos geleverd.
De schotel kwam op zijn aanraden -niet- bij hem vandaan, omdat die op inet goedkoper was dan zijn inkoop.

Resumerend, de switch -kan- stuk geweest zijn, waardoor alleen de 19 en 13 zichtbaar waren, of ik heb een foute lnb gehad.
Uiteindelijk moest ik dus de schotel met de nieuwe lnb opnieuw uitrichten.
En daarna had ik alle 4 sat's in een keer.

Ik laat de schotel maar aan de schoorsteen hangen voorlopig, op de oude plek is ook goed, maar daar komt ie wel terug als ik er eens een wavefrontier bij hang oid.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...