Ga naar inhoud


80gieg omzetten naar een 160 gieg hd(philips dvdrecorder)schijf


alexn70

Aanbevolen berichten

Origineel bericht van: el renegade
Hoe heb je de schijf precies geformateerd, in de inverto of in een computer?

Omdat Inverta een geheel eigen filesysteem hanteert voor een HDD, heeft formatteren op een PC geen zin.
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...

  • 3 weken later...
Origineel bericht van: Kralingen
Hoe zit het met de software als je er een andere harde schijf in zet. Staat hier ook de besturingssoftware op.

Nee. Je moet er gewoon een HDD inzetten en die door de Inverto laten formatteren. Je kunt hier veel info over geschikte schijven vinden.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Kralingen
HVM wat bedoel je met jumpering cable?

Cable select.
Origineel bericht van: Kralingen
Je hebt je oude HD ook nog, kon je die lezen met je PC?

Nee, dat gaat niet.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb ook nog geprobeerd om hem via mijn kastje aan de USB ingang van de Inverto te hangen. Hij herkende hem wel, maar maakte hem grijs met de opmerking dat hij geformatteerd moest worden. Dat doe ik toch maar niet. Het vreemde is trouwens wel dat als ik dat wel had gedaan, hij wel herkend zou worden door mijn PC.

Inverto IDL 7000 PVR/ CTVDIGRCU usb-stick (digitenne FTA), Multytenne twin schotel, Azbox Premium + HD, TopField digitenne KPN

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Kralingen
... Het vreemde is trouwens wel dat als ik dat wel had gedaan, hij wel herkend zou worden door mijn PC.

Nee, dat is niet vreemd: een door de PC geformatteerde schijf is ook door de PC te gebruiken. Zelfde verhaal bij Inverta.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Invertist
Origineel bericht van: Kralingen
... Het vreemde is trouwens wel dat als ik dat wel had gedaan, hij wel herkend zou worden door mijn PC.

Nee, dat is niet vreemd: een door de PC geformatteerde schijf is ook door de PC te gebruiken. Zelfde verhaal bij Inverta.

Inderdaad. Alleen is alle data er dan ook af. Niet doen dus als je de data nog bewaren wilt.
Maar als je alles in de Inverto gekopieerd hebt en de data op de schijf dus gewist mag worden, dan kan je de schijf na een format prima nog gebruiken in een PC.

m

----

Ach, ik blaat ook maar wat. Maar wel met plezier!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb nog wel een programma om de sectoren van een Inverto HDD uit te lezen. Dan herken je bijvoorbeeld bepaalde titels van opnamen. Maar verder heb je er weiniog aan als je niet weet hoe het filesystem opgebouwd is. STMicroelectronics blijft daar geheimzinnig over doen, al zou het fijn zijn als er een tooltje was om de data naar de PC over te pompen.

IJdele hoop....

You can never solve a problem on the level on which it was created
Groeten, Jos
VU+DUO2-2-S2; 1xT/C; OpenATV 5.1; Logitech 700;Maximum E85 HB,A1,A2,A3

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...