Ga naar inhoud


[7020S] hoe configureren icm EMP Diseqc Switch 8/1 168w


skycar008

Aanbevolen berichten

Goedendag

Ik heb een dreambox 7020 en deze wil ik gebruiken in combinatie met de EMP Diseqc Switch 8/1 168w. Ik weet alleen niet hoe ik deze moet configureren in mijn dreambox. Ik weet dat het een uncommited switch is welke diseqc versie 1.1 ondersteunt. Kan iemand mij verder helpen deze moet configuren in mijn dreambox. Bedankt alvast!

Link naar reactie
Delen op andere sites


Ga naar satellietconfiguratie. Kies voor afwijkende configuratie. Voeg de satellieten toe die je hebt.

Elke satelliet krijgt een eigen LNB nummer beginnend bij 0.

 

Bij 22kHz en Spanning laat je de default waarden staan.

 

Druk op OK als je op het LNB nummer staat voor de LNB configuratie. Selecteer Volgende Pagina.

 

Hier kun je nu DISEcQ modus version 1.1. DISEcQ parameter zet je op NONE.

 

Selecteer bij Uncommited Switch de bijbehorende port (input x).

 

Dit doe je voor iedere LNB.

 

Succes

DM800S - DM7000S - DM500S - 2x Triax 88cm - Strong DISEcQ H-H Motor SRT DM2100 - Triax TD(S) Multiblock

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 3 weken later...

Ik heb alles ingesteld zoals hierboven beschreven. Echter ik heb problemen wanneer ik mijn dreambox aanzet dat het ontzettend kan duurt voordat ik beeld heb. Wanneer ik uiteindelijk beeld heb gaat het switchen tussen de lnb's goed. Wanneer de box een tijd uit heeft gestaan, duurt het ontzetten lang voordat ik beeld heb (soms wel 20 minuten). Weet iemand wat ik hieraan kan doen. Ligt het misschien aan de switch? Zijn er meerdere mensen met dit probleem.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Diseqc repeats gebruiken kan helpen.

Die EMP 8-1 zijn ernstig goed.

Maar dat het zo lang duurt is niet normaal.

En als je na opstarten na een minuut eens van sat wisselt, gaat het dan wel goed ?

Normaal gesproken blijft de switch op de sat hangen die het laatsts aan bod is geweest, en de dreambox start op met het laatst gekeken programma.

Misschien een mount aanstaan, of een brakke USB-stick of CF-module.

 

Lijkt mij stug dat het die switch is die dat doet.

PLinux member

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Citaat:

Ik heb alles ingesteld zoals hierboven beschreven. Echter ik heb problemen wanneer ik mijn dreambox aanzet dat het ontzettend kan duurt voordat ik beeld heb. Wanneer ik uiteindelijk beeld heb gaat het switchen tussen de lnb's goed. Wanneer de box een tijd uit heeft gestaan, duurt het ontzetten lang voordat ik beeld heb (soms wel 20 minuten). Weet iemand wat ik hieraan kan doen. Ligt het misschien aan de switch? Zijn er meerdere mensen met dit probleem.

 

 

In het LNB Configuratie menu nog overal Fast DiSEqC aanvinken en opslaan (zie bijlage)

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...
Citaat:
Fast diseqc moet je juist niet gebruiken als ie niet goed schakelt.


Correct. Daarnaast heb ik zelf wél de opties (6) Sequence Repeat en (7) Commando`s wisselen aangevinkt.
Probeer dat eens, moet zeker werken

Dreambox 8000HD, Xtrend et5000 & et9000, Qnap 209-II Pro 2Tb,Wavefrontier T 90,Stab HH120 Triax 78 cm, Triax 78 cm CDS Duo LNB

Member of the PLi team

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...