Ga naar inhoud


[Pioneer] verslag patchen pioneer 210


Gast

Aanbevolen berichten

Hier een samenvatting van het patchen van een 210

 

1 eerst een j-tag maken

2 aansluiten op moederbord pioneer

3 software gedeelte

 

1)ik heb gekozen voor de jtag met het 244 ic schema staat in de pionero handleiding.

kabels en stekkers heb ik van oude printplaaten afgehaald. en ik heb ook de flatkabels gestript dat ik alleen de kabels overhield die de jtag stekker en de paralelle stekker nodig heeft.Het maken van een simpele jtag interface kan als het tegenzit erg veel tijd in beslag nemen omdat je snel een simpel foutje maakt, pen verkeert geteld of soldeering niet goed. Ik was dus vergeten 1 soldeering van het ic voetje mee te nemen en daarom werkte mijn jtag niet. Dit heeft me 2 dagen zoeken gekost:-)

 

2 voor het aansluiten op het moederbord van de pio heb ik eerst van een oude print een aantal pennen afgehaald en een kunststof voetje. pio bord eruit schroeven en dan het kunststof voetje op de plaats leggen waar hij moet komen(CN2002). Dan 1 voor 1 de pennetjes erin drukken en aan de onderkant van het bord met je soldeerboutje verwarmen, dit gaat het makkelijkst. Ik heb ook alleen pen 20,19,15,13,11,9 geplaatst en de anderen open gelaten. ik heb ook meteen een pennetje in k2002 en k7003 gesoldeerd op dezelfde wijzen. Ook heb ik 2 gaatjes geboord in de achterkant van de kast en 2 schakelaartjes gemonteerd. 1 is voor servicemode met k2002 en de andere voor k7003.(zodat mijn kast niet steeds open hoeft en mijn kleine zoontje er niet in kan met zijn grijpgraage handjes.)dan heb ik als laatste een stroompje gepakt van pen 6 van de CN7001 en deze op de print van mijn jtag gezet (met een klein stekkertje zodat hij erook makkelijk weer af kan) eigenlijk wil ik de orginele paralelle poort van het moederbord afhalen en in het gat wat dan vrijkomt in de achterkant mijn paralelle stekker monteren, maar ja ik wil nog zoveel:-)

 

3 als de jtag goed werkt en dat kun je testen met pionero (pioneer hoeft niet in service mode) met de cpu code button (firmware-jtag tabblad) dan kun je beginnen (ik ga ervan uit dat je alle software al hebt, 4.32 en channellist met eeprom)

 

Maar laten we 1 stap per keer nemen.

Kijk even bij config settigs in Pionero of het goede board geselecteerd staat.

Laten we eerst de oude firmware en kanalenlijst en eeprom veilig stellen.

Uitlezen kan zonder de deco in service mode te zetten.

Je kunt de firmware uitlezen vanaf 0x60000000 lengte 0x200000.

De kanalenlijst vanaf 0x7FE00000 met een lengte van 0x1000000.

Bij eeprom kun je gewoon de eeprom kiezen. Als je de eeprom uitleest bevriest je deco. Niks van aantrekken, even uit en aan en alles is weer ok.

(Het is altijd plezierig om de oude versies achter de hand te hebben.)

 

Laden van de firmware.(eerst weer deco in service mode zetten met k2002)

De eerste keer is er een probleem met Pionero om de flash geheugens te wissen. Je zult dus 1 x de Jtag-operator 0.4 moeten gebruiken. De instellingen staan allemaal goed bij opstarten. Selecteer bij Infile helemaal rechts de 'O' en kies de 4.32 firmware. Je kunt nu klikken op 'connect' en dan 'clear chip' en vervolgens de firmware laden, dan disconnect en klaar is kees.

 

Nu rest alleen nog de channelist (servicemode k7003 voor de channelist) en de eeprom, deze kun je eenvoudig met pionero laden en senden.

 

Als deze stappen goed gelukt zijn kun je een funcardje gaan proberen:-)

 

Met speciale dank aan Satori voor de goede en zeer snelle support.

 

<small>[ 08-06-2002, 00:28: Bericht gewijzigd door: J de Mol ]</small>

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 maanden later...

Heb bovenstaande samenvatting opgevolgd en uitgevoerd:

Testen Jtag geen probleem, firmware - kanalenlijst en eeprom uitlezen in pionero geen probleem met de genoemde adreslengtes.

 

Decoderen met k2002 in servicemode gezet, omdat wissen flash geheugen in pionero problemen zou geven Jtag operator gestart (instellingen niet verandert), Infile geselecteerd, connect geklikt ook geen probleem, toen clear chip....

 

en toen een hele tijd niets, Jtag operator reageert niet meer meldt windows venster.

 

Jtag operator opnieuw gestart, maar na kiezen flash wissen komt deze met een hele lijst adressen van allemaal 0x00000 of iets dergelijks (ontvanger tijdens het maken van dit bericht niet meer aangesloten op PC een weet gegevens niet exact meer) en geeft een foutmelding.

 

Ontvanger was nog voorzien van orginele FW en geeft zonder veranderingen noch steeds beeld.

 

een aantal gegevens van de ontvanger:

DBR-S210 NL, BNP 1354G, LE28DW1621T, M29W800AT

 

al met al een heel verhaal (probeer niets te vergeten) maar heeft iemand een idee hoe deze ontvanger voorzien kan worden van niet FW, e.v.t met welke instellingen in pionero.

 

grtz Anti-attack

 

 

2x Gigablue Quad S/S/C/C Oscam, Gigablue IP Box
DM 800HDse PVR DVB-S/USB-C Oscam, DM 800HDse PVR DVB-C Oscam
Wavefrontier T55 13/19/23/28

Synology DS214+ en DS211+ NAS, Raspberry PI als Oscam server

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb toevallig vandaag een nieuwe '110' gepatched met hetzlefde moederboard en chipset. Bij deze machine had ik de jtag operator niet eens nodig en kon ik volstaan met de laatse Pionero 4.0 Final. Deze heeft met name voor de '110/210' veel verbeteringen.

 

Zorg er eerst voor in het configuratie menu de goede deco en moederboard ingesteld staan.

Start Pionero

Zet in update firmware (JTAG) mode

Start deco in service mode-1 (opstarten met k2002 aan aarde)

Check je JTAG interface door op CPU code te klikken.

=>Is de code 00000 of FFFFFF dan JTAG nakijken en niet verder gaan.

Zet het adres op 60000000

Vink 'File' aan.

Kies 'Send'

Selecteer de Firmware die je wilt laden

En wachten tot de het laden gereed is.

 

Zet nu je deco uit en aan.

Je moet nu in het menu komen, omdat er geen kanalen zijn.

Nu kun je kanalen scannen of kanalenlijst en eeprom laden.

 

Succes

Satori

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bedankt voor je snelle reactie Satori,

 

Ga zo snel mogelijk e.e.a. met Pionero uitproberen.

Heb in pionero al wel gezocht naar de juiste instellingen, kwam hier geen DBR-S210NL tegen wel een DBR-S210I ook met een BNP 1354G verdere instellingen in het configscherm komen zo ik kan zien overeen, hetzelfde geldt voor de FW, wilde Dynamit 4.38 gebruiken, maar kom alleen 4.x en 4.31 tegen.

 

Kunnen aanwezige instellingen gebruikt worden, of moet voor de ontvanger en de FW het type toegevoegd worden, zo ja hoe werkt dit.

 

nogmaals bedankt voor je snelle reactie

 

groeten Anti-attack

2x Gigablue Quad S/S/C/C Oscam, Gigablue IP Box
DM 800HDse PVR DVB-S/USB-C Oscam, DM 800HDse PVR DVB-C Oscam
Wavefrontier T55 13/19/23/28

Synology DS214+ en DS211+ NAS, Raspberry PI als Oscam server

Link naar reactie
Delen op andere sites

Had 4.38 al gevonden, bedoelde eigenlijk de insteling in het configscherm van Pionere, en dan symbolrate, welke kies ik hier.

 

 

Anti-attack

2x Gigablue Quad S/S/C/C Oscam, Gigablue IP Box
DM 800HDse PVR DVB-S/USB-C Oscam, DM 800HDse PVR DVB-C Oscam
Wavefrontier T55 13/19/23/28

Synology DS214+ en DS211+ NAS, Raspberry PI als Oscam server

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nog een vraagje en dan zou het toch moeten lukken, moet de verbinding K2002 naar massa tijdens het plaatsen van de nieuwe FW aanwezig blijven of kan deze na de melding dl1 in het dsiplay van de ontvanger verwijderd worden, dezelfde vraag voor K7003 m.b.t. de kanalenlijst

 

Groeten Anti-attack

2x Gigablue Quad S/S/C/C Oscam, Gigablue IP Box
DM 800HDse PVR DVB-S/USB-C Oscam, DM 800HDse PVR DVB-C Oscam
Wavefrontier T55 13/19/23/28

Synology DS214+ en DS211+ NAS, Raspberry PI als Oscam server

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het schrijven van de nieuwe firmware en de eeprom is met pionero zonder problemen verlopen, alleen tijdens het schrijven van de kanalenlijst krijg ik een foutmelding op 7FE00000 en dan de keus abort retry of ignore, heb hier abort gekozen

 

Daarna de ontvanger aangesloten, menu werkt perfect krijg alleen een rode stip rechtsboven in beeld en heb geen beeld, ook niet met C+ kaart

 

Heb toen vanuit het menu de kanalen opnieuw geinstalleerd, toen wel beeld op nederlandse en overige kanalen.

 

Daarna nogmaals met pionero de kanalenlijst in de ontvanger geschreven, nu geen probleem. Maar na aansluiten geen kanalen in de lijst.

 

Maakt de volgorde van wegschrijven van de eeprom en kanalenlijst nog uit welke eerst?

2x Gigablue Quad S/S/C/C Oscam, Gigablue IP Box
DM 800HDse PVR DVB-S/USB-C Oscam, DM 800HDse PVR DVB-C Oscam
Wavefrontier T55 13/19/23/28

Synology DS214+ en DS211+ NAS, Raspberry PI als Oscam server

Link naar reactie
Delen op andere sites

Eerst even een paar vragen:

1) Welke versie van de firmware heb je geladen ?

2) Welke kanalenlijst heb je gebruikt ?

3) Heb je ook de bijbehorende eeprom geschreven ?

4) Heb je bij het schrijven de deco in service mode gezet ?

 

Als je de firmware goed kunt schrijven moet de rest zeker lukken.

 

Groeten

Satori

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het was inmiddels al gelukt, het ging om dynamit 4.38.

Heb kanalenlijst en eeprom nogmaals weggeschreven , nadat ik de kanalenlijst via de ontvanger had geinstalleerd, hierna ging alles als gesmeerd.

Alles werkt nu perfect (had ik veel eerder moeten doen dat patchen).

 

Satori nogmaals bedankt voor je vele malen hulp (by the way slaap jij wel, krijg bijna op ieder moment van de dag binnen een half uur antwoord)

 

groeten Anti-attack

2x Gigablue Quad S/S/C/C Oscam, Gigablue IP Box
DM 800HDse PVR DVB-S/USB-C Oscam, DM 800HDse PVR DVB-C Oscam
Wavefrontier T55 13/19/23/28

Synology DS214+ en DS211+ NAS, Raspberry PI als Oscam server

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 3 weken later...

Zadoz kan je mij mischien helpen??

 

Dit is een stukje van jouw verslag en hier heb ik een vraag over:

 

Laden van de firmware.(eerst weer deco in service mode zetten met k2002)

De eerste keer is er een probleem met Pionero om de flash geheugens te wissen. Je zult dus 1 x de Jtag-operator 0.4 moeten gebruiken. De instellingen staan allemaal goed bij opstarten. Selecteer bij Infile helemaal rechts de 'O' en kies de 4.32 firmware. Je kunt nu klikken op 'connect' en dan 'clear chip' en vervolgens de firmware laden, dan disconnect en klaar is kees.

 

Nu rest alleen nog de channelist (servicemode k7003 voor de channelist) en de eeprom, deze kun je eenvoudig met pionero laden en senden.

 

VRAAG:

 

Channellist van af welke addressen moet dit gebeuren en nu de echte vraag moet na het programmeren van de kanaallijst de serive mode veranderd worden of moet deze in service mode 2 blijven ?????

 

Graag een spoedige reactie dit wordt door mij zeer opprijs gesteld !!

 

Viper32 .....

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...