Ga naar inhoud


[Pioneer] Aan Satori


rave62

Aanbevolen berichten


Hartelijk dank,mail inmiddels gedownload.

Ik weet waar ik terecht hkan voor een goed advies.nogmaals mijn dank is groot.

Maar ik heb toch nog een paar vraagjes ,watis beter een monoblock met 2lnbs op 1 aansluiting of bij deze schotel een losse erbij zetten,maar ja dan zit ik waarschijnlijk met een extra kabel te kijken.En hoe werkt dat als je met een monoblock wil zappen tussen beide satelieten?

Ik heb geloof ik goed begrepen als je de kanalen wil binnenhalen dat je niks moet doen de deco vindt ze zelf?

M.V.G

Link naar reactie
Delen op andere sites

Een monoblock levert je 2 LNB's en een Diseq op. Je kunt ook met 2 aparte LNB's en een losse Diseq werken. Als je een monoblock gebruikt zit Hotbird altijd op de 1ste LNB, terwijl we met losse LNB's er meestal voor kiezen om Astra als 1ste LNB te hebben. (Mijn kanalenlijst gaat er van uit dat Astra op LNB-1 zit). Technisch maakt het verder niets uit. Als je al een LNB hebt, is het waarschijnlijk goedkoper om uit te breiden met een extra LNB, een beugel en de Diseq.

Een Diseq is een electronische schakelaar die door de deco aangestuurd wordt en schakelt tussen de 2 LNB's. Vanbaf de Diseq loopt er 1 kabel naar je deco.

Bij het kanalen zoeken kun je kiezen tussen dish 1 en dish 2.

 

Succes

Satori

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...