netdata Geplaatst: 8 oktober 2007 Geplaatst: 8 oktober 2007 Het vorige topic werd blijkbaar gesloten omdat er oneens werd gereageerd op bepaalde dingen. Ik wou toch nog graag iets reageren en dan wel ontopic, dus had het mooi gevonden dat of het eraan toegoed wordt of, dit eigen topic een leven mag leiden. Ik kreeg vandaag ook een mailtje van DM met de melding dat ze me een niewe voeding zouden opsturen (gewoon kostenloos) en dat ik mijn oud ook kostenloos mag terug sturen. Geen reclame, geen negativiteit, maar een uitstekende service van DMM vind ik.
Ron Geplaatst: 8 oktober 2007 Geplaatst: 8 oktober 2007 Dat is inderdaad een nette maar merkwaardige service. Om allerlei geruchten te voorkomen heb ik vanmiddaq even met Michel gesproken. Hij heeft mij aansluitend deze e-mail gestuurt die ik met toestemming hier plaats. --------------------------------------------------- Er is een batch DM7025's geweest met een gele voeding die een storing kan veroorzaken. De storing uit zich in het wegvallen van beeld, niet meer schakelen tussen breedbeeld en normaal beeld en soms zelfs wil de box niet meer booten. Alle klanten die een DM7025 hebben gekocht uit officiële import, sinds 1 februari te herkennen aan de het logo van satellietland en anders door ons te herkennen aan het serienummer, krijgen als deze klachten zich voordoen een nieuwe voeding. Die voeding wordt NIET opgestuurd, maar door de dealer of distributeur kosteloos vervangen. Het is voor de doorsnee consument niet zelf te doen. het risico dat je iets beschadigd is te groot. De box moet gedeeltelijk uit elkaar. Met een dergelijk defect ga je dus terug naar de dealer en niet zelf schroeven. Deze service verleden wij uiteraard niet voor parallel import. De klant heeft gewoon garantie en kan met deze klacht naar de dealer. Ook na de garantieperiode. Het betreft immers een fabricagefout. De dealer zal deze voeding kosteloos voor u (moeten) vervangen. Ik heb de berichten op sat4all wel gelezen, maar denken klanten nu werkelijk dat wij naast de schade die wij door parallel import leiden en hebben geleden op eigen kosten ook nog alle problemen voor derden op gaan lossen? Iedereen die een Dreambox via het officiële dealernetwerk koopt (nogmaals te herkennen aan ons logo) mag rekenen op uitstekende service en support. Daar steek ik mijn hand voor in het vuur. Klanten die elders kopen, hebben uiteraard mijn zegen, maar moeten met hun problemen dan ook daar aankloppen waar ze hun Dream Multimedia product hebben gekocht. Het e.e.a. is bovendien ook wettelijk zo geregeld. Normaals, slechts een enkele batch DM7025 had deze problemen en dan ook niet altijd. Hoe je de problemen vast kunt stellen is boven beschreven. Alle DM7025 vanaf februari 2007 hebben deze problemen niet en daar heeft het vervangen van de voeding dus geen enkel effect. Er worden voor deze exemplaren ook geen gratis voedingen verstrekt. Ook niet door Dream Multimedia. ---------------------------------------------- Ron
netdata Geplaatst: 8 oktober 2007 Auteur Geplaatst: 8 oktober 2007 Ik had dus bovenstaande problemen. Ik had de box gekocht bij ##GECENSUREERDE TEKST OF URL## Niet dat ik hier positieve of negatieve reklame wil over maken. Maar inderdaad zij waren bereid deze box zonder kosten te voorzien van een nieuwere voeding. Echter (maar komleet normaal en begrijpelijk) zou ik de box voor minstens 4 weken kwijt zijn. Das jammer, maar een normale gang van zaken. Dus dacht ik ook mijn kans bij DMM te wagen, en inderdaad ze sturen je kostenloos een nieuwe voeding. Heel mooie service, daar het DMM ook geld kost. Wat mij echter wel opvalt in deze discusie is dat: - Satelietland zich importeur noemt, maar tegelijk niet de service bied voor niet via hun gekochte goederen, miss vinden julie dit raar, maar als ik een toyota in duitsland koop, mag ik hem in een garage aanbieden in belgië (heb 5 jaar garantie op dergelijke auto) en die zal op zijn beurt contact op nemen voor wisselstukken met de belgische importeur. Dat satelietland een groothandel is en enkel service kan en wil leveren aan producten die via hen gekocht zijn, heb ik alle respect mee hoor. Echter een importeur is in mijn ogen HET aanspreekpunt voor alle handelaars in dat land. (duidelijk: geen consumenten he) ik wil hiermee niemand aanvallen noch benadelen. Tis gewoon iets wat ik constateer... Kappe service van DMM moet ik zeggen, want dit doet geen ander bedrijf na me dunkt !
arie kanarie Geplaatst: 8 oktober 2007 Geplaatst: 8 oktober 2007 Citaat: Dat satelietland een groothandel is en enkel service kan en wil leveren aan producten die via hen gekocht zijn, heb ik alle respect mee hoor. Echter een importeur is in mijn ogen HET aanspreekpunt voor alle handelaars in dat land. (duidelijk: geen consumenten he) Met respect, ik vind dat de handelaren die bij Satellietland hun producten inkopen geholpen dienen te worden door Satellietland. Satellietland en zijn handelaren hoeven zich naar mijn mening dus niet in de onkosten te jagen voor de dozenschuivers die nu opeens geen service meer verlenen, want zij hebben uiteindelijk hun marge binnen. grtz arie _________________________________________________________________________ Dreambox8000(Sat/Sat/Cab/Ter)+2Tb-SATA \ 800HD(sat) ; 500HD+1Tb=>eSATA \ Clark_Tech ET9000 \ alles met open-PLi
Gast Geplaatst: 8 oktober 2007 Geplaatst: 8 oktober 2007 Mijn mening is dat iedereen zijn spullen gewoon moet kopen waar diegene zelf wil. Uiteraard moet je met problemen naar diegeneen toe waar je hem gekocht hebt. Ene moderator verkondigd dat hij zijn pc spullen via webwinkels koopt omdat dat voordeliger is, en als je dat met een dreambox doet is het not done. Ikzelf koop eventueel alleen bij een webshop die ook een fisiek punt of showroom heeft. Grijze import bestaat niet, iedereen kan en mag zijn spullen overal kopen en zeker in Europa. En dat voorbeeld van de autoindustie klopt helemaal, in garantie periode hoort elke dealer van een merk je gewoon te helpen, sterker nog de service is dan veel beter ook nog omdat ze je dan mischien als potentiele nieuwe klant kunnen binnen halen, of dat je een auto in de toekomst juist bij die dealer koopt.
Gast Geplaatst: 8 oktober 2007 Geplaatst: 8 oktober 2007 Soms is goedkoop duurkoop , en voor een paar tientjes meer kan je vaak op goede Service rekenen . vorig jaar was mijn Dm 7000 stuk ( voeding ) , toen ik de box ter reparatie aanbiede .. kreeg ik wel een Leen Toestel mee , gratis en voor nix . Dit was bij een nederlandse Dealer , die bij Satellietland inkoopt . Dus voor een paar tientjes meer ... kan ik wel rekenen op een goede Service , dat is mij ook wel wat waard .
Ron Geplaatst: 8 oktober 2007 Geplaatst: 8 oktober 2007 Citaat: Ene moderator verkondigd dat hij zijn pc spullen via webwinkels koopt omdat dat voordeliger is, en als je dat met een dreambox doet is het not done. Lexie, je leest niet. Ik schreef dat je er rekening moet houden dat je voor service betaald. Ik schreef dat als je het goedkoopste uit wilt zijn je realistisch genoeg moet zijn om te weten dat je dan ook een lager service niveau mag verwachten. Ik schreef ook dat ik ook regelmatig online koop, maar dan (en dat schreef ik ook) altijd bij bekende en gerenomeerde webshops waar ik weet dat nog enige vorm van service mag verwachten. Ik kijk dan naar een lagere prijs dan in de winkel om de hoek, maar kijk heel nadrukkelijk niet naar de laagste prijs, maar naar een prijs/kwalijkteits (service) verhouding. Dat ik dan defecte spullen terug moet sturen en er een acceptabele termijn op moet wachten, neem ik op de koop toe. Wasmachines, koelkast en dergelijke koop ik dus nooit online. Dat zijn een soort van "eerste levensbehoeften" en koop ik dus alleen van fabrikanten en hun winkeliers waarvan ik weet dat ze on-site garantie verlenen. Ik wil namelijk niet langer dan een dag of twee maximaal zonder wasmachine zitten. Nu zit ik met mijn dreambox "inkoop kanaal" goed, maar zou ik daar niet kunnen kopen, zou ik hem dus bij de dichstbijzijnde winkel kopen die mij in geval van een defect snel helpt of een "loaner" meegeeft. Daar betaal je dan wat meer voor, maar liever dat dan een week of 4-5 zonder TV. Die keuze maakt iedereen zelf. Ik zal nooit zeggen dat je een Dreambox niet online bij de eerste de beste goedkoopste leverancier moet kopen, ik schreef nadrukkelijk alleen dat je dan wel minder service mag verwachten. Dat is eerder een feit dan een mening. Ron
Gast Geplaatst: 8 oktober 2007 Geplaatst: 8 oktober 2007 Fototoestel bij de winkelier 449,00 op het web 365,00 allebij nl uitvoering en internationale garantie. Dan is service altijd gegarandeert en ben je wat goedkoper uit. Zo gaat het toch met alle producten, we zijn toch europianen !! Groetjes John
Ron Geplaatst: 8 oktober 2007 Geplaatst: 8 oktober 2007 Ook schreef ik eerder al dat je fabrikanten hebt die over de hele wereld in vrijwel alle landen vertegenwoordigd zijn. Die fabrikanten hebben dus een bedrijfsvestiging in al die landen. Zo heb je bijvoorbeeld HP, die PDA's leveren met een europese garantie. Waar in Europa je dat apparaat ook koopt, je mag altijd in je eigen land de HP service desk bellen. Binnen de garantie halen die je PDA op en brengen hem gratis gerepareerd terug (onder de reguliere garantievoorwaarden). Daar is de prijs van die service in de prijs van het apparaat inbegrepen. Het moet immers uit de lenge of de breedte komen. Service is niet gratis. De fabrikant zou anders failliet gaan. Logisch toch? We hebben het nu over Dream Multimedia, die net ale vele kleine fabrikanten geen 111 vestigingen over de hele wereld hebben, maar slechts één vestiging in Duitsland. Die werken met distributeurs die voor hun de goederen verkopen en op die goederen garantie afhandelen. De distributeurs krijgen naar zo ik van Michel begrepen heb verschillende regelingen. Een distributeur die zelf reparaties uitvoert zoals Satellietland, krijgt meer support van de fabrikant, dan een distributeur die niet zelfstandig reparaties uitvoert. Je koopt je Dreambox dus bij een winkel, de box gaat kapot, je brengt hem terug naar de winkel, de winkel stuurt hem naar de distributeur die het product geleverd heeft en de distributeur repareert zelf, of stuurt hem terug naar de fabrikant, naar gelang de regeling die de distributeur met de fabrikant heeft. Dat is een hele normale gang van zaken die bij honderden (kleine) fabrikanten precies zo werkt. Daarom is er ook een wet die zoiets bepaald heeft. De wetgever zegt ook heel duidelijk dat je garantie hebt bij de verkopende partij. Niet bij de fabrikant, niet bij de groothandel, niet bij een distributeur, maar daar waar je het product gekocht hebt. Zo is het voor iedere consument duidelijk waar je met je defecte toestel naartoe moet. Fabrikanten die aanvullende services bieden, calculeren dat gewoon in hun prijs, waar de consument dus gewoon voor betaald. Ook als het apparaat nooit kapot gaat. Natuurlijk zijn er ook prijsverschillen tussen webshops die dezelfde producten verkopen. Ook daar komt de service en aftersales uit de lengte of de breedte. De ene webshop is telefonsich gewoon niet bereikbaar en reageert slecht op e-mail. De andere webshop heeft 5 man op een helpdesk zitten en reageert adequaat op serviceaanvragen. De ene webshop heeft een afhaalpunt met serviceverlening en de ander niet. De ene webshop verkoopt uit een woonhuis en de ander heeft een goede locatie, personeel en een nette helpdesk. In jouw voorbeeld van de camera, zijn er veel oorzaken voor prijsverschillen. de ene webshop koopt ze bij de lokale distributeur of importeur, de ander niet. de ene webshop koopt in het buitenland "kit" aanbiedingen en trekt de kit uit elkaar en verkoopt de lens en camera apart. Weer een ander koopt aanbiedings kits met een dure lens en verkoopt de lens apart en verkoopt de camera omverpakt met de standaard goedkope kitlens. Er zijn honderden verklaringen mogelijk. Ron
Gast Geplaatst: 8 oktober 2007 Geplaatst: 8 oktober 2007 ok, als particulier kun je dus niet kopen bij dream, Wat is dan het verschil tussen de ene en de andere importeur die de goederen inkoopt en verder uitleverd, met andere woorden wat maakt de een officieel en de ander grijs of parallel.erkenning?
Ron Geplaatst: 8 oktober 2007 Geplaatst: 8 oktober 2007 Ik ben niet de aangewezen persoon om dat toe te lichten, maar ik heb wel een redelijk goed idee. Koop je via een winkelier die ze parallel in het buitenland bij een groothandel of distributeur koopt, mag je er op rekenen dat je vaak (maar niet altijd) iets minder betaald. In de praktijk blijken reparaties en garantieafhandeling dan vaak slecht of traag te verlopen. Michel kan dat beamen want ik heb diverse keren e-mail gezien van klanten die zich afvroegen of hun dreambox al klaar was. Later bleek na controle van serienummers die dreambox helemaal niet van de Nederlandse distributeur te komen en daar dus ook niet te liggen. Ik kan me een geval herinneren waar de partikulier bij een webshop gekocht had en iets van 60 euro reparatie moest betalen voor een garantie reparatie waar na enig onderzoek bleek dat Dream multimedia deze dreambox gewoon kosteloos en onder garantie had gerepareerd. De online winkel beweerde echter dat de reparatie niet onder garantie viel en en de box niet terug gestuurd zou worden als die 60 euro niet betaald zou worden. Michel heeft deze partukulier uiteindelijk een kopie van het servicve report van Dream Multimedia toegezonden zodat de klant kon bewijzen dat het een garantiereparatie betrof. De klant heeft uiteindelijk zijn dreambox zonder kosten terug weten te krijgen. Ook kotm het zeer regelmaig voor dat reparaties weken en weken duren. 6 weken tot zelfs 5 maanden zijn geen uitzondering. Ik heb diverse klachten mogen inzien. Koop je een via de officiele weg gedistributeerde Dreambox, koopt de dealer die dus bij Satellietland. Gaat de box dan kapot, gaat hij niet terug naar het buitenland en uiteindelijk naar de fabrikant, maar stuurt de dealer die naar Satellietland die hem zelf met originele onderdelen en servicemanuals van de fabrikant repareren. Volgens Satellietland duurt zo'n reparatie over het algemeen maximaal 5 tot 10 werkdagen. Je hebt dan je Dreambox dus netjes en snel gerepareerd weer terug. Satellietland bemiddeld dan ook bij eventuele gevallen waar een misverstand betstaat over de (garantie) reparatie. Je staat dan als klant in ieder geval niet machteloos zoals in bovenstaand geval. Ook weet je bij producten van de officiele distributeur altijd dat het een origineel product betreft. Van de DM500S en de DM7020 zijn kopieen in omloop die op het eerste gezicht nauwelijks van een origineel te onderscheiden zijn en vaak ook gewoon voor de normale straatprijs verkocht worden, maar wel van erg slechte kwaliteit zijn. Dan ben je als consument dus dubbel genaaid. Nogmaals, ik verdedig niemand, iedereen moet zelf weten waar hij zijn of haar product koopt, alleen realiseer je dat er tussen exact dezelfde producten wel degelijk grote verschillen zitten. Niet zo zeer het product zelf, maar wel de prijs die onverbiddelijk vrijwel altijd gebonden is aan de service die je erbij krijgt of juist niet krijgt. Ron
Gast Geplaatst: 8 oktober 2007 Geplaatst: 8 oktober 2007 Ik heb mijn voeding ook al moeten vervangen i.v.m. het 4:3 - 16:9 probleem. Heb hem wel zelf betaald. Ik moest na 1 jaar zelf voor de kosten opdraaien dat de 7025 bij Dream terecht zou komen en zij (winkel in het centrum van Groningen) wisten ook niet hoelang ik hem kwijt zou zijn. Dus die 2 jaar garantie stelde bij hun niet zoveel voor. Bij deze winkel kopen heeft dus niet zijn voordeel boven online shoppen.
Gast Geplaatst: 8 oktober 2007 Geplaatst: 8 oktober 2007 Dat begrijp ik, maar dan ligt de fout bij dream zelf door niet kieskeurig te zijn ten aanzien van importeurs. Dream verpest dan zijn eigen produktnaam, wat dus niet wil zeggen dat andere importeurs slechter of beter zijn....daar kan ik niet over oordelen.... alhoewel 1 ding wel maar dat neem ik dream zelf kwalijk.
netdata Geplaatst: 8 oktober 2007 Auteur Geplaatst: 8 oktober 2007 Toxic[Q] Nu krijg ik van jou een waarschuwing omdat ik mijn mening verkondig. Dat ##GECENSUREERDE TEKST OF URL## niet vernoemt mag worden snap ik niet. Is absoluut geen reclame, u zegt waarschijnlijk toch ook een bic tegen een stylo. is dat dan reclame? ik schreef er trouwens ook uitdukkelijk bij dat het NIET om reclame gaat... vrijemeningsuiting wordt zo toch wel strikt inbeperkt vind ik hoor.
Ron Geplaatst: 8 oktober 2007 Geplaatst: 8 oktober 2007 Lexie, dat ben ik grotendeels met je eens. Het zou normaal niet mogelijk moeten zijn dat een Dreambox die uit Duitsland komt, voor een veel lager bedrag aangeboden wordt dan een Dreambox die uit Nederland, Belgie of Groot Brittanie komt. In Duitsland zitten schijnbaar distributeurs die Dreambox met extreem lage winst naar handelaren verkopen en daardoor onstaan dan hoogstwaarschijnlijk ook die belachelijke gevallen waar klanten maanden op reparatie moeten wachten. Die distrubuteurs zien hun Dreamboxen waarschijnlijk liever niet terug en als ze terug komen zullen ze wel dozen sparen en alles in één keer naar de fabrikant zenden. Dan zit je dus in de meeste gevallen belachelijk lang op reparatie moet wachten. Dream Multimedia is sowieso een vreemde fabrikant naar mijn mening. Ik denk dat 50% van alle wantoestanden niet nodig zou zijn als Dream Multimedia hun zaakjes wat beter voor elkaar zou hebben. Zonder goede distribuetur ben je afhankelijk van de fabrikant, die nu nu (wat in eerste instantie netjes lijkt) gratis een nieuwe voeding verstuurt, maar eigenlijk de consument het door hun veroorzaakte probleem (een productiefout) door de consument zelf op laat lossen. Reken maar dat als je wat kapot maakt bij het inbouwen van die nieuwe voeding, de garantie vervalt en dan sta je nergens meer. Je dealer kan in dat geval zeggen dat ze geen garantie meer verlenen omdat je zelf ondeskundig een reparatie hebt uitgevoerd en de fabrikant helpt je dan echt niet meer verder want die nemen zelf geen reparatiegevallen aan. En dan? Ron
Aanbevolen berichten