Ga naar inhoud


[7025] Powersupply probleem.


netdata

Aanbevolen berichten

Netdata, ook jij hebt nu een tijdelijke ban aan je broek. Je noemde duidelijk de naam van de winkel waar je de dreambox gekocht hebt.

Je krijgt vervolgens van mij per e-mail een beleefde waarschuwing waar je op onze regels gewezen wordt. Zonder enige verdere sanctie. Daarna plaats je jouw ongenoegen openbaar in dit forum. 2 x de regels overtreden en je had eerder al 2 nette en beleefde waarschuwingen gekregen vanwege andere overtredingen van onze huisregels. Ik neem aan dat ik je niet meer hoef te vertellen dat je hier te gast bent en je hier onder bepaalde (normale fatsoens)voorwaarden gebruik mag maken van de diensten van sat4all. Voorwaarden waar je jou inmiddels al 4 keer niet aan gehouden hebt.

http://www.sat4all.com/forums/faq.php#rules

 

Ron

Link naar reactie
Delen op andere sites


Ik lees deze discussie aandachtig en wat ik hier mis is dat niemand bedenkt dat het misschien ook zo kan zijn dat een consument niet weet of de dreambox via de officiele of parallel inkoop komt, toch? Er wordt gezegt: er staat duidelijk een sticker op. Dat weet ik nu, maar dat wist ik niet toen de Dreambox gekocht werd. Ik weet nu (na veel lezen etc. en ook zelf ondervonden support) ook dat mijn 7025 via de parallel komt, maar voorheen had ik daar als consument geen enkel idee van. Gelukkig (duurde wel wat langer) leverde mijn leverancier wel een goede service en kreeg ik de voeding ook gratis en was het 4:3 - 16:9 probleem opgelost, maar toch, ik vind het erg zwart-wit dat je als consument maar MOET weten of je een Dreambox hebt via Michel of niet. Mij was het in ieders geval niet duidelijk.

1x DM900 en 1xDM800

Link naar reactie
Delen op andere sites

Citaat:
Lexie, dat ben ik grotendeels met je eens. Het zou normaal niet mogelijk moeten zijn dat een Dreambox die uit Duitsland komt, voor een veel lager bedrag aangeboden wordt dan een Dreambox die uit Nederland, Belgie of Groot Brittanie komt.
In Duitsland zitten schijnbaar distributeurs die Dreambox met extreem lage winst naar handelaren verkopen en daardoor onstaan dan hoogstwaarschijnlijk ook die belachelijke gevallen waar klanten maanden op reparatie moeten wachten. Die distrubuteurs zien hun Dreamboxen waarschijnlijk liever niet terug en als ze terug komen zullen ze wel dozen sparen en alles in één keer naar de fabrikant zenden. Dan zit je dus in de meeste gevallen belachelijk lang op reparatie moet wachten.
Dream Multimedia is sowieso een vreemde fabrikant naar mijn mening. Ik denk dat 50% van alle wantoestanden niet nodig zou zijn als Dream Multimedia hun zaakjes wat beter voor elkaar zou hebben. Zonder goede distribuetur ben je afhankelijk van de fabrikant, die nu nu (wat in eerste instantie netjes lijkt) gratis een nieuwe voeding verstuurt, maar eigenlijk de consument het door hun veroorzaakte probleem (een productiefout) door de consument zelf op laat lossen. Reken maar dat als je wat kapot maakt bij het inbouwen van die nieuwe voeding, de garantie vervalt en dan sta je nergens meer. Je dealer kan in dat geval zeggen dat ze geen garantie meer verlenen omdat je zelf ondeskundig een reparatie hebt uitgevoerd en de fabrikant helpt je dan echt niet meer verder want die nemen zelf geen reparatiegevallen aan. En dan?

Ron


Dan ligt het probleem in duitsland en niet bij de mensen die in nederland dreamboxen verkopen.
Het is natuurlijk ook logiesh als een winkelier of webshop rechtstreeks inkoopt hij dan ook voor een lager bedrag kan doorverkopen, want hij slaat daarmee een tussenpersoon over.
Je moet natuurlijk ook niet vergeten dat een prijs ook doorslaggevend kan zijn.
En eerlijk gezegt wie let er op welk product door wie is geimporteerd, het gaat om de winkel die het verkoopt op dat moment, zoals ik al zei zal ik niet bij een papieren winkel iets kopen omdat ik dan zeker problemen kan verwachten mocht er iets stuk gaan.
Ligt er natuurlijk ook aan wat je koopt, dream kennende leveren ze vaak dingen die of niet werken of produktiefouten bevatten :7000 blauw scherm, enkele 7000 oranje scherm, 7020 netwerkfout, dm600 met foute voeding geleverd,eerste typen 7025 met voedingsproblemen.
Overigens maak je zelf wel reclame voor de nederlandse importeur en als een ander iets schijft, dan krijgt hij een ban.
Overigens geen problemen daarmee, heb geen nare ervaringen met de nederlandse importeur.
Het zou juist goed zijn als je hier je positieve en nare ervaringen kunt melden......de goeie hebben er baat bij en zullen meer verkopen, de slechte zullen minder gaan verdienen en mischien wel moeten stoppen.
Ik heb geen twijfels bij de nederlandse importeur maar wat als de winkelier niet deugt die bij hem inkoopt.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Rechstreeks waar? Een webshop kan niet bij een fabrikant kopen hoor. Dat gaat gewoon via de groothandel of een distributeur. De weg via de parallel import is dus niet korter, maar eerder langer.

Er zit tussen de prijzen van de officiele distributeur voor Nederland en een groothandel ofr distributeur in bijvoorbeeld Duitsland volgens mij nauwelijks nog verschil.

Als je een beetje zoekt op het internet zie je dat de parallel online handel vrijwel net zo veel voor een dreambox vraagt als de officiele (online) dealer.

Voor de prijs hoef je het dus niet meer te doen.

Tot slot:

Citaat:
wat ik hier mis is dat niemand bedenkt dat het misschien ook zo kan zijn dat een consument niet weet of de dreambox via de officiele of parallel inkoop komt, toch?

Op de website van de fabrikant staat voor Nederland één officiele distributeur vernoemd. http://www.dream-multimedia-tv.de/english/dealerlist/dream.php4?do=list&showcat=70 Op de website van de distributeur staat hoe je een officieel gedistribueerder dreambox kunt herkennen en dealeradressen kun je op basis van postcode toegestuurd krijgen als je dat niet voldoende is. Zoek ik een TV van panasionic ga ik naar panasonic.nl, kijk naar de specificaties en als ik dan wil weten waar ik die TV kan kopen, vind ik die informatie op of via de website van de fabrikant.

Ik ga dit topic afsluiten want iedereen heeft zijn zegje nu wel gedaan en dit soort commerciele politiek hoort eigenlijk meer in off-topic thuis.

 

Ron

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...