Ga naar inhoud


[Pioneer] Laden van de .bin bestanden met Mediasatconnect


vvsection

Aanbevolen berichten

Goedemiddag,

 

Na lange tijd niets meer met mijn pioneer 110 te hebben gedaan, ben ik reeds de hele middag bezig om hem weer in een nieuw jasje te steken.

 

Uiteraard veel gelezen (er is nogal wat veranderd sinds mijn laatste patch) en tot de conclusie gekomen, dat de volgende werkwijze de juiste moest zijn;

 

Citaat:

1)eerst met pionero fw "firmware voor de pioneer 1530/15xx firmware van eigen bodem .nl" flashen

rebooten

2)dan (schimpie)kanalenlijst/settings met b.v. mes(zonder emu)

3)en dan met mediasatconnect otv.bin laden

4)en als laatste een tps.bin.

 

Echter... Stap 1 en 2 gaan goed maar dan kom ik bij het .bin verhaal met mediasatconnect.

 

Ik heb van alles geprobeerd maar niets lukt.

 

Hier ga ik het dus echt niet meer snappen. Mijn vragen zijn alsvolgt;

 

- Hoe kan ik zien of er een verbinding tussen de pc en mijn deco is ?

- Welk tabblad gebruik ik uberhaupt voor het laden van de .bin bestanden en kan iemand mij een stap voor stap uitleg geven ?

- Een otv.bin bestand heb ik bij Dynamit wel gevonden op zijn board, maar waar haal ik het tps.bin bestand vandaan ?

- Ik heb ook iets gelezen over een bootloader. Moet ik daar misschien iets mee ?

 

Als een antwoord evt. niet door de "boardregel" beugel kan, dan graag via pm.

 

Alvast bedankt voor de moeite.

 

Groeten Sander

Octagon SF 1018 HD - V1.11.70 - CD/TVV/SRG - Wavefrontier T55 W 5/1 - 5/9/10/13/16/19/23/28 O
Octagon SF 1008 HD - V1.11.70 - CD/TVV Archsat 19/23 O

Rebox RE 9000 HD - V1.11.70 - CD/TVV Archsat 19/23 O

Link naar reactie
Delen op andere sites


hoi,,zet de decoder klaar om settings te ontvangen 4.4.4,,start nu mediasat connect op en druk op connect ,,,druk nu op openlist,,je krijgt nu het windows scherm ,,,en zoek nu op je pc naar het bin bestand wat je wilt laden,,,bin bestand eenmaal geopend zie je onder open list het bin bestand staan,,bv 0: otv,,vink de 0: otv aan,,,en druk dan op send folders,,,de bin wordt nu geladen naar je decoder ,,,,zoo doe je elke bin bestand ,,zowel otv,,tps,,emu,,,

grtz bob

Dreambox 800 HD SE V2

Dreambox 800 HD
 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo Bob en Keulen,

 

De reden dat ik nu pas reageer is dat ik afgelopen zaterdag voor de tweede keer vader ben geworden en dat er dan toch wat andere dingen te doen staan voor papa.

 

Ik heb vanavond wat tijd gevonden om verder te stoeien met mijn pioneer en jullie hebben al een heel stuk verder geholpen.

 

Het laden van de bestanden is gelukt, nu rest alleen nog het verder hobbien om beeld te krijgen op de diverse zenders.

 

Hier heb ik via de mail verder kontakt over met Keulen.

 

Erg bedankt voor de hulp en ik meld me weer als ik vastloop.

 

Groeten Sander

Octagon SF 1018 HD - V1.11.70 - CD/TVV/SRG - Wavefrontier T55 W 5/1 - 5/9/10/13/16/19/23/28 O
Octagon SF 1008 HD - V1.11.70 - CD/TVV Archsat 19/23 O

Rebox RE 9000 HD - V1.11.70 - CD/TVV Archsat 19/23 O

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...