Ga naar inhoud

[7025s] werking twee tuners

azimuth

Aanbevolen berichten

Tuner A is rechtstreeks aangesloten op een lnb voor Astra 1, tuner B via een disecq op lnb's voor Astra 1, 2, 3 en Hotbird.

Hoe kan het nu dat ik 2 programma's tegelijk kan opnemen EN nog naar een derde kan kijken? Er zijn toch maar 2 tuners?

VU+ ULTIMO PLI 4.0, Philips DSR 7141

Link naar reactie
Delen op andere sites

Citaat:
Amai, dan is die Dreambox nog straffer dan ik dacht!
Iemand een idee hoeveel programma's je tegelijk kan opnemen? Theoretisch dus 8, maar dat zal de harde schijf wellicht niet kunnen trekken...

De harde schijf kan dat zeker trekken, heb het eens getest 8 programmas opnemen en terwijl die nog aan het opnemen was begon ik al naar één van de programmas te kijken zonder problemen.

ET9200 | Xsarius Rotor | NAS 2TB | USBStick 4GB

Link naar reactie
Delen op andere sites

Een zender is ongeveer 4 megabit, laten we voor het gemak even afronden op 500kB (ruim 5 megabit) voor een zender. Dan heb je voor 8 zenders dus 8x500=4000kB oftewel 4 MB/s nodig. Dat doet een tien jaar oude harddisk op z'n sloffen, de meeste disks zitten zo rond het tienvoudige daarvan. Een harddisk zou in principe dus wel 80 gelijktijdige opnames kunnen bijhouden, mits het OS een beetje slim met de harddisk omgaat...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Is het met deze twee tuners ook mogelijk, om op twee tv's verschillende kanalen te kunnen bekijken.

Weet dat dit igg mogelijk is met een pc je kan op je pc een ander kanaal kijken dan je op je tv schermpje hebt..

VU+DUO OpenPli

DM7000S - NSLU2 met 200 gig hd - USB 1024MB - multitenne 45 - Multiboot PLI Iolite

Link naar reactie
Delen op andere sites

Citaat:
Is het met deze twee tuners ook mogelijk, om op twee tv's verschillende kanalen te kunnen bekijken.
Weet dat dit igg mogelijk is met een pc je kan op je pc een ander kanaal kijken dan je op je tv schermpje hebt..

Nee
Ja

Vu - ultimo,1TB HD
SAB 4800 mini

Link naar reactie
Delen op andere sites

Interessant, maar als ik thuis met een opname bezig ben op m'n 7025 en ik wil op een andere zender ook de opname starten dan vraagt ie wat ik wil doen met de huidige opname. stoppen om met de nieuwe opname te starten.

leg eens uit hoe je dit dan kunt uitproberen? of is dit image afhankelijk?

~~Rytec Team~~

VU+DUO OpenPli-TVV-Pana TH42-PV700

VUSolo,DM7025+,DM500

*Pli/Rytec EPG POWERED*

Link naar reactie
Delen op andere sites

ja, ik heb beide tuners aangesloten, er loopt 1 kabel vanaf tuner A naar de disecq switch 4/1 met daarop Astra 1,2,3 en hotbird en er loopt 1 kabel rechtstreeks van tuner B naar Astra 1

en in de dreambox heb ik dus bij tunerconfiguratie tuner A met switch staan en die 4 satellieten en tuner B staat als enkel op astra1.

~~Rytec Team~~

VU+DUO OpenPli-TVV-Pana TH42-PV700

VUSolo,DM7025+,DM500

*Pli/Rytec EPG POWERED*

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen