Ga naar inhoud


Iemand in Oldebroek/wezep/elburg met tv Gelderland op digitenne?


Dragonfly

Aanbevolen berichten


Hoi mensen,

 

Ik denk dat je dan het beste de antenne verticaal richting Apeldoorn kunt uitrichten aangezien dat dat de dichtsbijzijnde zendmast is die TV Gelderland doorgeeft voor de regio Noord-Veluwe. Ik snap zelf niet waarom TV Gelderland via de mast in Zwolle wordt uitgezonden. Zo'n gelijke soort situatie doet zich ook voor in Oss. Daar staat een zendmast van digitenne die rondom zich heen het programma van Omroep Brabant uitzend en TV Gelderland directief (een bepaalde richting) uitzendt richting het Rivierengebied/Bommelerwaard. Zodat de ontvangst gegarandeerd is. Ik zelf woon in het Gelderse Hengelo en kan de zenders van digitenne ook via Apeldoorn ontvangen, terwijl ik officieel nog in een gebied woon waar digitenne nog niet beschikbaar is aangezien de zendmast(en) in Doetinchem nog niet in bedrijf zijn.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoe kom je erbij dat TV Gelderland op de mast van Zwolle zit? Dat heeft niemand hier beweerd.

Het enige wat ik zei is, dat hier de mast van Zwolle het sterkst doorkomt en dus neemt de Topfield standaard deze bouquetten.

Dat ik daarnaast ook TV Gelderland heb komt omdat ik hem handmatig heb ingescand op kanaal 42. En kanaal 42 zit op de mast van Apeldoorn, niet Zwolle.

 

Skysurfer

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb hetzelfde probleem gehad(in nunspeet). Eerst wel tv gelderland maar na een update van KPN moest ik opnieuw zenders zoeken en toen kreeg ik TV Flevoland. Van alles geprobeerd om gelderland terug te krijgen. Op een gegeven moment ben ik in het menu zenders zoeken gegaan (op het kanaal van flevoland)

heb ik netwerkondersteuning aangevinkt, zenders gezocht en ineens had ik tv gelderland met een goede signaalsterkte.

Ik zou zeggen probeer dit eens.

 

succes

Link naar reactie
Delen op andere sites

Beste Skysurfer,

 

Ik heb m'n stukje even nagelezen en inderdaad ben vergeten het woord NIET er bij te zetten. Ik bedoelde eigenlijk dat het vreemd is dat TV Gelderland niet een steunzender heeft voor Noord-Veluwe op de zendmast in Zwolle. Dan was de dekking al een stuk optimaler!!!!

 

Excuus voor dit 'tikfoutje'.

 

mvg,

Arno

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 4 weken later...

Ik woon ook in Wezep bij de Veldheem ook hier geen tv Gelderland.

Ook uitgericht op Apeldoorn en handmatig zoeken op kanaal 42 levert geen signaal op. Werk met een topfield 3000COT-D. Soms als er condities zijn en ik scan op Zwolle dan komt TV-Gelderland wel in beeld met zoeken (denk reflexties van gebouwen) zodra ik OK geef na het zoeken staat hij niet in de lijst. Zou idd mooi zijn dat ze TV-Gelderland voor de Noord-Veluwe bij Zwolle opzette. Zolang er niet geklaagd wordt zal er wel niks van komen. Het grote probleem hier is dat Wezep achter de Wezeperberg ligt waardoor het signaal niet binnen komt.

mvg, drh

(Wezep 9 km west van Zwolle) TF6000COK, TF3000COT-d en de Finepass VTX 5000-CNX.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat kan kloppen dat je hem met scannen wel ziet maar niet in de lijst.

Dat komt door een blokkade in de software van de Topfield. Ik had dat eerst ook. Deze blokkade zorgt ervoor dat maar van 1 zender de boeketten worden opgeslagen, in ons geval dus Zwolle omdat die het sterkst doorkomt. Daar zit TV Oost op en geen TV Gelderland. Dat je hem tijdens het scannen wel gezien hebt betekent dat je hem wel kan ontvangen. Hiervoor zal je nieuwe software in de ontvanger moeten zetten zodat de blokkade eruit is. Die nieuwe software staat nu op de site van Topfield en is er middels een null-modemkabel(serieel) in te zetten.

Daarna moet je na het normale zoeken nog eens handmatig zoeken op kanaal 42 en dan moet hij er wel bijstaan, naast extra versies van Ned1, 2 en 3. Die kanaalnummers beginnen bij 1000.

 

Zie ook Deze thread

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...