Ga naar inhoud


[Strong] help met een strong


Gast

Aanbevolen berichten

hoi beste mensen wie o wie kan mij even helpen???<BR>heb hier een strong 8000 en ik kan er geen <BR>software in laden<BR>als ik er een patch inlaad dan gaat hij beginnen geef hij een fout melding<BR>de melding is<BR>error :time_out_parral nb=000000ff8 t=23034<BR>!!!!!!error transfert parallele<BR>ik wacht af alvast bedankt voor u moeite

Link naar reactie
Delen op andere sites


tja oke de printer staat standard..<BR>en in het bios staat hij op ecp+epp<BR>moet ik er daar maar eentje voor kiezen <BR>maar de welke moet hij op staan dan???

Link naar reactie
Delen op andere sites

op ecp+epp is goed<BR>maar als je er 1 wilt kiezen<BR>neem dan ecp maar het hoeft niet<BR>controleer ook ff via de strong site<BR>of je kabels juist geschakeld zijn.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hee hangbuik,<P>Probeer vooraleerst of je PC een standaard of SPP instelling heeft voor de parallelle poort heeft. Als dat niet werkt en het lijkt of je alleen ziet wat de box jou vertelt, maar alsof hij de update (startknop in loader2000 = het geven van het commando C van chargeur aan de box waardoor ie klaarstaat voor het versturen van de binfile naar de lpt1: en direct daarnaa de binfile pompen...) niet binnenkrijgt, meet dan je kabels na. Gebruik niet zomaar een standaard parallelle kabel zoals die voor fastlynx of PC anywhere.. Deze werken lang niet altijd! (bij mij dus niet). Maak desnoods voor maximaal een paar tientjes zelf een paar kabels op maat! Je kunt serieel tot maximaal 15 meter gaan (heb ik getest, neem wel afgeschermde kabel) en parallel tot ongeveer 10 meter, maar met goeie kabel haal je de 15 ook wel! <P>Kijk bij Strong voor de <A HREF="http://www.strongnl.com/downloads/srt_8000_h_software.html" TARGET=_blank>loader2000 en bekabelingsspecs</A>.<P>Daarnaast moet je in de gaten houden dat laptop's, als je daarmee flasht, lang niet altijd netjes conform de parallelle standaards werken. Ken een aantal mensen die met mijn kabels op hun laptop toch de box niet geprogrammeerd kregen.<BR>Op mijn laptop lukt het inmiddels wel (toshiba sattelite, parallel op standaard (SPP dus))<P>Succes,<P>Mark

Link naar reactie
Delen op andere sites

En in windows de printer op direct versturen naar printer zetten, inplaats van wachtrij!!<P>Je kan de ending controlleren door op de printer icoontje te drukken.

Link naar reactie
Delen op andere sites

shocked.gif" border="0shocked.gif" border="0 <BR>wat mij opvalt is dat er op het board vaak vragen worden gesteld waar je met enig lezen zelf wel uitkomt. Bij de pace loader zit een zeer duidelijke handleiding met een schema van de benodigde kabels. Gewoon ff lezen en dan pas beginnen (in plaats van andersom), kan er niets fout gaan...
Link naar reactie
Delen op andere sites

@jacg <P>En als je het dan toch over goed lezen<BR>hebt dan had je toch moeten kunnen zien<BR>dat dit over een strong gaat en dus niet<BR>over een pace confused.gif" border="0

Link naar reactie
Delen op andere sites

<BLOCKQUOTE><font size="1" face="Verdana, Helvetica, sans-serif">quote:</font><HR>Originally posted by 666Software:<BR><STRONG>@jacg <P>En als je het dan toch over goed lezen<BR>hebt dan had je toch moeten kunnen zien<BR>dat dit over een strong gaat en dus niet<BR>over een pace confused.gif" border="0</STRONG><HR></BLOCKQUOTE><P>Belangerijke aantekening is:<P>Als tijdens het laden ereur te voorschijn komt, dan stoppen en paralelle poort in de bios op <b> EPP only </b> instellen.<BR>En dan ook al is het display niet procedure zoals in de beschijving opnieuw uitvoeren.<P>vr. gr. JWW<BR> cool.gif" border="0

Link naar reactie
Delen op andere sites

heb toevallig aan het romelen geweest op de stron pagina je gebruikt toch 2 kabels 1 serieel 1 parallel om de verbinding tot stand te brengen beide kabels moeten aangesloten zijn voor je het laoder programma op start.<BR>voorts geen nul modem kabels gebruiken zie specificatie bedrading op de strong pagina.<BR>weet niet of dit je helpt ben zelf maar een beginner maar michien heb je er wat aan<BR>greets william wink.gif" border="0

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...