Ga naar inhoud


Channel 1 russia op astra


smartkid

Aanbevolen berichten

kun je me meer vertellen waarom het wegvallen merkwaardig is ? ort zit op 12597 27500 3/4 167 108 167 en als ik zoek op frequentie dan is het de meest moeilijke om te vinden ! andere russische zenders zijn veel makkelijker om te vinden wie kan me verder helpen

philips 7005 DSR en de strong SRT 6855 met inverto astra-HB LNB

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 32
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Ik vind het merkwaardig omdat het gewoon een sterke transponder is die ik altijd goed kon ontvangen met mijn eigen geknutselde multi-schotel van 55 cm met een ALPS twin op HB. Op de Triax TD 88 Multi komt de zender ook heel goed binnen.

De 0,. dB's maakt niks uit.

Het enige dat ik nog kan bedenken is dat in de winter/helder weer door minder blad de signaalsterkte van de andere transponders voor problemen zorgen in het monoblock, met name het switch gedeelte daarvan. Scherm de Astra 1 feed eens af en kijk dan of je beeld hebt.

Is het monoblock geschikt voor de breedte van je schotel? Kan ook nog zijn dat de schotel te groot is voor het monoblock en signaal van 16 oost mee pakt. De AFC van de ontvanger kan dan foute signalen oppikken en van de frequentie aflopen. Ligt ook aan de bandbreedte van de ontvanger.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

jani naar flink wat knutselen aan de schotel hebben we alweer 4 dagen beeld (tot vreugde van mijn vrouw) hopen dat het zo blijft de oplossing ligt aan het loshalen van de beugels (schotel) een er een wasknijper ondersteken !!!! later geprobeerd om dan de beugels weer aan te draaien maar dan weer geen beeld wat ik ook geprobeerd heb ! ik vraag me af of dit een lange termijn oplossing is maar voorlopig gaat het goed we hebben geluk dat de schotel zo goed als uit de wind hangt .

 

iedereen bedankt voor het meedenken

philips 7005 DSR en de strong SRT 6855 met inverto astra-HB LNB

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als het de beugels van de schotel zijn dan is er iets mis met de afstelling van de schotel. Links/rechts of elevatie. Maak eens een foto van het geheel. Vooral van de LNB.

Echt een onderwerp voor "Schotelpark".

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 3 weken later...

Hallo allemaal hier ben ik weer !

sorry geen foto maar we hebben wel een nieuwe triax schotel 110 cm aangeschaft beeld kwaliteit verbeterd op alle zenders maar die ORT (channel 1 russia) valt nog steeds bij tijd en wijle weg :-( we komen er niet echt uit en begrijpen er niets van iemand nog goede raad ?

philips 7005 DSR en de strong SRT 6855 met inverto astra-HB LNB

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi smartkid!

 

Misschien heb ik het helemaal mis hoor, maar ik heb weleens gelezen dat bv illegale zenders,gsm-masten etc dit soort conflicten kunnen veroorzaken.

(Omtrent de Dect-telefoon heb je al een reactie gehad las ik).

Veel succes!

Tom.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wat voor ontvanger heb je eigenlijk? Heb je al eens een andere lnb uitgeprobeerd? Het lijkt het meest op een storingsbron die sterker binnen komt als de bladeren van de boom zijn. Bij een monoblock krijg je de skew nl. nooit goed. Door verdraaien van het geheel compenseer je alleen de elevatie van de off-focus kop. Op welke sat staat de schotel nu uitgericht, Astra of HB? (als je tegen de koppen aankijkt, dus achter de schotel staat) Zet de linker kop in de houder en richt de schotel op HB uit. De rechter kop verdraai je iets naar boven om Astra goed te ontvangen. Heb je het zo al doe het dan eens anders om. Uitrichten op Astra en de rechter kop in het brandpunt. De linker kop iets naar beneden totdat HB goed is. Let er wel op dat je met een grotere schotel en een monoblock meer signaal van 16 oost meepakt. Niet vergeten de Diseqc van HB en Astra aan te passen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

iedereen bedankt voor het meedenken ! ik ben vandaag weer even ermee bezig geweest en ik kreeg de genoeg signaal op 12597 V 3/4 27500 167-108-167 en wou de zender zoeken en kreeg als resultaat USER SCPC 81 wie weet wat dit betekend ? ik krijg er geen beeld op maar hij zegt ook niet geen signaal !!!

Jani het draaien van de kop uitrichten op astra en dan HB draaien ik heb nu HB in de houder en uitgericht op HB ik heb een philips DSR 7005 en een maximum quad monoblock en een DECT telefoon hebben we niet in huis een andere stoor zender zou ik hier niet weten.

philips 7005 DSR en de strong SRT 6855 met inverto astra-HB LNB

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi smartkid!

 

Ik denk nog steeds dat je interferentie hebt op die freq zoals hier al eerder is genoemd door sattaz. Citaat: "Misschien is er een DECT-telefoon of andere storingsbron in de buurt?."

 

Nou, ik heb begrepen dat je geen Dect tfn in huis hebt, dus vraag ik me af; Zit je misschien naast een grote zendmast of een gsm-mast? Of zit er een andere zender bij je in de buurt?

 

In ieder geval heb ik even voor je gekeken ,net om 01:30 uur met mijn D-box (MM9200s) en hier komen de resultaten:

 

ORT1, 12596V 27500 3/4 acbw54 signaal=77

Music box, 10971h 27500 3/4 acbw30 signaal=7c (dus bijna 80)

Russia Today, 10971h 27500 3/4 acbw30 signaal=7c

R1 Promo, 11785h 27500 3/4 acbw30 signaal 8d (dus bijna 90)

 

Waarom die acbw van ORT1 bij mij op 54 staat ipv 30 is mij niet duidelijk, maar ik heb zeven jaar geleden een zenderlijst van ene Rehtec via de computer ingelezen en daar stond die acbw op 54 en die heb ik gewoon laten staan. (Is de lijst van 04/10/00 en alle andere veranderingen/toevoegingen etc heb ik via de afstandbediening gedaan)

In ieder geval valt ORT1 bij mij niet weg.

 

Groetjes,

Tom.

 

Bewerking: ik heb een 80cm Lenson Heath schotel en een 0.6 Mti quad lnbf; aan mijn D-box is mijn rotor gekoppelt dus heb ik uiteraard enig signaal-verlies gehad tijdens de metingen, maar ik was te lui om de frequenties in mijn 9600s te laden. (Als je dit toch graag wil weten doe ik dit uiteraard).

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Smartkid: Die DECT-telefoon hoeft niet bij jou thuis te staan maar kan ook bij de buren zijn. Doordat het gedonder begint als de blaadjes van de bomen zijn (en die dempen behoorlijk een GHz-signaal) lijkt het er op dat het een externe storingsbron is. De combinatie van alles (kabel, lnb, switch en ontvanger) kan dan een storing opleveren. Zelf lang storing gehad met een MM9500 op bijna dezelfde frequentie 12595V op Turksat (op 600 meter staat er een grote GSM mast op 10 graden oost). Bij andere ontvangers was deze storing er niet. Na een stevige upgrade van de schotels met Spaun-switchen en Hirschmann KOKA 799 kabel , om een probleem bij een andere ontvanger op te lossen, merkte ik dat de storing op de MM9500 weg was. Zelf denk ik dat het monoblock en met name het switch-gedeelte de oorzaak is. Hebben alle ontvangers het zelfde probleem? (Ik neem aan dat er meer aan een quad hangen)

D-Box: De ACBW is de bandbreedte van de AFC van de Nokia. Maakt niet zoveel uit. Bij een sterke nabuurfrequentie zou de Nokia bij het scannen van een zender daarheen kunnen gaan.Een lagere waarde helpt dan soms.

Link naar reactie
Delen op andere sites

D-box bedankt voor je uitgebreide verhaal ! gisteravond kwamen we thuis en de receiver heeft de hele dag aangestaan op RTR ook russische zender de aston module was eruit en ORT werkte , s avonds nemen we een uitzending op ORT op met de module er weer in , mijn vrouw gaat de uitzending kijken na afloop gaan we terug naar de reguliere uitzending en signaal weg !!!!! we hebben een dsr 7005 en ik begin en het deugdelijk funtioneren te twijfelen maar waarom hebben we dit probleem alleen bij ORT ??????? we hebben sinds een week een triax 110 cm op aanraden van de verkoper ik moet zeggen beter beeld kwaliteit op alle zenders maar ik lees dan weer dan dat een monoblock niet goed werkt op 110 cm is dit zo ? we hebben nog 8 andere russische zenders op de kanalenlijst , we kunnen ook planeta sport niet ontvangen die zit ook op 12597 27500 3/4 alleen dan 80/81/80 ipv 167/81/167 dit voor de duidelijkheid.

 

wij hebben nu sinds 3 jaar sateliet en ik moet eerlijk zeggen dat ik de materie moeilijk begrijp maar vangt een schotel s'morgens op ander manier het signaal op dan sávonds ? ik bedoel dus of het signaal hoger of lager op de schotel komt ?

wij hebben een maximum monoblock lijkt goed te functioneren maar wat voor DiSEqC zit erin ? of regelt de dsr 7005 dit zelf ? ik wil er even bij zeggen dat het eerst 6 maanden zonder problemen gewerkt heeft en we nu bijna een maand lopen te knoeien :-(

 

iedereen bedankt alvast

philips 7005 DSR en de strong SRT 6855 met inverto astra-HB LNB

Link naar reactie
Delen op andere sites

"s'morgens op ander manier het signaal op dan sávonds ? ik bedoel dus of het signaal hoger of lager op de schotel komt ?" Antwoord is nee.

"..maar ik lees dan weer dan dat een monoblock niet goed werkt op 110 cm is dit zo" Een monoblock is in feite twee lnb's aan elkaar schroeven met een schakelaar (Diseqc 1.0 2x1) er in. Het is een schakelaar die volgens het Diseqc1.0-protocol door de ontvanger wordt aangestuurd. De schakelaar schakelt dan tussen de Astra kop of de Hotbirdkop van de lnb. De afstand tussen de koppen van de lnb is afhankelijk van de grote van de schotel. Bij een losse opstelling zie je ook dat bij een kleinere schotel de koppen van de lnb's veel dichter bij elkaar zitten dan bij een grotere schotel. De CD Astra 3 (3 graden ) monoblock-lnb is ontworpen voor een 60 cm schotel. Een standaard Astra1 Hotbird monoblock (6 graden) is meestal voor een 80cm schotel. Dit heeft alleen maar effect op de kop die off-focus staat (kop die niet in de houder zit). In jouw geval Astra 1. Als de ontvangst goed is op Astra, niks doen.

Als er verschillen zijn in de ontvangst met en zonder Aston-module dan lijkt het veel op een software-probleem van de ontvanger (die ik overigens niet ken). Ik zou nou toch eens een tijdje een ander ontvanger gebruiken voor ORT dan weet je zeker of het probleem binnen of buiten zit.Een simpele FTA ontvanger is voor de ORT al voldoende. Er worden er genoeg aangeboden in de sectie Te Koop.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik weet zo ook geen oplossing maar voor Hotbird heb je toch geen 110 cm schotel nodig, 70 cm is genoeg.

Zelf maar ik gebruik van een Triax 88 cm met een motor.

Ik ontvang de Russische/Oekraïense zenders op Hotbird, Sirius en Amos.

Ort op de Hotbird komt hier met een constant signaal van rond de 92 % zonder uitval.

Heb je ook al eens geprobeerd met een andere sat. ontvanger of deze ontvanger op een anders schotel installatie geprobeerd. Op deze manieren kun je dingen uitsluiten.

Dreambox 800 HD SE met openPli 2.0,

Dreambox 500S (Gemini 4.40), Inverto Single LNB van 0,2 dB, Triax TD88cm schotel, Moteck SG-2100-A, ontvangst van Amos, Sirius, Digiturk, Hotbird, Astra1,2 en 3 etc.

Link naar reactie
Delen op andere sites

we hebben op de slaapkamer een strong 6855 staan met het zelfde probleem ! dus ik denk dat we problemen met de receiver en lnb wel kunnen vergeten en dan zou er dus iets overblijven van een storingsprobleem .

maar ondertussen hadden we vanmiddag dus weer even beeld maar plotseling was het weer weg ?

philips 7005 DSR en de strong SRT 6855 met inverto astra-HB LNB

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...