Ga naar inhoud


[dm 7025+] .ts files in 1080 geven geen geluid.


Snowgasm

Aanbevolen berichten

Zoals de titel al zegt:

 

Ik heb een testbestand (.ts recording die is gedownload van het internet met aparte audio streams in het bestand) geupload naar mijn dreambox.

 

Video speelt prima af, ik krijg er echter geen geluid bij. Een druk op de audio knop op de afstandsbediening helpt niet.

 

Mis ik een codec?

 

Het bestand is MPEG2 gecodeerd overigens, dus dat zou geen probleem mogen zijn.

Link naar reactie
Delen op andere sites


Je kunt met de 7025 (of andere DB) geen HD-bestanden als HD weergeven. De weergave is gewoon 720x576. Het heeft dus geen zin om ze als 1080 proberen af te spelen. Als geluid worden alleen de standaard MPEG2-geluidsnormen geaccepteerd.

Pas bij de (eventueel) nieuwe DB8000 is HD mogelijk.

Link naar reactie
Delen op andere sites

De laatste tijd staan er op internet *.ts bestanden die 1/2 hd zijn 1280-720.

Alleen de audio is AC3, deze bestanden zijn wel af te spelen op de DM7025.

Ik heb inderdaad ook geen audio, dit omdat ik de digitaale uitgang niet gebruik.

Maar als ik deze *.ts bestanden omzet met MPEG Streamclip (gratis progje) naar ts met mp2 audio dan zijn deze prima af te spelen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als je ze omzet naar 'gewone' MPEG2 (720x576) spelen ze inderdaad af maar dat is beslist geen HD. Als de DB al een afwijkende resolutie zou 'pakken' is de output tóch maar gewoon 720x576. De processor in de box kan gewoon geen HD aan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Goede avond,

 

hier nog even het volgende: Op mijn Dreambox 7000 speel ik Mpeg2 HDTV af via mijn Linux PC.

 

Op de tv heb ik dan uiteraard geen beeld, maar wel het geluid. In het geval van Dolby 5.1 geluid, zoals bijvoorbeeld BBC HDTV in het formaat Mpeg4 h.264 geeft mijn tv geen beeld en ook geen geluid.

 

Echter als je de digitale aansluiting van de Dreambox aansluit op een goede stereo ontvanger/versterker, komt het geluid perfect uit de digitale uitgang van de Dreambox en via de ontvanger/versterker. Met een weergave in de uitgezonden Dolby kwaliteit.

 

BBC HDTV, ProSieben en andere Duitse zenders hebben regelmatig uitzendingen met Dolby geluid. En dat klinkt prachtig via een surround geluidsysteem.

 

Groet,

 

 

Bram

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo, ik heb inmiddels via VLC het bestand geluidswijs omgezet naar mpeg2 geluid, de HD files spelen nu gewoon af.

 

De vraag waarom ik 1080p bestanden op een db af wil spelen? Simpel, omdat ze niet in SD werden aangeboden..... :-) Pure gemakszucht.......

 

Maar gelukkig spelen de .ts bestanden (nu ik het geluid heb omgezet) ook in 1080p af via mijn Playstation 3...... in HD :-)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...