Ga naar inhoud


[all] Hulp bij interne sharing Gbox


Maneman

Aanbevolen berichten

Hallo.

 

Als jouw box vastloopt tijdens het opstarten van Gbox zou ik eerst eens kijken of Gbox wel goed geinstalleerd is. Anders even opnieuw erin zetten. Vervolgens de config leeghalen en alle regels even opnieuw typen. Een typ foutje is zo gemaakt.

 

Voor de wachtwoorden zou ik wat meer variatie kiezen en niet allemaal 111111.

De poorten zou ik iets lager aanhouden tussen de 2500 en 4000

 

De A voor de 5 maakt niet uit als je intern wil sharen als je ze bij beide boxen maar gelijk houdt. De A voor de 5 wordt gebruikt voor het doorgeven van een bepaalde codering/kaart.

 

Poortforwarding is wel belangrijk. Als je twijfeld of dit wel of niet moet bij jouw router, gewoon forwarden. En natuurlijk de poort op udp zetten.

 

Je kan Gbox ook met een telnet commando starten in b.v DCC om te kijken welke fout melding voorbij komt.

 

Probeer anders een ander emu voor het sharen. Als het alleen voor intern is ben je toch niet afhankelijk van Gbox.

 

Suc 6

 

Labyrint.

Link naar reactie
Delen op andere sites


Citaat:

De A voor de 5 maakt niet uit als je intern wil sharen als je ze bij beide boxen maar gelijk houdt. De A voor de 5 wordt gebruikt voor het doorgeven van een bepaalde codering/kaart.


Welke codering/kaart is dat?!?

VisioSat G4 + SPAUN + 4x Alps LNB > DM7020 HD (DMM OE 2.0)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik ga morgen idd maar eens helemaal vanaf het begin beginnen want totnutoe nog steeds alles zwart ondanks meerdere pogingen. Frustrerend dat wel, maar het blijft natuurlijk een leuke hobby :-)

DM800 Openpli

Visiosat G4 Quadro 13/19/23/28

LG PK750 50 inch Plasma-TV

Acer Easystore H340 server met WHS Vail

Link naar reactie
Delen op andere sites

Citaat:
Ik ga morgen idd maar eens helemaal vanaf het begin beginnen want totnutoe nog steeds alles zwart ondanks meerdere pogingen. Frustrerend dat wel, maar het blijft natuurlijk een leuke hobby :-)


Je hebt er toch wel aan gedacht om chmod 755 op de gbox binary te doen?
Draait pmthelper? (ook chmod 755)

Dreaming of a ...

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Lambik. Hartelijk dank alvast....

 

Ik denk nu weliswaar de instellingen (gbox en router) goed te hebben staan maar vraag me af of ik mijn softcam-instellingen wel goed heb staan. Ik draai nu Pli en heb op mijn 7020 gbox als softcam gekozen. Moet ik dit op mijn 500 dan nu ook als softcam instellen om zijn er andere instellingen die ik op mijn 500 moet zetten? Of is dit een kaartserver-instelling.

 

Misschien niet de meest slimme vragen maar de grens van mijn Dreambox-kennis is wel bereikt:-)

DM800 Openpli

Visiosat G4 Quadro 13/19/23/28

LG PK750 50 inch Plasma-TV

Acer Easystore H340 server met WHS Vail

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nou, ben flink aan het klooien geweest gisteren met als gevolg dat ik nu helemaal geen beeld meer heb. Als ik in de Gbox-suite kijk dan zie ik dat hij mijn C+-kaart niet herkend (no card in upper slot). Heb Gbox er helemaal opnieuw opgezet, zonder resultaat.

 

In Suite ook nog gecheckt of ik alle bestanden heb en dat is het geval. Welke richting moet ik zoeken?

DM800 Openpli

Visiosat G4 Quadro 13/19/23/28

LG PK750 50 inch Plasma-TV

Acer Easystore H340 server met WHS Vail

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nieuw image en ik heb weer beeld. Hij heeft maanden goed gelopen op Gemini dus ik ging ervan uit dat het ook nu moest lukken. Uit noodzaak naar Pli overgestapt en daar draait Gbox weer.......geen idee hoe het kan.

DM800 Openpli

Visiosat G4 Quadro 13/19/23/28

LG PK750 50 inch Plasma-TV

Acer Easystore H340 server met WHS Vail

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...