Ga naar inhoud

[500S] JTAG bouwen voor DM500

Gast Patrick-N

Aanbevolen berichten

Hoi Allemaal,

Ik wou een jtag interface bouwen voor de dm500 om te kijken of dat mijn problemen met de flash oplost.

Echter, in de database staat een link naar de file jtag_linux.zip welke

niet uit wil pakken en volgens winzip corrupt is.

Weet iemand waar ik een goede versie van deze file kan downloaden ?

database verwijst naar http://www.sat4all.com/forums/faq/index.php?ToDo=view&questId=99&catId=21

bvd

Patrick

Link naar reactie
Delen op andere sites

Stop maar met bouwen!!

Een bootloader van een 500 kun je gewoon weg niet verknallen!!

Bovendien zijn er alleen maar bootloader files voor de 7000 en de 56xx, en niet voor de 500, 7020 - 7025.

Dus je problemen komen ergens anders vandaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

ik heb hier ook een dode 500 staan waar de bootloader van stuk is

met pijn en moeite heb ik wat info kunnen vinden

ik ga het binnenkort proberen met de jtag methode

ben ondertussen in bezit van de bootloader voor de dm 500

als ik er mee bezig ga laat ik wel ff weten hoe enwat

NailZ

dream dm7000 dm500, kathrein ufs910 en strong 8000 en 8100

Link naar reactie
Delen op andere sites

• 2 maanden later...
  • 1 maand later...

Hi,

Ben je al wat verder gekomen ?

Ik heb hier een DM500-C staan van een collega.

Hij heeft per ongeluk een nog gezipte image als root.cramfs naar de /tmp geupload en zo proberen te flashen........

Boxje start nu niet meer, en Dreamup kan ook niet meer connecten.

Dus ik denk Bootloader corrupt.

Iemand eventueel in de regio Den Haag die denkt hem weer tot leven te kunnen wekken ?

Uiteraard niet voor niets smile

Vu Duo 4K  S+C

Link naar reactie
Delen op andere sites

probeer eens met dreamup in de mode zonder ip en dan met een

niet te snelle pc (bijv pent.3 500) en win 98se

heb hier al diverse keren succes mee gehad en weer leven in de 500 gekregen

gr metropar

VU+ DUO met Blackhole 1.7.8 +hbbtv .dreambox7000,500plus,nokia 9500,

nokia9600 ,dbox2

Link naar reactie
Delen op andere sites

• 1 maand later...

het is mij intussen gelukt een dm500 van een nieuwe bootloader te voorzien met een jtag smile

doordat er op het moment een aantal klonen stuk gaan is er in eens ook wat meer info beschikbaar hoe te werkt te gaan

ben blij dat ik mijn oude 500 die hier al ongeveer een jaar op de plank ligt nu weer kan gebruiken

btw de klonen zijn op deze manier ook weer te reanimeren smile

NailZ

Link naar reactie
Delen op andere sites

de truc is om de box op het juist moment aan te zetten.

dit deed ik voorheen altijd fout...jtag was wel ok

voor de liefhebbers:

ze hebben het hier over een kloon maar op mijn orginele box werkte het ook uitstekent.

Hi!

So that the program Dreamflash v0.1 DanMark works (tested personally) with jtag, the jtag can only have resistences and they can't have more than 10cm.

The connections are:

LPT--------------> Dreambox/Clone

2 --> 100 ohms --> 11 ( Halt)

3 --> 100 ohms --> 9 ( Tms )

4 --> 100 ohms --> 7 ( Tck )

5 --> 100 ohms --> 3 ( Tdi )

11 --> 100 ohms --> 1 ( Tdo )

25 ------------------ 16 ( Ground)

Th pins 18, 19, 20, 21, 22, 23, 24 e 25 of the port LPT must be shunted between themselves, like commercial jtags has.

Now, The cience of the thing (thanks to Matrix10 tip) is doing the connect and turn on the box at the same time.

With the tests done I've understood better how it works great:

The secret is in 1º do connect to the program and then turn on the clone, but with a certain delay. This delay depends on the speed of your CPU, the faster CPU's, minor the time/delay (between 0 e 1 seconds).

Change the priority of the program jtag_windows.exe on the task manager for the real time which must turn more real the delay itself, once the program will give maximum priority of the use of the CPU.

About the timming, if it shows you only "ERROR:register test failded" then the jtag is ok, but you have turned on the box sooner then expected, if it shows you the 4 times "ERROR: communication with LPT/JTAG", then you must turn on the box sooner, or the jtag isn't ok.

Remmember that you must connect the box always after making connect on the program.

After you must warp/straight the pins on the adaptor switch of the box, so it fits faster on the electric switch.

By end, you must use an electric switch easy to fit, I have used one triple (from the bad ones), but I had to dismount it and press their electric pins to don't make bad contact.

When doing "write" the program sends immediately the boot, that is the file "blimg".

The file present in this attachment is the boot of a DM500 and tunner ALPS of CRC-32 9055B110, once again thanks Matrix10, because I've tested a boot that were supposed to be for the DM500 and ALPS and it didn't worked, and this one in the attachment is guaranteed it works.

after sending the boot of 128KB by Jtag, you can turn on the box with dreamup and by rs232 send an image (with exception of Gemini 4.3.1 because some people say it kills clones... :D)

Regards

FME_fta

Link naar reactie
Delen op andere sites

• 7 maanden later...

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen