Ga naar inhoud

[dm5620] Eerst ontvangstproblemen, nu niks meer?

The Unlord

Aanbevolen berichten

Een week of twee terug begon ik met mijn DM5620 ontvangstproblemen te krijgen: soms stotteringen of blokjes in het beeld, en het werd steeds erger, tot ik bepaalde posten gewoon niet meer kon zien. Ik heb 1 schotel met 3 LNBs: 13°,19° en 28°, en al 2 jaar geen problemen gehad. 2 maand geleden ook een TVV abo aangevraagd.

Ik dacht dat mijn schotel niet meer juist was uigericht, maar na vele malen op en af mijn garagedak te zijn geklommen bleef ik maar problemen hebben, zelfs met een SNR van 83%. Transponderscans e.d. hielpen ook niet. Het bleek vooral om de posten van TVV te gaan (de 19°), dus dacht ik dat het misschien de LNB was, maar na wisselen met die van de 13° bleef het hetzelfde. Vreemd genoeg kon ik BVN wel nog perfect ontvangen.

Toen dacht ik dat het misschien de DiSEqC was, en heb dan mijn box rechtstreeks met mijn LNB op 19° aangesloten, maar toen ik mijn box opstartte bleef hij maar in de boot hangen, en was er zelfs 1 van de characters op het frontpanel dat zwart bleef. Na resetten met de 3 knoppen deed hij niks meer. Power on en off hetzelfde. soms zie ik een aantal LEDs op het frontpanel oplichten, maar er gebeurt niks. Ernaar pingen gaat ook niet meer.

De laatste tijd had ik ook al een paar keer gehad dat bij een reboot de LEDs op het frontpanel zwart bleven, en dan moest ik de power eens af en aan leggen en startte hij weer gewoon op.

Wat kan hier het probleem zijn: bootloader om zeep of zou er iets aan de box zelf kapot zijn? hoe kan ik dit zelf te weten komen? Zou dit de eerdere problemen ook kunnen verklaren, of heb ik door het proberen her uit te richten en LNBs te wisselen ergens de tuner om zeep geholpen?

Alvast bedankt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen