Gerrit Vermeulen Geplaatst: 2 november 2007 Geplaatst: 2 november 2007 Dreambox 7020 met HD gemini 3.6 Dreambox 600 zonder HD gemini 4.1 Heb het inmiddels voor elkaar gekregen om de map hdd op de 600 te mounten naar de HD op de 7020. Zie met de 600 in bestandmodus de film files op de 7020 staan. Maar zie in de film-mode niet de films staan. Wanneer ik iets opneem met de 600 gaat het ook goed, schrijft alles keurig op de 7020 weg. Echter maakt hij denk ik een apparte recordings.epl aan, ik weet alleen niet waar hij die neer zet. Had verwacht dat hij dezelfde recordings.epl zou gebruiken als de 7020 zodat de films op beide dreamboxen hetzelfde zouden zijn. Dreambox 7020 & 600
Gerrit Vermeulen Geplaatst: 3 november 2007 Auteur Geplaatst: 3 november 2007 Euh, niemand die hier meer van weet? Dus waar zet een 600 de recordings.epl? Dreambox 7020 & 600
Gast Geplaatst: 4 november 2007 Geplaatst: 4 november 2007 Deze bevindt zich onder media/hdd/movie dus tussen de files
Gerrit Vermeulen Geplaatst: 4 november 2007 Auteur Geplaatst: 4 november 2007 Citaat: Deze bevindt zich onder media/hdd/movie dus tussen de files Dat zou ik ook verwachten, maar hier staat de recordings.epl van mijn 7020 (ik heb de hdd in de 7020 geshared). Die van de 600 staat blijkbaar ergens anders. Als beide dreamboxen dezelfde zouden gebruiken dan zou ik toch op dezelfde opgenomen film lijst krijgen. Ik heb met een editor in de file gekeken maar zie alleen de opgenomen programma's van de 7020 staan. Dreambox 7020 & 600
Gast Geplaatst: 4 november 2007 Geplaatst: 4 november 2007 De recordings.epl staat altijd in de movies directory, bij elke box. Standaard houdt Enigma de recordings.epl in memory, en schrijft deze alleen weg indien je Enigma afsluit, of na het starten van een opname. Dit gedrag zorgt er voor dat er geen concurrent use van deze file mogelijk is, en dat je dus ook niet meer meerdere boxen naar eenzelfde movie locatie kunt opnemen (het kan wel, maar je mist dus recordings.epl entries). De ene box zal de wijzigingen in de recordings.epl van de andere box simpelweg overschrijven. Voor zover ik weet heeft alleen PLi dit probleem opgelost.
Gerrit Vermeulen Geplaatst: 4 november 2007 Auteur Geplaatst: 4 november 2007 Hoi WanWizard, Hartelijk dank voor je bericht. Maar wanneer dan de 600 opnieuw wordt opgestart dan laad hij dus de recordings.epl vanaf harde schijf weer? Dus zou ik de movies die ik met de 7020 heb opgenomen dan toch ook moeten zien? En dat gebeurt niet... Dreambox 7020 & 600
Gast Geplaatst: 4 november 2007 Geplaatst: 4 november 2007 Dat ligt er aan. Ik weet niet wanneer Gemini de mounts uitvoert. Als dit door enigma gebeurd heb je kans dat de file al is ingelezen voordat de disk van de 7020 door de 600 is gemount, en de recordings.epl file daar benaderbaar is. Wat staat er in de recorded movies lijst van de 600 direct na het opstarten? Als die lijst leeg is, is dit waarschijnlijk wat er gebeurd. Waarschijnlijk staat er dan in /media/hdd/movie (toch, ik heb geen OE box) op de box zelf, een lege recordings.epl file.
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen