Ga naar inhoud

[all] Dreambox en Skystar2 kaart werkt niet lekker samen

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Kan iemand mij helpen met het volgende.

Mijn configuratie is 1 schotel, 1 motor een dreambox ontvanger en een skystar kaart in mijn pc.

De motor wordt bestuurd door de dreambox. Wanneer ik mijn dreambox doorlus naar de skystar heb ik problomen met de motor. Nadat ik de drivers heb geinstalleerd (Windows XP) van de skystar kaart. De dreambox kan de motor niet meer besturen. En geeft vervolgens ook schokkende beelden. Wanneer de kabel niet meer verbonden staat met de skystar kaart kan ik de dreambox weeer normaal gebruiken. Het werkt ook correct wanneer de software van de skystar kaart NIET is geinstalleerd.

Kan iemand mij vertellen of er een installing in de skystar software moet worden aangepast.

Geplaatst:

Beste,

Ik het geprobeerd om de installatie uit te voeren en de dreambox op standby te zetten. Helaas geen verschil.

Op het moment dat de pc gestart wordt zijn er problemen met het draaien van de schotel en sommige kanalen komen niet goed door. Nu wordt het signaal om te draaien doorgeven dmv de kabel (diseq).

Geplaatst:

Voor zover ik weet houdt de Skystar spanning op de LNB in tegenstelling tot de Dreambox. Sommige receivers doen dat ook. Het beste is een diseqc switch te gebruiken. Let er dan wel op dat bij gebruik van de Dreambox, de Skystar niet gekoppeld mag zijn of dat de pc uit is. Anders gaan deze twee "ontvangers" botsen. Het is ook handig om je schotel altijd weer op dezelfde positie terug te brengen na gebruik van de Skystar of de Dreambox. Al met al denk ik dat je niet echt plezier zal hebben met deze combinatie.

Geplaatst:
Citaat:
En geeft vervolgens ook schokkende beelden

ik weet niet of het helpt maar met mijn vorige setup (wavefrontier,skystar2,dreambox 7020 (toen nog met gemini)) stotterd het beeld ook op de tv als ik met de skystar wil scannen/zender kijken.....

(heb toen maar besloten mijn skystar te verkopen(met tegen zin))

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen