Ga naar inhoud

[7025+] astra 1-3 schakelprobleem

Aanbevolen berichten

Geplaatst:
Citaat:
Ik heb met mijn 10-1 switch ook problemen. Wel geheel volgens regels ingesteld.
En ik heb ook van anderen gehoord dat de 7025 problemen heeft met de Diseqc, waar de 7020 dit niet had.

Ik heb een 7025+ (OLED) op mijn 10/1 switch aangesloten, welke geprogged is in modus 2, Diseqc 1.1, en deze werkt als een tierelier.
Misschien dat andere niet in modus 2 van de switch werken, wat toch nog nog steeds de beste keus is in combinatie met een Dreambox.

Dreambox 8000HD, Xtrend et5000 & et9000, Qnap 209-II Pro 2Tb,Wavefrontier T 90,Stab HH120 Triax 78 cm, Triax 78 cm CDS Duo LNB

Member of the PLi team

Geplaatst:
Citaat:
Ik heb een 7025+ (OLED) op mijn 10/1 switch aangesloten, welke geprogged is in modus 2, Diseqc 1.1, en deze werkt als een tierelier.
Misschien dat andere niet in modus 2 van de switch werken, wat toch nog nog steeds de beste keus is in combinatie met een Dreambox.

hier anders dezelfde problemen dat de box "tuner failed" aangeeft...

DM8000 + DM800SE + VU+DUO + Wavefrontier T90 + 10LNBs

Hemertje.Dreambox Webmaster

Sat-nerds Moderator

Plinux Member

Geplaatst:

Zover ik nu kan zien is het opgelost!

Of het aan nieuwe updates ligt weet ik niet, maar ik heb met een programma (ik dacht Dreamset, zit op de andere PC) de zenderlijst geopend.

Terwijl ik dacht dat ik alleen de 4 satellieten in mijn lijst had staan, stond er een hele riedel.

Alles behalve die 4 eruit en nu lijkt het goed.

Todays dummy is tomorrows expert!
Geplaatst:

Heb het over schakelen tussen nieuw themapakket op astra 3 en astra 1 gecodeerde zenders.

Wat is de oplossing precies?

VU+ Duo2 - PrismCube

Geplaatst:

Hoi,

Ik heb hier hetzelfde probleem met de 7025 (aan een 4-1 Disecq switch).

Met de 7000 heb ik dat probleem niet maar die hangt aan 1 LNB op de draaibare schotel. Ik weet niet of dat er iets mee te maken heeft.

Ik zou misschien eens kunnen proberen wat er gebeurd als ik de LNB-in verwissel.

Als het een andere oorzaak heeft dan hoor ik het graag.

Groet,

Rakker71

Receivers: Vu+ Solo2, Dreambox DM7025, Dreambox DM 7000, Dreambox DM 500

Schotel: Visiosat / Cahors Big Bisat Antraciet met 4 LNB's (Hotbird, Astra 1 t/m 3)

Geplaatst:

Ik heb het ff nagekeken, maar ik heb de aanpassingen gedaan met Dreamset Settings Editor 2.13, gratis (ik heb de link weggehaald, er komt een reclame pop-up achter aan, da's tegen de board regels...)

Van de site:

Dreamset is a freeware settings editor for digital satellite receivers running Enigma 1, Enigma 2 and Neutrino Plus firmwares. Triple Dragon receivers are also supported.

Het zit ook in het overall tooltje DreamBox Tools v2

Geplaatst:

Fnonamus, wat zijn jou aanpassingen nou precies geweest? jij hebt de satellieten waar je niet naar kan kijken uit de zenderlijst verwijderd? Het is bij mij niet zozeer een astra 1-3 schakel probleem want ik heb het probleem ook als ik van de astra1 naar hotbird of astra 2 schakel. even naar een FTA kanaal op die satteliet en dan naar het gecodeerde kanaal is vooralsnog voor mij de oplossing.

renzie

3x VU+ Uno 4K met Open Pli, 1x Zgemma h2h ,  Mag 256 iptv, Samsung 59" 1080p plasma met Yamaha RX-V381en Boston Acoustics A26-A23 en Mcenter speakers, 2x Apple TV 3, Rasperry Pi XBMC,  Synology 213+ Nas met 2x 3TB WD Red.

Geplaatst:

Yep, exact!

In mijn lijst staan alleen die 4 satellieten, maar ik had ook de drivers (Oozoon) geupdate.

EDIT: Oww ja, mijn settingen in DS staan NIET op enigma2, maar op custom!

Geplaatst:

Ik heb hetzelfde schakel issue. Met name wanneer ik van Astra 3 kanalen naar astra 1 schakel.

Maar het doet zich ook weer niet constant voor. Ik ga de beschreven oplossingen uitproberen.

Grtz.

7025+SS 320Gb

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen