Ga naar inhoud


diseqc 2.0 switch 4x1


henrybu

Aanbevolen berichten


Citaat:
De Maximun 4/1 werkt niet echt lekker op mijn Inverto's. Hij wil dan maar één keer schakelen naar een andere satelliet maar terug wil ie niet meer. Met een Maxdigital 4/1 geeft ie geen problemen.


het blijven toch rare fenomenen zenne

ik had ook maximuns en die werkten inderdaad niet zo goed. Dan heb ik Vizyon geprobeerd en dat werkt goed tot voor kort want opeens was de astra 2 eraf.

Ik heb gisteren eventjes die LNB van de astra 2 aan de satfinder gehangen en aan de ontvanger en dan was het bereik optimaal. Daarna hang ik hem terug aan de switch en niets meer. Dus voorlopig heb ik astra 1 en hotbird maar das precies het max voor die switch.

@vladimirke

Heb jij die triax nu geprobeerd want je spreekt hier van Maxdigital 4/1 die dan wel goed werken precies.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Citaat:
Ik heb er een triax 2/1 diseqc aan hangen, deze werkt prima. Dan hang ik er maar een triax 2/1 aan. A1 en A3. De bedoeling was A1,A2,A3 en HB maar ja als het niet gaat.

Jammer dat er nog geen unicable duo block is voor A1 en A3.


het rare is dat het bij mij wel eerst werkte om er 3 LNB's aan te hangen maar nu opeens werkt de astra 2 er niet meer mee.
Link naar reactie
Delen op andere sites

De ontvanger heeft soms rare kuren, voor dat geld vind ik het toch tegen vallen. Ik heb zelf ook een homecast 5000 ci deze accepteerd meer instellingen en geeft minder (geen) fout meldingen. Maar ja kan m nu niet meer ruilen, het beste is gewoon astra 1 kijken dan heb je "t minste problemen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Citaat:
Citaat:
@vladimirke

Heb jij die triax nu geprobeerd want je spreekt hier van Maxdigital 4/1 die dan wel goed werken precies.


Neen, de Triax heb ik niet geprobeerd maar meteen de Maximums vervangen door de Maxdigitals en die werken prima voor dingen van minder dan €8.


ok goed om te weten want de vorige dagen werkte het via mijn andere ontvanger wel allemaal goed. Vandaag ga ik mijn aston module terug halen want die had zichzelf gereset. Ik hang alles aan de inverto en nu werkt alleen Astra 1 en de rest niet dus zal ook toch te maken hebben met de inverto zelf denk ik.

Goed om te weten wat de Maxdigitals betreft en inderdaad voor die prijs kan je niet sukkelen dus jij hebt ook enige afstand te overbruggen zeker.

Eens kijken waar ik die switchen kan vinden
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb het probleem ook, maar als ik se instelling op diseqc 1.0 zetten, werk de switch goed!!

Maar ik zou niet weten wat is het verschil tussen 1.0 en 2.0, en of dat werkelijk effect heeft?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Citaat:
Ik heb het probleem ook, maar als ik se instelling op diseqc 1.0 zetten, werk de switch goed!!
Maar ik zou niet weten wat is het verschil tussen 1.0 en 2.0, en of dat werkelijk effect heeft?


stond bij mij ook op 1.0

Heb me dan maar een triax switch besteld eens kijken wat dat gaat geven als ik ze heb. Ziet er wel proper uit en beschermd tegen weer en wind en met ledaanduiding daar waar hij op schakelt
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 maanden later...
Origineel bericht van: tekenman
....
Maar ik zou niet weten wat is het verschil tussen 1.0 en 2.0, en of dat werkelijk effect heeft?

2.0 is een bi-directioneel protocol (terugmeldingen naar de ontvanger). Geen idee wat daar, bij schakelaars, het voordeel van is. Dat de ontvanger zeker weet in welke stabd de schakelaar staat?
Bij een USALS gestuurde motor kan ik mij dat wel voorstellen (nu wacht de ontvanger gewoon een tijdje: hij weet niet wat de daadwerkelijke stand van de motor is), maar dat is nu weer juist niet bi-directioneel!
Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...