Ga naar inhoud


@Home past pakketten voor kabel-tv aan


JAL

Aanbevolen berichten

@Home past pakketten voor kabel-tv aan

 

 

Kabelbedrijf @Home gaat op 28 november haar tv-pakketten aanpassen. Dit alles heeft te maken met het gelijktrekken van het digitale aanbod van de Zesko-kabelaars. Bij Zesko horen Multikabel (deel van Noord-Holland), @Home (vooral Zuid- en Noordoost Nederland) en Casema (westelijke helft van het land). Omdat het aanbod bij Casema en @Home nogal verschilde zullen er ook veel wijzigingen komen. Wederzijds zullen bepaalde kanalen toegevoegd worden of verdwijnen. Bij Casema en Multikabel worden de wijzigingen iets later doorgevoerd.

 

Het meest opvallend is dat Sailing Channel haar kabeldekking in Nederland vrijwel compleet kwijtraakt, nadat zij eerder ook al UPC verloren. Sailing is onlangs wel bij CanalDigitaal beschikbaar gekomen. Hetzelfde geldt voor de christelijke zender Family 7, al komen hun publieke concurrenten ook niet aan bod. Verder is opvallend dat het aantal Engelstalige kanalen vooral bij @Home fors wordt uitgedund. MTV Two, MTV Hits, Performance, Sky News, Zone Club en Bloomberg verdwijnen allemaal en kabelabonnees van Casema, Multikabel en @Home zullen om die zenders te kunnen ontvangen moeten uitwijken naar hetzij een abonnement bij CanalDigitaal (Astra1) of vrije ontvangst op Astra2.

 

Tot vreugde van vooral veel Casema-abonnees blijven alle Duitse kanalen die @Home nu doorgeeft in het pakket. Het gaat daarbij vooral om de zenders van ProSiebenSat1. Ook de Franse consul van Limburg, die recent protesteerde tegen het distributiebeleid van @Home, kan zeer tevreden zijn. RTBF Sat blijft in het aanbod en France 2, dat eerder bij @Home verdween maar nog wel bij Casema werd doorgegeven, maakt ook deel uit van het pakket.

 

Bron TVSatellite




 

Link naar reactie
Delen op andere sites


Citaat:
MTV Two, MTV Hits, Performance, Sky News, Zone Club en Bloomberg verdwijnen allemaal en kabelabonnees van Casema, Multikabel en @Home zullen om die zenders te kunnen ontvangen moeten uitwijken naar hetzij een abonnement bij CanalDigitaal (Astra1) of vrije ontvangst op Astra2.


Een deel van die zenders zit er bij Casema inderdaad niet op, maar zenders als MTV Two en Bloomberg wel dus echt gelijktrekken is het niet. Het is zelfs verschraling van het aanbod want er gaat een alternatieve muziekzender weg maar er komt niets voor terug (of het moet MTV Brand New zijn maar dat kan er niet aan tippen) ik ben dus erg blij met mij CDS-abo'tje naast mijn Casema abonnement.

Na jaren zonder, ben ik toch weer van plan een schotel aan te schaffen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zowel die smartcard als prepaid-kaarten om de smartcard op te waarderen kan je gewoon per postorder over de grens laten komen volgens mij. Activeren via internet.

 

Geen ervaring mee overigens, maar ik heb zo nog geen reden gevonden waarom het in NL niet zou werken of niet toegestaan zou zijn. Dat die dingen hier niet worden verkocht is niet zo gek gezien al die zenders ook in het CDS basispakket zitten.

 

Prepaid-vrijschakelcode kost trouwens €36,- voor een jaar. Moet je nog wel (eenmalig) een smartcard kopen (€24,90).

Visiosat Bisat 19,2/23,5/28,2, Triax 54cm Hotbird, Spaun/Maximum/Axing/Satconn switches

Link naar reactie
Delen op andere sites

Je moet er wel een adresje voor opgeven in Duitsland, Zwitserland of Oostenrijk. Anders krijg je je kaart niet geaktiveerd... Een Basispaket bij CDS is dan toch minder rompslomp... en als je daarmee een SetTop pakker opwadeerd is dan valt het prijsverschil wel reuze mee. Plus je krijgt dan ook RTL-8, Discovery, NGC...

Binnenkort is bijna alles in MPEG4 bij CanalDigitaal... je SD ontvanger kan dus in de Kliko
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ze hebben bij @Home de afgelopen periode net telkens de prijzen van het TV Digitaal Totaal-pakket verhoogd ivm de toename van zoveel nieuwe zenders. Zou de prijs nu ook weer dalen vanwege het feit dat er zoveel zenders gaan verdwijnen?

Moeten wij als abonnee ze toch maar eens vragen!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Er heeft in elk geval hier in het Noorden 2x een prijsverhoging plaatsgevonden. We begonnen met € 7,95, daarna werd het € 8.95 en even later € 9,95.

Verder betaalde ik voor een tweede Totaal-pakket (heb 2 ontvangers) eerst slechts € 4,95 extra en nu de volle pond (gewoon € 9,95)

Dat noem ik toch telkens een forse verhoging!

Als het zenderaanbod door de verhoging toe kan nemen hoor je mij niet klagen, maar wel als het zenderpakket nu ineens wordt uitgekleed door zo'n fusie!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Citaat:
Ze hebben bij @Home de afgelopen periode net telkens de prijzen van het TV Digitaal Totaal-pakket verhoogd ivm de toename van zoveel nieuwe zenders. Zou de prijs nu ook weer dalen vanwege het feit dat er zoveel zenders gaan verdwijnen? Moeten wij als abonnee ze toch maar eens vragen!
Dat is al gebeurd. Je kunt nu tegen een beperkt tarief een keuzepakket nemen; betaal je alleen de zenders die je echt interesseren... En voor de rest: je moet nooit op 1 paard wedden. Met een FTA sat-installatie erbij ontvang je een heel rijtje zenders, waarvoor je bij @Home een aanvullend pakket moet betalen. O.a. BBC en de xLNt-radiozenders zitten gewoon FTA op de satelliet.

Groeten van de zolder.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik zou nog eerder overgaan op een combinatie van DVB-T en satelliet, alles FTA. Bij gedane investeringen (toen VRT en regionaal nog niet op de sat zaten) en met VRT in het eisenpakket van het gezin, verdient een CDS-installatie zich nooit of pas over vele jaren (met onbekende ontwikkelingen in techniek en prijs) terug. Maar deze discussie hebben we al vaker gevoerd. Over de pakketwijziging van @Home kan ik als basispakketter alleen maar tevreden zijn: wat eraf gaat, hebben we al via de satelliet; wat erbij komt, vind ik een aanwinst.

Groeten van de zolder.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...