Ga naar inhoud


Visiosat 90 met Duo LNB 23.5 en 19.2


DennisB

Aanbevolen berichten

Ik ben sinds vanmiddag in het bezit van een DUO LNB van CanalDigitaal. Nu wou ik deze op de schotel bevestigen, maar nu past de houder niet om de LNB. De bevestiging van de houder is niet smal genoeg om tussen de 2 lnb door te krijgen. Nu wil ik graag weten of dit uberhaupt mogelijk is, en of er een speciale houder is die deze LNB vast kan houden?

 

Tbx

Dreambox8000, Dreambox800HD & Multytenne

HTPC: Ubuntu 10.4, XBMC

Link naar reactie
Delen op andere sites


Hoi,

 

Ik heb hier gisteren een originele Visiosat houder voor Astra 1,Astra3 en Hotbird gekocht voor de Visiosat 90cm (SMC 100).Er bestaat geen originele houder voor die duo lnb maar als alternatief kun je het beste een losse lnb bijzetten met zo een lnb klem en de lnb's koppelen aan een disecq switch.

 

Groetjes,

 

Dbox2_boy.

Dreambox 7020 HD, 2x Nokia Dbox2
Draaibare Kathrein 90cm schotel en op het dak een Visiosat Big Bi-sat.

Link naar reactie
Delen op andere sites

De ASTRA DUO LNBF is voornamelijk gemaakt voor 60cm schotels (bijv. van Triax). Als je hem toch wilt gebruiken, dan zal je een flink stuk van je houder af moeten vijlen. Er is alternatief in de vorm van een ander merk, daar staan de twee feedhorns verder uit elkaar. En is deze ook meer gemaakt voor grotere schotels.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Inderdaad ook ik had een duo lnb gekocht voor op de visiosat maar dat paste inderdaad niet.

Toen heb ik een flink stuk van de lnb houder af geslepen,de schroef paste er nog net een beetje in,toen had ik beeld maar het was niet optimaal.

Toen heb ik een triax houder gekocht voor 4 lnb's en dat werkt perfect,uiteraard met 4 losse lnb's. De duo ligt nu weer in de doos te niksen.

Heb nu hotbird/astra 1/ 2 en 3.

En eventueel zou je er nog wel een lnb op kunnen schuiven.

 

Gr

AZbox premium HD en een htpc asrock ion 330 + een plasma 43"

+een archos 10.1 tablet.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Das dan weer lekker van Canal Digitaal.. en van het officieel verkooppunt die aan mij vertelde dat het mogelijk was op een Visiosat.

 

Bedankt jongens voor de antwoorden. Ik ga die Duo LNB dus heel snel inwisselen voor een losse houder.

 

Kan de Triax houder op een Visiosat??

Dreambox8000, Dreambox800HD & Multytenne

HTPC: Ubuntu 10.4, XBMC

Link naar reactie
Delen op andere sites

Citaat:
ik kan er wel een foto van maken(het spul staat in de tuin),
maar ik zou niet weten hoe ik die hier in moet zetten.

Gr


Als het jou is gelukt een Triax houder op een Visiosat te knutselen, iets wat helemaal niet op elkaar is afgestemd, moet zo`n fotootje je toch ook wel lukken?

Dreambox 8000HD, Xtrend et5000 & et9000, Qnap 209-II Pro 2Tb,Wavefrontier T 90,Stab HH120 Triax 78 cm, Triax 78 cm CDS Duo LNB

Member of the PLi team

Link naar reactie
Delen op andere sites

Deze foto toont duidelijk aan dat je GEEN gebruik maakt van de Triax houder, want die past simpelweg niet. máár van de Triax Multiblock voor 4 LNB`s.

Ach, als het werkt waarom niet. Ben wel benieuwd naar de SNR op alle sats.

Dreambox 8000HD, Xtrend et5000 & et9000, Qnap 209-II Pro 2Tb,Wavefrontier T 90,Stab HH120 Triax 78 cm, Triax 78 cm CDS Duo LNB

Member of the PLi team

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...