Ga naar inhoud


HDTV via dreambox 500


Gast dogsfun

Aanbevolen berichten

Hoi,

 

Misschien stomme vraag, volgens mij werkt het niet doch volgens een zwager van mij moet het mogelijk zijn.

 

Ik heb een dreambox 500 die dus geen HD kan ontvangen. Nu zegt hij dat als je het signaal ontvangt met je dreambox, dit doorstuurt naar een HD receiver (b.v. die van @Home) en deze HD receiver weer koppelt aan de tv, dat je dan wel HD kunt kijken.

 

Mij lijkt het dat de dreambox niet kan omgaan met de HD signalen en deze dus ook niet kan doorsturen naar een HD receiver.

Mocht dit wel lukken dan is het een goedkope optie en hoef ik niet te wachten op de dure dreambox 8000.

Ik heb de dreambox vanwege cardsharing.

Link naar reactie
Delen op andere sites


Het kan wel.... mits het geen S2 kanalen zijn, want die ontvangt hij gewoonweg niet. Wat ik vroeger deed is via het netwerk en dan had ik op mijn 24" monitor een prachtig 1080i hd plaatje. Via het netwerk bedoel ik dus via de webinterface en kijken met de VLC optie. Eventueel kun je de computer weer koppelen aan een mooie plasma/lcd scherm.

Synology DS414 + DS1815+(8GB) + iPad Pro 10.5 64Gb (iOS 11) + iPhone 7+ 128 GB (iOS 11) + MacbookPro 15" 2016 (MacOS  High Siera 10.13)  + Apple Watch Series 3 (WOS 4) + Apple TV3 + Apple TV4 + Nvidia Shield + Microsoft Gecertificeerd.

Link naar reactie
Delen op andere sites

ik gebruikte de 7000 daarvoor

Synology DS414 + DS1815+(8GB) + iPad Pro 10.5 64Gb (iOS 11) + iPhone 7+ 128 GB (iOS 11) + MacbookPro 15" 2016 (MacOS  High Siera 10.13)  + Apple Watch Series 3 (WOS 4) + Apple TV3 + Apple TV4 + Nvidia Shield + Microsoft Gecertificeerd.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat kan in principe met bijna elke kaart. Op je beeldscherm hoeft nooit een probleem te zijn. Naar plasma / Lcd is het handig als je DVI (of HDMI) hebt, en vaak kan gewoon VGA ook.

 

DVI is hetzelfde als HDMI alleen een ander stekkertje. Extra in HDMI is digitaal geluid. In DVI zit helemaal geen geluid, alleen beeld.

Synology DS414 + DS1815+(8GB) + iPad Pro 10.5 64Gb (iOS 11) + iPhone 7+ 128 GB (iOS 11) + MacbookPro 15" 2016 (MacOS  High Siera 10.13)  + Apple Watch Series 3 (WOS 4) + Apple TV3 + Apple TV4 + Nvidia Shield + Microsoft Gecertificeerd.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...