Ga naar inhoud


Dreambox 500+ Scart en/of cinch?


Procar

Aanbevolen berichten

Hallo,

vandaag een Dreambox 500+ gekocht. Eerder had ik een Aston Simba met 2 scartingangen, deze Dreambox heeft er 1.

Nu heb ik alles aangesloten en voor deze Dreambox een scartkabel gekocht die uitkomt op cinch (voor de video).

Dus in de Dreambox zit er 1 scart naar tv, en 1 X cinch naar video.

Nu heb ik constant een conflict, als ik de Dreambox uitschakel krijg ik geen beeld meer op het scherm van tv, terwijl hij dat vroeger automatisch deed.

Ook als ik de video uitschakel krijg ik geen beeld, ik moet steeds op de afstandsbediening van de tv de toets tv/av indrukken.

Ook krijg ik altijd een verschuivend beeld tussendoor van Gemini.

Verder gaat er nog een scart van video naar tv en de audioaansluitingen gaan ook naar de video.

Momenteel heb ik nog kabeltv, maar Tv Vlaanderen is onderweg.

 

Hopelijk is dit een beetje duidelijk en een straffe die dit kan oplossen, want ik ben er reeds een paar uur mee bezig, zonder resultaat.

 

Alvast bedankt!

Link naar reactie
Delen op andere sites


Hallo Procar, welkom op dit board!

 

Toevallig gisteren ook weer kabel aangesloten op tv, stond nog (gratis) singnaal op dus waarom niet, en heb hetzelfde. Als ik de Dreambox uit zet alleen geluid van de kabel en een vreemd zwart beeld. Haal ik dan de stroomstekker van de Dreambox eruit dan is er wel beeld van de kabel. Als ik via de rc van tv kies voor kabel heb ik enkel beeld als ik ook de Dreambox aanheb of dus stekker eruit. Het lijkt erop dat de Dreambox in standby toch nog iets van signaal doorgeeft aan de scart. Nu heb ik wel iets gelezen over deep-standby, maar dat is er volgens mij niet op de 500S(+). Wellicht (jawuhl) dat iemand anders een oplossing heeft

VUplus DUO / Dreambox 7025s / 500s /2x Moteck SG-2100 / 2x 1M Schotel zonder naam / 42 Oost-58 West /

Link naar reactie
Delen op andere sites

Klopt wat je zegt over die standby, de verkoper zei zelfs tegen mij (na de aankoop) dat "het beter is om die toestelletjes volledig uit te zetten"??!

 

Ik heb hem nu een week en krijg er nog steeds niets uit, staat de schotelniet goed afgericht, geen idee maar ik krijg er echt NIETS uit...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...