Ga naar inhoud


[TF5500PVR] Opeens geen signaal meer op beide tuners


Salient

Aanbevolen berichten


  • Reacties 30
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Nee, ik woon in Zoetermeer dus da's wel erg ver. smile Maar bedankt voor het aanbod.

Maar vandaag kreeg ik goed nieuws, werd door de importeur gebeld dat ie gerepareerd was. Er zaten wel wat kosten aan verbonden (hij was tenslotte ook bijna 2 jaar oud natuurlijk) maar omdat het zo lang geduurd heeft halveren ze die kosten.

Nu maar hopen dat ze 'm wel meteen weer naar de welbekende Zoetermeerse satellietwinkel sturen zodat ik hem zelf weer snel heb.

Dus vooralsnog ziet het er naar uit dat het eind goed al goed wordt.

 

Overigens, in tegenstelling tot wat iemand eerder zei, hebben ze volgens eigen zeggen wel degelijk zitten solderen en de 2 tuners eerst vervangen op het mainboard zelf en toen dat toch niet de oplossing bleek daarna alsnog het hele board vervangen (wat dus niet op voorraad was en daarom zo lang duurde).

*REBOX9000HD320GB, DM7020S80GB

*VisiosatG4, 3x Inverto Quad + 1x Alps Quad @ Astra1/2/3/Eurobird/Hotbird

*3x Spaun SAR411 + 1x Triax MFD41D DiSEqC 4/1

Link naar reactie
Delen op andere sites

Joepie! wink

Ik heb 'm weer terug en hij werkt weer als vanouds gelukkig.

Wel zitten er subtiele verschillen in met voorheen, de Loader versie is van 4.07 naar 4.08 gegaan en ook het display reageert iets anders. Ligt denk ik aan de versie van het mainboard vermoed ik.

 

*REBOX9000HD320GB, DM7020S80GB

*VisiosatG4, 3x Inverto Quad + 1x Alps Quad @ Astra1/2/3/Eurobird/Hotbird

*3x Spaun SAR411 + 1x Triax MFD41D DiSEqC 4/1

Link naar reactie
Delen op andere sites

dat is goed nieuws

 

alleen heb ik een vraag jij zegt loader 408 ik weet dat bij Topfield alleen de loader 406 of de 507 voor de TF5500PVR bestaat

 

heb je daar meer info over

Mvrgr Sigma

DM8000HD-PVR/DvD_DM7020HD-V2_DM800Se-V2_DM525

Harddisk Samsung 2TB__Tuner A :draaibaar Tuner B :vast Tuner C Tuner D

Vantage 8000 S TWIN HDTV PVR

Link naar reactie
Delen op andere sites

De IRD status geeft het volgende:

 

System ID: 1416

Loader Version: L4.08

Device Version: v5.3.20

Application Version: TF-NCPC 5.13.62

Last Update: Aug 08 2007

 

Het was trouwens inderdaad loader L4.06 voorheen en niet L4.07. De rest weet ik niet wat het oorspronkelijk was.

Een van de veranderingen die ik zo gauw kon ontdekken is dat als je een lijst erin zet je vroeger op het display van de topfield zelf een soort timer zag lopen, nu zie je dat op het TV scherm.

*REBOX9000HD320GB, DM7020S80GB

*VisiosatG4, 3x Inverto Quad + 1x Alps Quad @ Astra1/2/3/Eurobird/Hotbird

*3x Spaun SAR411 + 1x Triax MFD41D DiSEqC 4/1

Link naar reactie
Delen op andere sites

Heb het gevonden op de site van Topfield

 

Je heb nu dus een moederboard van een TF5000PVR Masterpiece er in zitten want die komt over één met de info van jou

 

TF5000PVR Mp

Mvrgr Sigma

DM8000HD-PVR/DvD_DM7020HD-V2_DM800Se-V2_DM525

Harddisk Samsung 2TB__Tuner A :draaibaar Tuner B :vast Tuner C Tuner D

Vantage 8000 S TWIN HDTV PVR

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Sigma
Heb het gevonden op de site van Topfield

Je heb nu dus een moederboard van een TF5000PVR Masterpiece er in zitten want die komt over één met de info van jou

TF5000PVR Mp


Oh, is dat een voor- of een nadeel eigenlijk? Of maakt het niks uit.

*REBOX9000HD320GB, DM7020S80GB

*VisiosatG4, 3x Inverto Quad + 1x Alps Quad @ Astra1/2/3/Eurobird/Hotbird

*3x Spaun SAR411 + 1x Triax MFD41D DiSEqC 4/1

Link naar reactie
Delen op andere sites

het hoeft geen nadeel te zijn.

het is alleen vreemd dat er bij reparatie een moederboard van een ander type gebruikt wordt

 

het is nu wel zo dat je dus niet de updates van de TF5500PVR kan gebruiken zonder dat je bepaalde truks uit haald zoals de ID te veranderen je moet nu dus de updates van de TF5000PVR Mp gebruiken

 

persoonlijk zou ik er geen genoegen mee nemen maar dat is dus persoonlijk

 

 

Mvrgr Sigma

DM8000HD-PVR/DvD_DM7020HD-V2_DM800Se-V2_DM525

Harddisk Samsung 2TB__Tuner A :draaibaar Tuner B :vast Tuner C Tuner D

Vantage 8000 S TWIN HDTV PVR

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zie net wel (als het klopt) in de specificaties dat mijn embedded conax kaartslot dus niet aangesloten is, omdat de 5000PVR masterpiece dit sowieso niet heeft.

 

Ook al gebruik ik dat slot niet ben ik er eigenlijk niet écht blij mee op deze manier. Daarbij waren de tuners niet vastgezet met de moeren aan de achterkant (haastklusje na al mijn telefoontjes opeens??) en heeft het ook nog eens 2 en een halve maand geduurd (en een rekening van 48 euro).

 

Wat moet ik hier nou weer mee........ (hij doet het verder wel gewoon goed overigens)

*REBOX9000HD320GB, DM7020S80GB

*VisiosatG4, 3x Inverto Quad + 1x Alps Quad @ Astra1/2/3/Eurobird/Hotbird

*3x Spaun SAR411 + 1x Triax MFD41D DiSEqC 4/1

Link naar reactie
Delen op andere sites

ik zou er gewoon mee terug gaan dit is niet zoals Topfield-Korea handeld.

 

mocht je er niet uit komen neem dan even via mijn email adres dat in mijn profiel staat contact met me op dan kijk ik of ik je kan helpen maar dit doen we niet via dit board.

Mvrgr Sigma

DM8000HD-PVR/DvD_DM7020HD-V2_DM800Se-V2_DM525

Harddisk Samsung 2TB__Tuner A :draaibaar Tuner B :vast Tuner C Tuner D

Vantage 8000 S TWIN HDTV PVR

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb de importeur inmiddels weer aan de lijn gehad en het "probleem" uitgelegd.

De man van de technische dienst klonk een beetje geschrokken en ging meteen naar duitsland bellen (daar is ie daadwerkelijk gerepareerd uiteindelijk en dat klopt ook wel want de taal stond in het duits toen ik hem weer terug kreeg).

Ze bellen mij terug over hoe dit opgelost kan/gaat worden.

Als blijkt dat het bord van de 5000PVR mp ook gewoon het conax-kaartslot ondersteund dan laat ik het er wel bij denk ik maar ik ben benieuwd waar ze zelf mee gaan komen.

Ik hou je op de hoogte.

*REBOX9000HD320GB, DM7020S80GB

*VisiosatG4, 3x Inverto Quad + 1x Alps Quad @ Astra1/2/3/Eurobird/Hotbird

*3x Spaun SAR411 + 1x Triax MFD41D DiSEqC 4/1

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik ben teruggebeld.

De importeur zei me dat ze inderdaad een ander type bord hadden geplaatst omdat de opdracht de status "SPOED" zou hebben gehad.

Ik weet niet wat ze onder spoed verstaan maar 2 en een halve maand vind ik toch iets anders....

Wel verzekerde (hier kom ik nog even op terug) hij mij dat alles gewoon naar behoren zou werken.

Toen ik vroeg om het conax kaartslot wist hij dit niet 100% zeker en als het toch niet zou werken kon ik weer bellen.

Kennelijk is hij er toch niet 100% zeker van dat het allemaal functioneert. Hoe kan ik het conax kaartslot testen zodat ik zeker weet of dat werkt (of juist niet)?

 

*REBOX9000HD320GB, DM7020S80GB

*VisiosatG4, 3x Inverto Quad + 1x Alps Quad @ Astra1/2/3/Eurobird/Hotbird

*3x Spaun SAR411 + 1x Triax MFD41D DiSEqC 4/1

Link naar reactie
Delen op andere sites

ik weet niet of het kabeltje dat van je conax lezer is aan gesloten

 

ik weet wel dat bij de TF5510/5500PVR je in het menu dan kan zien of hij is aangesloten is het niet aangesloten dan kun je niet in het menu van de kaart lezer komen

 

vind het overigens een slecht excus (ik rij een opel maar door de spoed reparatie krijg ik een mini terug) je snap wel wat ik bedoel cry

Mvrgr Sigma

DM8000HD-PVR/DvD_DM7020HD-V2_DM800Se-V2_DM525

Harddisk Samsung 2TB__Tuner A :draaibaar Tuner B :vast Tuner C Tuner D

Vantage 8000 S TWIN HDTV PVR

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Sigma
ik weet niet of het kabeltje dat van je conax lezer is aan gesloten

ik weet wel dat bij de TF5510/5500PVR je in het menu dan kan zien of hij is aangesloten is het niet aangesloten dan kun je niet in het menu van de kaart lezer komen

vind het overigens een slecht excus (ik rij een opel maar door de spoed reparatie krijg ik een mini terug) je snap wel wat ik bedoel cry


Ik heb net even gekeken maar het menu van de kaartlezer is grijs en niet benaderbaar. Dit zou betekenen dat het dus niet aangesloten is (omdat het waarschijnlijk niet aangesloten kan worden).
Hiermee kan ik dan dus niet accoord gaan want ik heb in mijn ogen op deze manier geen gelijkwaardige vervanging van het apparaat dat ik oorspronkelijk gekocht heb.
Ook ga ik niet weer maanden zonder ontvanger zitten.
Welke weg kan ik nu het beste bewandelen?

*REBOX9000HD320GB, DM7020S80GB

*VisiosatG4, 3x Inverto Quad + 1x Alps Quad @ Astra1/2/3/Eurobird/Hotbird

*3x Spaun SAR411 + 1x Triax MFD41D DiSEqC 4/1

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...