Ga naar inhoud


[7025S] vlc instellen en mounten externe harddisk


bander

Aanbevolen berichten

Hallo

 

als eerst wil ik zeggen dat ik dmv dit forum al aardig op weg ben wat betreft de dreambox.

Het enige wat mij nog niet is gelukt is filmpjes die op mijn Windows XP machine staan dmv de vlc plugin op de dreambox af te spelen.

Ik heb dus een map op mijn pc die geshared is en waar de gebruikers alle rechten op hebben. Nu wanneer ik op de dreambox de vlc plugin opstart vraagt hij naar een server , hier heb ik het ip-adres van mijn pc opgegeven de share naam van de share , /dreambox , geen wachtwoord (default gelaten), maar wanneer ik probeer te connecten geeft het systeem aan dat de conntection timed out, wat doe ik verkeerd en weet iemand hoe je het precies moet instellen , de instellingen van de database gaan over een andere versie van vlc.

Moet je trouwens een mount aanmaken op de dreambox of hoeft dit , voor vlc, niet. Ik heb ook de LT-image geprobeerd en deze heeft stream2db en dat werkte wel, maar ik gebruik liever gemini.

 

alvast bedankt

Link naar reactie
Delen op andere sites


Heb je wel de poort in je router openstaan? Doet de webinterface het? Om met VLC te streamen hoef geen mount op te zetten, het is overigens wel handig een mount aan te maken , je kan via een CIFS mount je bestanden op de disk benaderen, zie de database voor een uitleg.

Dreambox 8000 & VU+ Duo
Synology DS201 NAS
ITV van KPN + digitenne

LG55B6V Oled TV

Link naar reactie
Delen op andere sites

webinterface doet het , ik kan wel via webinterface tv kijken , poort moet ik even nakijken of die open staat maar is dat wel nodig voor interne netwerk?

Is mounten via telnet (manier van database) de enige manier op de dreambox , op mijn 500s ging het makelijker via de mount manager.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...