Ga naar inhoud

7020,afstandbediening krijg ik niet werkend

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

hallo,

ik wil graag mijn afstandsbediening van dreambox ook voor de tv(samsung plano) willen gebruiken.Ik volg de gebruiksaanwijzing maar tot nu toe geen enkel resultaat.

wat doe ik fout

Geplaatst:

Je kan via JP1 de standaard Dreambox afstandsbediening (voor de 70x0) programmeren voor allerlei apparaten die niet in de standaard lijst staan.

Geplaatst:

Precies.

Enne, die JP1-kabel heb ik zelf gemaakt terwijl ik helemaal geen geoefende soldeerder ben. Ik ben met een printje van http://www.hifi-remote.com/jp1/simple/index.shtml naar een electronica zaak gegaan, die pakte zonder probleem de onderdelen bij elkaar. Ook nog goed geleidende soldeer tin (?) erbij. Je moet wel een (vrije) paralelle poort hebben!

Met die standaard AB van mij bestuur ik nu een sharp tv, pioneer receiver, pioneer dvd, de dreambox een sony vhs en tenslotte ook nog M*rmitec lichtschakelaars/stopcontactschakelaars (via een M*rmitec PowerMid).

Met één druktoets [shift-TV) kan ik TV kijken: Zet de AB op dreambox, de dreambox aan en op TV, TV aan op input 1, receiver aan en op input 1 en selecteer ik surround sound. Radio [shift-Radio] ongeveer het zelfde, zonder TV en de receiver op stereo. De DVD-kijken [shift-text] toets is vergelijkbaar en zorgt ervoor dat de AB op DVD ingesteld wordt (start, stop, vooruitspoelen etc), idem voor de VHS [shift-help]. De volume-knoppen (en mute) werken nu op de receiver, niet de dreambox. Tenslotte zet ik met alles-uit-toets [shift-power] alle apparaten uit, inclusief eerst een paar exit's voor de dreambox.

Geplaatst:

Zou je mij eens de file willen sturen uit ir.exe? Ik krijg namelijk het vierde device niet voor elkaar op mijn dreambox v2 remote. Met shift-TV kan ik nu wel de receiver bedienen. Maar shift-Dream werkt bij mij niet. Ik heb de pdf gevolgd die hier staat... pdf file dreambox programmeren

-------------------------------------------------

*** VU+ DUO (500Gb HD) + DM600PVR (160Gb HD), 95 cm met 4 lnb's ***

• 10 maanden later...
Geplaatst:

na een x tijd heb ik het weer geprobeerd,maarom lukt het niet,het moet gewoon lukken of doe ik iets fout????????

ik ga zo tewerk:

druk op tv knop op ab van d.box

druk op shift/setup(3sec)---->als bevestiginggaat tv toets aan(2maal)

Nu deze cijfers geprobeerd:0067/0586/0617/0039/0247/0400/0294/0246/0102/0239/

deze 4 cijferige code ingevoerd,bij elke invoer gaat tv toets aan

op einde gaat tv toets 2 keer aan.

wat doe ik fout??

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen