Ga naar inhoud


[500S] Doorlussen signaal dm 500s mogelijk naar Topfield 4000 ?


djpetit

Aanbevolen berichten

satters,

 

ik ben op dit moment in het bezit van een DM500 en een topfield 4000. Aangezien de dm500s een lnb out heeft en de topfield een lnb-ingang is het dan ook mogelijk om het signaal van de dm500 door te lussen naar de topfield aangezien ik in de dm500s een andere kaart heb zitten als in de topfield ?

 

Dat ik dan waarschijnlijk op allebei de receivers naar het zelfde moet kijken is geen probleem !

 

alvast bedankt voor de reacties !

 

djpetit

Rebox 9000HD, DM600; Twinmonoblock(19-23),78 cm Triax wok,Pioneer plasma scherm PDP436PE,Nikon D60,ps3 80 GB,, 9-9-9 getrouwd en trotse Pappa van de mooiste dochter ter wereld !

Link naar reactie
Delen op andere sites


Op die voorwaarde kan het wel.

Ik ben allergisch voor pollen en mensen die regels uitvaardigen, maar er zichzelf niet aan houden.

 

Amstrad650D2Mac>>TF5000PVR>>etc.>>/DB7025+/TF5300KPN,VU+Duo Moteqc2100a-schotel 1mtr-X-Cam/Aston 1.05.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Citaat:
Je kan wel doorlussen, maar je kan dan maar 1 box tegelijk kijken.

Dus als je op de topfield wil kijken, moet de dream uitstaan, anders geen signaal op de topfield..

 

Is niet waar.Je kan gewoon op beide boxen kijken naar verschillende kanalen echter beperkte zenders op de transponders

DM500HD | DM7020HD | DM800HD se | DM8000

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik wil hetzelfde doen, aangezien het beeld van mijn TF5000CI superieur is aan mijn DM600, maar de dreambox natuurlijk veel leuker is en mijn TF dus ongebruikt in de kast staat.

 

Krijg ik geen kortsluiting als beide ontvangers hun signalen naar de zelfde draaibare schotel sturen ??? Hoe moet ik het doen ?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zoals Cobus R al zegt is dat de beste oplossing.Echter als het eenvoudig niet gaat een extra kabel naar binnen te trekken is het doorlussen een noodoplossing.Het is echter niet ideaal.Ik vraag me ook af als je het doorgelust hebt of je op de niet doorgeluste receiver(zeg maar A)volledig van alle providers kan genieten!!!!

 

Als het alleen maar gaat om bijv CD dan geen probleem.

DM500HD | DM7020HD | DM800HD se | DM8000

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dank voor de reakties zover.

 

Ik vind het niet erg om de dreambox uit te zetten als ik de TopField gebruik en andersom, maar ik zou het jammer vinden als ik 1 van de ontvangers opblaas als ik ze per ongeluk samen aan heb staan.

De extra kabel is inderdaad geen optie voorlopig.

Link naar reactie
Delen op andere sites

De voeding van de LNB in de laatste component UIT zetten (ergens in je settings). Je dreambox zorgt voor de voeding van de lnb en ook het switchen van Hi-Lo. Wat er achter hangt moet dan volgen. In principe kan je +- de helft van de zenders ontvangen (naargelang deze in Hi of Lo zitten).

 

Je dreambox moet dan wel altijd aanstaan wanneer je op je Topfield wenst te kijken.

VU+Solo², DM-800HD, T90

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik lees al wel ...ik moet erg goed gaan uitkijken wil ik dit gaan doen. Misschien dat een coax-kabel trekken wel zo makkelijk en zo veilig is. Iedereen in ieder geval bedankt voor zijn/haar antwoorden !

djpetit

Rebox 9000HD, DM600; Twinmonoblock(19-23),78 cm Triax wok,Pioneer plasma scherm PDP436PE,Nikon D60,ps3 80 GB,, 9-9-9 getrouwd en trotse Pappa van de mooiste dochter ter wereld !

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...