Ga naar inhoud


[600] sqlite epg opslaan op harddisk


satson

Aanbevolen berichten

Ik wil graag meer dan de now-next epg van de engelse kanalen op mijn 600pvr binnenkrijgen zodat ik opnames kan inplannen. Nu heb ik gelezen dat je daarvoor de sql lite epg kan gebruiken. Kan iemand mij vertellen hoe dit werkt? Met name hoe ik deze epg op de HD kan opslaan in plaats van op de usb zoals bij de 7020 etc. Ik weet dat het meer de HD belast, maar de slijtage zal hopelijk wel meevallen. Ben ik met het downloaden van de epg en het instellen van de locatie op de HD klaar of moet ik nog meer instellen?

Link naar reactie
Delen op andere sites


Als je een PLi image gebruikt, dan kan dat.

 

Allereerst dien je in de setup onder EPG te kiezen voor SQLite, en als locatie de harddisk op te geven.

 

Vervolgens moet je de dreambox EPG plugin installeren. Na installatie start je die op, en kun je een mapping gaan maken tussen de kanalen die je kunt downloaden, en de zenders in je bouquetten. Alleen voor gemapte zenders wordt EPG data opgehaald.

 

Eens de mapping gemaakt kun je met de gele knop interactief EPG data ophalen (ter test). Dat kan wel ff duren, afhankelijk van wat je hebt gemapt.

 

Werkt dat, dan kun je in de plugin ook aangeven dat je het ophalen in cron gescheduled wilt hebben. Vul een tijdstip in, het aantal dagen EPG dat je wilt, zet de 'cron' checkmark, en save de boel.

 

Thanks all.

 

O ja, je moet dan wel cron hebben draaien. Zo niet, dan moet je die eerst installeren, en activeren in de settings. Daarna een reboot om cron ook daadwerkelijk te starten.

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Wanwizard: ik ben er inmiddels mee aan de slag gegaan. Lokatie geslecteerd en plugin geïnstalleerd. Ik vind daarna het menu van de EPG plugin erg verwarrend. Je ziet links een rij met kanalen en rechts bovenin ignore etc. Als je links een kanaal selecteert en ok drukt, wat moet je dan doen? Als je onderin vervolgens ignore klikt omdat je van een kanaal de epg niet nodig hebt is de hele lijst links ineens verdwenen. Is van de plugin ergens een howto te vinden? Ik heb trouwens pli, draait cron daarin al automatisch?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Links zie je de zenders waarvan je EPG data kunt importeren. Rechts zie je de zenders zoals ze in je bouquet staan.

 

Je selecteert links een zender, drukt op Ok. Daarna krijgt rechts de focus, en selecteer je daar de corresponderende zender. Druk weer op Ok om de mapping te maken. Zo doe je dat voor alle zenders die je wilt mappen. Alle andere doe je niks mee. Een keer klaar druk je op 'Done'.

 

Als je de mapping van een zender ongedaan wilt maken kies je links voor die zender, druk je op ok, en kies je rechts 'UNKNOWN'.

 

Op een 7000 moet je cron eerst downloaden en activeren. Geen idee hoe dat op een 600 is, dus dat moet je even controleren. Het activeren zit onder blauw, dreambox settings, system settings, services to run. Als cron daar tussen staat, en is aangevinkt, is alles in orde.

 

Er is voor zover ik weet geen howto. Die staat nog wel op de lijst voor onze wiki...

Link naar reactie
Delen op andere sites

En het is gelukt, dank voor de tips! Ik heb nu een 4daagse epg voor de engelse zenders. De zenders op 19 oost update ik zo nu en dan door even de mediahighway epg te kiezen. Daarna zet ik de boel weer terug. Ik neem aan dat dat niet anders kan? Het is ook maar een kleine moeite, uiteindelijk.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Citaat:
De zenders op 19 oost update ik zo nu en dan door even de mediahighway epg te kiezen. Daarna zet ik de boel weer terug. Ik neem aan dat dat niet anders kan?

Deze snap ik niet helemaal, wat bedoel je hiermee? MHW is een setting, die aan of af kan staan, daar valt niks te kiezen. En wat zet je terug?

Mijn radiotimes cron job draait elke dag om 6 uur, ik heb timers staat die tussen 6 en 7 eerst naar NED1 zappen, daarna naar Premiere. Zo heb ik altijd een up-to-date EPG van beide providers.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Wat ik bedoel: ik heb nu ipv de standaard epg voor de sqlite versie gekozen, en nu is daarop de epg voor de nl-zenders veranderd in een now-next epg. Als ik daar ook weer alles wil zien, moet ik dan elke keer eerst weer voor de standaard epg kiezen en hem laten scannen? Of kan ik hem op sqlite laten staan en moet ik iets anders aanvinken.

 

Edit: ik lees nog even goed je antwoord na en blijkbaar kun jij toch ook nog de nl-zenders laten scannen zonder dat je de switch tussen sqlite en de standaard epg hoeft te maken. Dat zit toch ergens in een instelling die ik nog niet aangevinkt heb?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Waar je het over hebt is de opslag methode. De standaard EPG slaat zijn informatie op in het geheugen, en schrijft dat bij een nette herstart weg naar een epg.dat bestandje om de info niet kwijt te raken. SQLite gebruikt, zoals de naam ook al aangeeft, een SQLite database voor de opslag van EPG.

 

Daarnaast is het verschil dat meer EPG in memory de box steeds trager maakt, tot crashes toe als het echt te veel wordt. SQLite is initieel iets trager (het moet van disk/usb/cf komen, niet uit het geheugen), maar het schaalt veel beter. Ik merk geen/nauwelijks verschil tussen een database met 6 records, en eentje met 20Mb aan EPG data.

 

De MHWEPG setting staat daar volledig los van, en geeft gewoon aan of je wilt dat de box EPG data in MediaHighway formaat decodeert of niet. Wil je de EPG van CD/TVV hebben, dan moet deze dus aan staan.

 

Als dit aan staat, en je hebt alleen now/text, dan moet je de box langer op NED1 laten staan (daar komt 't op binnen). Komt 't daarna nog niet binnen, dan is misschien CD weer aan het kl*ten, dan zal niet voor 't eerst zijn. Maar vrij onwaarschijnlijk, anders hadden er al wel meer geklaagd.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...

Bovenstaand heb ik ook geinstalleerd en werkt prima met de engelse zenders.

Als package zie ik radiotimes en een NL xml file staan. Als ik nu epg data van een andere provider wil ophalen kun je dan een package toevoegen?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wilde even toevoegen: je kunt automatisch de Nederlands MHW epg data binnenhalen door iedere morgen vroeg een 'switch' timer event toe te voegen, e.g. naar Nederland 1. Zet daarna je doos weer in bv standby.

 

Ik heb meerdere switch events om en na 6 uur, om epg data van de diverse duitse zenders binnen te halen.

 

Pent

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik doe hier precies 't zelfde, naast het binnenhalen van Radiotimes.

 

Default (en als voorbeeld) worden Radiotimes en Wolf-NL meegeleverd. Voor Digital+ is er een apart pakket te downloaden. Voor andere EPG's zul je zelf op zoek moeten naar een bron, bij voorkeur in XMLTV formaat. Het D+ pakket kan daarbij als voorbeeld dienen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...