Ga naar inhoud


ACamd (voor Windows)


Aanbevolen berichten

  • 2 weken later...

Gast frankveltmans

Hallo Appie,

 

Is er al een testversie of een release met support voor de Anysee tuners (multituner, interne cardreader)? Ik las een paar maanden geleden hier en daar dat het niet lang meer zou duren maar ik heb hem nog niet gevonden.

 

Alvast bedankt!

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 1 maand later...

@Spekvet/Edwin

Hallo Edwin,

AppieMulder en ik hebben inderdaad contact gehad.

Ik heb wat log's toegestuurd en aan de hand hiervan kon Appie al snel zien wat er aan de hand was.

Als ik me niet vergis stond er wat verkeerd in de bitrate/initmode instellingen. Hierop heeft Appie Acamd 618 uitgebracht,

hiermee werkt ook de nieuwe Seca3 kaart perfect. Wel heb ik de init mode op "1=8E2" staan.

 

Ik gebruik de volgende instellingen:

Code:
 [ACamd]Com2=1Com2_6mhz=0Com2_Mode=1FilterSeca2=1Com2_9600=1Com2_Emm=0DisplayCCcamNShare=0DisplayChameleon2Share=0DCWTweak=1Only184=1Com4=0

 

Bedankt AppieMulder dat je dit mogelijk hebt gemaakt! smile

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 maanden later...

Appie ik heb een vraag. Ik gebruik ACamd al heel lang met Newcamd. Maar onlangs ben ik van NewCS over gestapt op OSCam en wil daarbij gebruik maken van CCCam. Ik heb daarom de volgende config file in cardclient.conf staan:

 

cccamn:localhost:12345:1/0100/ff00:test1:test1

 

Maar als deze inlogt op m'n OSCam server dan krijg ik de volgende melding en worden er (twee uur getest) geen EMM's naar OSCam gestuurd:

 

10:46:58.341: cCardClientCCcamN::Login

10:46:58.342: connecting to localhost:12345/tcp (127.0.0.1)

10:46:58.389: CCcam login succeed

10:46:58.390: CCcamN 0: NodeID 0A0A0A0A0A0A0A0A, CCcam version 2.1.4 (build 3191)

10:46:58.390: CCcamN 0: Share 00000064, CAID 0100, Hops 0, Key 0000000000000000, Subkey 000000 00000000, Subkey 00006A 00000000, NodeID 0A0A0A0A0A0A0A0A

10:47:03.400: CCcamN 0: Share Count(1)

 

Volgens mij zit hem de kneep in de Subkey's. Die zijn leeg. Maar kan ik op een andere manier forceren dat ACamd toch de EMM's verwerkt en naar m'n OSCam server stuurt?

 

Ik heb de gebruiker in OSCam (natuurlijk) AU rechten gegeven. Met Newcamd protocol werkt AU wel. Maar wil liever maar 1 (CCCam) server draaien.

Ian

 

Setup: Huis vol HTPCs met DVBLink TVSource/NWP Server

(Skystar HD2 + TBS6981 -> DVBLink TVSource 3.2/NWP 3.2/ACamd 0.6.2.0 met OSCAM 1.00-un_svn b4011

)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: IanPH
Appie ik heb een vraag. Ik gebruik ACamd al heel lang met Newcamd. Maar onlangs ben ik van NewCS over gestapt op OSCam en wil daarbij gebruik maken van CCCam. Ik heb daarom de volgende config file in cardclient.conf staan:

cccamn:localhost:12345:1/0100/ff00:test1:test1

Maar als deze inlogt op m'n OSCam server dan krijg ik de volgende melding en worden er (twee uur getest) geen EMM's naar OSCam gestuurd:

...Knip...

Volgens mij zit hem de kneep in de Subkey's. Die zijn leeg. Maar kan ik op een andere manier forceren dat ACamd toch de EMM's verwerkt en naar m'n OSCam server stuurt?

Ik heb de gebruiker in OSCam (natuurlijk) AU rechten gegeven. Met Newcamd protocol werkt AU wel. Maar wil liever maar 1 (CCCam) server draaien.

IanPH, Omdat OSCam geen smartcard-keys stuurd, weet ACamd niet welke EMM's verzonden moeten worden.
Ooit aan gedacht de keys in de config te zetten, maar dit is er nooit van gekomen.
Heb zelf OSCam nog nooit gebruikt, zoek nog een goede windows versie en ga dan zelf ook wel aan het testen.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb overigens gemerkt dan als ik de config lijn als volgt in richt:

 

cccamn:localhost:12346:1/0000/0000:testuser:testuser

 

Dat er bij Key 0000000000000000 dan wel een getal staat die ook in de entitlemenst van m'n kaart voor komt. Maar de subkeys blijven te allen tijde leeg!

 

Ik vindt het overigens wel vreemd dat het niet werkt want er zijn er genoeg die met OSCam als CCCam server wel autoupdate hebben. Zou alleen niet weten hoe die dan aan die key en subkey info komen.

Ian

 

Setup: Huis vol HTPCs met DVBLink TVSource/NWP Server

(Skystar HD2 + TBS6981 -> DVBLink TVSource 3.2/NWP 3.2/ACamd 0.6.2.0 met OSCAM 1.00-un_svn b4011

)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Heren,

 

Ik wil graag weten of het met ACamd mogelijk is om een kaartje te updaten die in een dreambox zit?

 

Op dit moment is mijn dreambox aangesloten op schotel en mijn TeVii kaartje door doorlussen op dreambox. Ik gebruik die dreambox als cardserver met CCcam.

Ik wil die dreambox voortaan alleen thuis als cardserver gebruiken. Maar hoe zorg ik ervoor dat mijn kaartje maandelijke updates krijgt? Kan daar ACamd voor zorgen?

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: IanPH
Ik heb overigens gemerkt dan als ik de config lijn als volgt in richt:

cccamn:localhost:12346:1/0000/0000:testuser:testuser

Dat er bij Key 0000000000000000 dan wel een getal staat die ook in de entitlemenst van m'n kaart voor komt. Maar de subkeys blijven te allen tijde leeg!

Ik vindt het overigens wel vreemd dat het niet werkt want er zijn er genoeg die met OSCam als CCCam server wel autoupdate hebben. Zou alleen niet weten hoe die dan aan die key en subkey info komen.

Misschien is dit per provider verschillend maar OSCam plaatst de cardkeys niet op de juiste positie voor caid 0100 en 0604.


Origineel bericht van: lujo
Heren,

Ik wil graag weten of het met ACamd mogelijk is om een kaartje te updaten die in een dreambox zit?

Op dit moment is mijn dreambox aangesloten op schotel en mijn TeVii kaartje door doorlussen op dreambox. Ik gebruik die dreambox als cardserver met CCcam.
Ik wil die dreambox voortaan alleen thuis als cardserver gebruiken. Maar hoe zorg ik ervoor dat mijn kaartje maandelijke updates krijgt? Kan daar ACamd voor zorgen?


Ja, alleen getest met ned sat en kabel providers.
Let wel op dat een orgineele ontvanger 24uur per dag aan staat om de keys te ontvangen.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: appiemulder

Ja, alleen getest met ned sat en kabel providers.
Let wel op dat een orgineele ontvanger 24uur per dag aan staat om de keys te ontvangen.


Dus als ik die dreambox loskoppel van satelliet en alleen aan netwerk hang dan stuurt ACamd over netwerk updates naar CCcam die op dreambox draait?

Dus mijn HTPC zou dan echt 24/7 aan moeten staan wil ik keys doorgeven aan dreambox?

Weet je toevallig ook hoe vaak die update keys verstuurd worden? Is dat één keer per maand of gebeurt het vaker?
Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: lujo
Origineel bericht van: appiemulder

Ja, alleen getest met ned sat en kabel providers.
Let wel op dat een orgineele ontvanger 24uur per dag aan staat om de keys te ontvangen.


Dus als ik die dreambox loskoppel van satelliet en alleen aan netwerk hang dan stuurt ACamd over netwerk updates naar CCcam die op dreambox draait?

Dus mijn HTPC zou dan echt 24/7 aan moeten staan wil ik keys doorgeven aan dreambox?

Weet je toevallig ook hoe vaak die update keys verstuurd worden? Is dat één keer per maand of gebeurt het vaker?

Sleutel(s) worden vaker verstuurd per maand.
Je moet er rekening mee houden dat als je HTPC een tijd niet aan staat (dagen) dat je een keer een sleutel mist, ik gebruik mijn sat soms wel een aantal maanden niet. (doe dan smartcard heractiveren op provider website, vaak binnen 1/2 uur weer beeld)
Als de HTPC een aantal uren per dag aan staat, en natuurlijk zo nu en dan ook op een jou provider kanaal dan mis je geen update(s).
Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi Appiemulder, Great work!

 

Ik loop tegen een limiet aan met 4TR/MP en acamd 618.

Op een of andere manier krijg ik niet meer dan iets van 13 Acamd dlls tegelijk aan het werk (ik heb zat memory).

 

2 cards met een CAM van 7 hangt , 1 card cam 6 and 1 card cam 7 werkt, ook 3 cards 4 cam , werkt perfect met >100 recordings in 1 weeks time. Dus ben ik dan beperkt tot : eg 2*6, 3*4, 4*3, 5*2 of kan ik ergens de limiet verhogen ?

 

Of kun je ander de ddls dynamisch starten, want ik heb ze niet alle 13 tegelijk nodig natuurlijk, maar met meer kaarten en CD wordt het wel krap.

 

As example, 2 cards with cam=8

card 1 starts recording on transponder 1, only 1 channel, this works fine.

when I start 1 channel on a different transponder-card it all hangs after a few seconds, .ts starts getting filled but stops.

 

mdapi log

13-03-2010 16:57:41 [WARN] [Card2_6] CMDAPIFilter::InitFilter() Timeout during GUI and plugin initialization

13-03-2010 16:57:41 [ERROR] [Card2_7] CMdapiGUI::Main dialog creation failed!

 

JDE.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: JDE
Hoi Appiemulder, Great work!

Ik loop tegen een limiet aan met 4TR/MP en acamd 618.
Op een of andere manier krijg ik niet meer dan iets van 13 Acamd dlls tegelijk aan het werk (ik heb zat memory).

2 cards met een CAM van 7 hangt , 1 card cam 6 and 1 card cam 7 werkt, ook 3 cards 4 cam , werkt perfect met >100 recordings in 1 weeks time. Dus ben ik dan beperkt tot : eg 2*6, 3*4, 4*3, 5*2 of kan ik ergens de limiet verhogen ?

Of kun je ander de ddls dynamisch starten, want ik heb ze niet alle 13 tegelijk nodig natuurlijk, maar met meer kaarten en CD wordt het wel krap.

As example, 2 cards with cam=8
card 1 starts recording on transponder 1, only 1 channel, this works fine.
when I start 1 channel on a different transponder-card it all hangs after a few seconds, .ts starts getting filled but stops.

mdapi log
13-03-2010 16:57:41 [WARN] [Card2_6] CMDAPIFilter::InitFilter() Timeout during GUI and plugin initialization
13-03-2010 16:57:41 [ERROR] [Card2_7] CMdapiGUI::Main dialog creation failed!

JDE.

Zou het niet weten.
Wat is 4TR?
Welke versie van MP?
Gebruik je de mdapifilter van ACamd, of iets anders en welke versie?
Link naar reactie
Delen op andere sites

Oh jee, heb ik weer :-)

 

4TR 1.5.0.2 is DVB-s tuner software van de For the record guys (Argus project), maar MP 1.1.0 final release heeft het zelfde probleem. Door de flexibiliteit van 4tr weet je nooit welke opnamen tegelijk en op welke kaart ze komen, kan dus af en toe voorkomen dat bijv ned1,2,3,NGC,F1,S1 overlappen en opgenomen moeten worden op 1 transponder dus moeten alle kaarten evenveel CAMs hebben, al zal ik nooit alle 13 tegelijk gebruiken.

 

Even een en ander gecheckt, laatste versies geinstalleerd en zo, en inderdaad heb ik de mdapifilter die bij 6.18 gebundeld zit.

Ik heb even een iets uitgebreidere log gemaakt, attached.

Voor deze log start, zijn er al op 2 andere DVBS kaarten met ieder 6 CAM's een (1) recording gestart en gestopt. Dus totaal al 12, maar hoewel de kaarten niet meer recorden, blijven ik ze in acamdmonitor wel zien.

 

Dan start ik de 3e dvbs kaart met ook 6 CAMs

Dat wordt dus 18, maar zover komt ie niet : 13 gaat goed, 14 gaat fout en dan stopt alles zon beetje.

Lijkt erop, dat je maar 13 acamd dll's kunt laden in geheugen of zoiets ?

Iedere kaart op zich zelf ( na een reboot) werkt prima, maar 3 tegelijk gaat fout. Volgorde maakt ook niet uit.

 

Kan ik ergens een parameter aanpassen om boven de 13 te komen of is het iets anders ?

JDE.

MDAPI.log.zip

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: appiemulder

Heb zelf OSCam nog nooit gebruikt, zoek nog een goede windows versie en ga dan zelf ook wel aan het testen.
Hallo Appie, gjstroom heeft een Windows versie gemaakt, te vinden via dit topic op het Tweakers forum.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Appie,

 

Ik heb nu een tijdje Acamd draaien welke verbinding maakt met mijn QNAP TS-210 waar newcs op draait. Acamd haalt keurig de keys op alleen wordt de kaart niet geupdated.

 

Mis ik een regel in mijn newcs??

 

Klik om te tonen..
<newCSconfig>

<globals>

<listening-ip>192.168.1.75</listening-ip>

</globals>

<readers name="Standard">

<device>

<name>phoenix1</name>

<enabled>yes</enabled>

<type>Smartreader+</type>

<node>/dev/usb/ttyUSB0</node>

<parity>even</parity>

<reset>normal</reset>

<export>Yes</export>

<blockc0>No</blockc0>

<blockga>No</blockga>

<blockua>No</blockua>

<blocksa>No</blocksa>

<carddetect>yes</carddetect>

<newcamd_port>15050</newcamd_port>

<autosid>yes</autosid>

<priority>round</priority>

</device>

</readers>

<cache>

<emm>20</emm>

<ecm>-1</ecm>

</cache>

<debug>

<password>NewCSpwd</password>

<level>internal</level>

<type>init</type>

<output>console</output>

<tcp_port>1001</tcp_port>

<tcp_options>normal,init</tcp_options>

</debug>

<httpd>

<server>

<port>8880</port>

<enabled>yes</enabled>

</server>

<user>

<name>newcs</name>

<password>newcs</password>

<accesslevel>admin</accesslevel>

</user>

</httpd>

 

<newcamdserver>

<enabled>Yes</enabled>

<name>newcs</name>

<deskey>01 02 03 04 05 06 07 08 09 10 11 12 13 14</deskey>

<user>

<name>johan</name>

<password>mce</password>

<hostname></hostname><port></port>

<au>off</au>

<spider>off</spider>

<sidoverride>off</sidoverride>

</user>

<user>

<name>sat1</name>

<password>mce</password>

<au>on</au>

<spider>off</spider>

<sidoverride>off</sidoverride>

</user>

<user>

<name>sat2</name>

<password>mce</password>

<sidoverride>off</sidoverride>

<au>on</au>

<spider>off</spider>

</user>

</newcamdserver>

</newCSconfig>

 

de volgende regel staat in Acamd op mijn htpc:

 

newcamd:192.168.1.75:1:15050:1/0100/ff00:sat1:mce:0102030405060708091011121314

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...