Ga naar inhoud


[600S] R.I.P. ? - Dreamup zegt: ContactSupport DM


M_Z

Aanbevolen berichten

Deze dreambox DM600 had opeens het bekende 3 "octaven-lager-geluid" probleem. Ik heb geadviseerd om de dreambox even uit de stroom te trekken en opnieuw te laten opstarten. Echter nadat de ontvanger in de stroom gaat zien we vanaf nu alleen nog maar een razende heen en weer flikkerende rode en groene led (veel sneller dan normaal bij opstarten).

 

Dit screenshot is wat er overblijft van een seriële flashpoging:

 

1472946-2ndstageDM600.jpg

 

M_Z

post-1589-1318259526,5417_thumb.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites


Hallo,

 

Ja terug naar de winkel als ook de upgrade via het webadres in je browser van je dream het nu niet doet en de nieuwere dreamup versie het ook niet doet!

Groetjes,
Hoeba

DM 600 S PVR 160 GB, OpenPli, DM 8000 S/C, OpenPli, Nokia Dbox2 C, PB-7, Cisco dvb-C, RaspberryPi 2b

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo,

 

Een mogelijkheid voor gunstig vervolg weg.

 

Ook via het webadres van je dream via je webbrowser al geprobeerd?

Gewoon na het zetten in Http mode via dreamup, beide lampjes branden, afsluiten en je webbrowser opstarten.

Branden beide lampjes echter niet constant, als hij in Http mode is gezet, dan is het volgens mij einde oefening ....

Groetjes,
Hoeba

DM 600 S PVR 160 GB, OpenPli, DM 8000 S/C, OpenPli, Nokia Dbox2 C, PB-7, Cisco dvb-C, RaspberryPi 2b

Link naar reactie
Delen op andere sites

ik had dit probleem vroeger ook maar ben helaas vergeten wat ik ook alweer had gedaan..

 

wel kan ik herinneren dat ik het via UTP had gedaan, ging via een ip adres inloggen op de machine(terwijl die uit stond) vervolgens kon ik een image selecteren en pompen naar de dm600..

 

mocht ik het nog kunnen herinneren dan hoor je dat!

Link naar reactie
Delen op andere sites

hier heb ik iets kunnen vinden maar dit is niet precies hetgeen wat ik heb gedaan.. via telnet had ik eerst alles maar dan alles weggedonderd(een soort format c:) vervolgens kon ik via mijn dhcp achterhalen wat het ipadres was.. en via het adres kreeg ik een website te zien wat je kunt zien bij de 3e foto.

en de rest spreekt voorzich

 

http://www.dream-multimedia-tv.de/dm7025/eng_browser.php

Link naar reactie
Delen op andere sites

Helaas, alles geprobeerd. Geen FTP, geen Telnet, geen webbrowser...

Ook de nieuwste versie van Dreamup zonder netwerk, alleen een (geteste) nulmodemkabel en de voeding erop. Niks nada, steeds weer hetzelfde scherm:

 

1473537-2ndstageDM600.jpg

 

Hij gaat morgen op de post naar de importeur, en dan zal hij wel weer naar Duitsland moeten, hopelijk nog dit jaar terug van reparatie! De service is wel soepel, maar niet snel...

 

M_Z

post-1589-1318259526,5687_thumb.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bedankt voor het meedenken allemaal. Ook de laatste tip van Henksat juist nog een keer geprobeerd. Niks dus.

Als die jongens van DreamMultimedia in hun foutmelding schrijven dat we hun moeten contacteren, dan zullen we dat toch moeten doen denk ik. Dan zal het wel serieus fout zijn met deze box. Wat is CA eigenlijk, niet gevonden door de second stage...

 

M_Z

Link naar reactie
Delen op andere sites

M_Z

 

Is de box nog via telnet te benaderen?

Zo ja, probeer hem eens handmatig in stopmode te krijgen via telnet:

 

mount /boot -o remount,rw

rm /boot/*

reboot

 

Hierna effe zoeken in je browservenster op welk IP de box zit.

Niet geschoten is altijd mis toch?

Dreambox 8000HD, Xtrend et5000 & et9000, Qnap 209-II Pro 2Tb,Wavefrontier T 90,Stab HH120 Triax 78 cm, Triax 78 cm CDS Duo LNB

Member of the PLi team

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...